vikers Startet 13.November.2007 Del på Facebook Startet 13.November.2007 (redigert) Dette har jeg drømt om i mange år under oppussingen av diverse båter! !! Har endelig fått montert teltet til båten ferdig, og idag fikk jeg siste bitene av presenningene på (ikke et sekund for tidlig, da snøen såvidt begynte i ettermiddag). Har billigpresenning innerst, og en armert tykkere ytterst. Vinterlagrer med mast i år, men neste vinter skal denne ned, og da kan jeg bruke den orginale presenningen også...det er en heldekkende sak på 2-300 kilo eller så.. Utenfra i mørket, med litt arbeidslys inne... Godt med litt arbeidshøyde, siden jeg skal mattslipe hele båten, og gi nye lag med både lakk og lakkmaling til våren. Når båten skal løftes på vannet, så deler jeg teltet på midten og løfter det frahverandre....må nok være en 6 mann for den jobben... Da står det nesten klart til neste vinter. Redigert 13.November.2007 av vikers (see edit history) Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Sleipner93 Svart 13.November.2007 Del på Facebook Svart 13.November.2007 Ja noen har det, jeg har en stokk fra styrehus taket som går skrått nedover til akterdekket med presenning over.. Nå for tiden sliter jeg med litt kondens å fuktighet.. Sitér dette innlegget Link to post
kritrov Svart 13.November.2007 Del på Facebook Svart 13.November.2007 Med dette teltet så blir det jo nesten bedre enn å stå inne. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 13.November.2007 Del på Facebook Svart 13.November.2007 (redigert) Skikelig telt gjør jobbing helt klart mye bedre Jeg har ikke fått satt opp vegger på mitt enda, men arbeidslysten trenger seg nok snart på Har fått hengt opp armatur da, hjelper fælt med og ha lyset ovenfra i stedet for snekkerlampe Redigert 13.November.2007 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 13.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.November.2007 (redigert) Ja noen har det, jeg har en stokk fra styrehus taket som går skrått nedover til akterdekket med presenning over.. Nå for tiden sliter jeg med litt kondens å fuktighet.. Passer du på å ha god lufting under presenningen, da? Om du lukker helt i den ene enden, så danner det seg fort kondens. Så pass på å ha åpninger i begge ender... Min båt står nå på mykt jordunderlag slik at litt fukt kommer opp fra bakken, og jeg har god gjennomlufting i teltet + dobbel duk. Så lang er det null kondens, hverken utepå eller inne i båten. Redigert 13.November.2007 av vikers (see edit history) Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Sleipner93 Svart 13.November.2007 Del på Facebook Svart 13.November.2007 Passer du på å ha god lufting under presenningen, da? Om du lukker helt i den ene enden, så danner det seg fort kondens. Så pass på å ha åpninger i begge ender... Min båt står nå på mykt jordunderlag slik at litt fukt kommer opp fra bakken, og jeg har god gjennomlufting i teltet + dobbel duk. Så lang er det null kondens, hverken utepå eller inne i båten. Hei vikers! Jeg har bare åpning bak, bør jeg ha foran også?? Skal du ikke lage tråd eller logg om den skuta du har nå? Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 13.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.November.2007 åpning i begge ender, ja. Slik at det blir god gjennomtrekk, inn i båten. Joda...en liten oppussingstråd vil det nok bli etterhvert. Har såvidt begynt på å lage maler for innredning, men det meste vil gjøres fra mars og utover. Har forøvrig laget til et tralleverk i teak til dørken ute i sittebrønnen - og det ble jæ*** fint om jeg skal si det selv. Står og tørker etter vått i vått med olje nå, så jeg skal få tatt noen bilder her også. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Sleipner93 Svart 13.November.2007 Del på Facebook Svart 13.November.2007 Skal få prøvet å få åpnet opp foran også da.. Er redd det vil renne lett vann inn da.. Men.. Vi får se.. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 13.November.2007 Del på Facebook Svart 13.November.2007 Også blir det jo spennende med baugspydet Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 13.November.2007 Del på Facebook Svart 13.November.2007 Hadde du hatt dette på vestlandet i helga som var så hadde det nok bare vært filler og pinneved av det byggverket der. Men i vindstille og max 3cm tørr snø funker det nok bra. Du får holde oss oppdatert. Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 13.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.November.2007 Hadde du hatt dette på vestlandet i helga som var så hadde det nok bare vært filler og pinneved av det byggverket der.Men i vindstille og max 3cm tørr snø funker det nok bra. Du får holde oss oppdatert. Var det teltet mitt, du tenkte på??? Det er i massivt galvanisert stål og veier ca. 2 tonn, eller så....så det skal jo endel til å flytte på dette da. Det er også boltet fast i jorden med 50 cm. stålplugger, så dette står nok bedre enn huset hjemme.... Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
TMe Svart 13.November.2007 Del på Facebook Svart 13.November.2007 Ja da så. Ser nok nå at det ikke er tynne trelekter likevel. Sitér dette innlegget Link to post
LarsLarsere Svart 14.November.2007 Del på Facebook Svart 14.November.2007 Det der så behagelig ut. Vedovn neste? ;) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.