Jump to content

Så deilig det er med stort telt på vinteropplag....kan anbefales!

vikers

Recommended Posts

Dette har jeg drømt om i mange år under oppussingen av diverse båter! :crazy: !!

Har endelig fått montert teltet til båten ferdig, og idag fikk jeg siste bitene av presenningene på (ikke et sekund for tidlig, da snøen såvidt begynte i ettermiddag). Har billigpresenning innerst, og en armert tykkere ytterst.

Vinterlagrer med mast i år, men neste vinter skal denne ned, og da kan jeg bruke den orginale presenningen også...det er en heldekkende sak på 2-300 kilo eller så.. :crazy:

telt_utenfra.jpg

Utenfra i mørket, med litt arbeidslys inne...

telt_innvendig.jpg

Godt med litt arbeidshøyde, siden jeg skal mattslipe hele båten, og gi nye lag med både lakk og lakkmaling til våren.

Når båten skal løftes på vannet, så deler jeg teltet på midten og løfter det frahverandre....må nok være en 6 mann for den jobben...

Da står det nesten klart til neste vinter.

Redigert av vikers (see edit history)

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Ja noen har det, jeg har en stokk fra styrehus taket som går skrått nedover til akterdekket med presenning over.. Nå for tiden sliter jeg med litt kondens å fuktighet..

Passer du på å ha god lufting under presenningen, da? Om du lukker helt i den ene enden, så danner det seg fort kondens. Så pass på å ha åpninger i begge ender...

Min båt står nå på mykt jordunderlag slik at litt fukt kommer opp fra bakken, og jeg har god gjennomlufting i teltet + dobbel duk. Så lang er det null kondens, hverken utepå eller inne i båten.

Redigert av vikers (see edit history)

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Passer du på å ha god lufting under presenningen, da? Om du lukker helt i den ene enden, så danner det seg fort kondens. Så pass på å ha åpninger i begge ender...

Min båt står nå på mykt jordunderlag slik at litt fukt kommer opp fra bakken, og jeg har god gjennomlufting i teltet + dobbel duk. Så lang er det null kondens, hverken utepå eller inne i båten.

Hei vikers!

Jeg har bare åpning bak, bør jeg ha foran også??

Skal du ikke lage tråd eller logg om den skuta du har nå? :wink:

åpning i begge ender, ja. Slik at det blir god gjennomtrekk, inn i båten.

Joda...en liten oppussingstråd vil det nok bli etterhvert. Har såvidt begynt på å lage maler for innredning, men det meste vil gjøres fra mars og utover.

Har forøvrig laget til et tralleverk i teak til dørken ute i sittebrønnen - og det ble jæ*** fint om jeg skal si det selv. :lol: Står og tørker etter vått i vått med olje nå, så jeg skal få tatt noen bilder her også.

Hadde du hatt dette på vestlandet i helga som var så hadde det nok bare vært filler og pinneved av det byggverket der.

Men i vindstille og max 3cm tørr snø funker det nok bra. Du får holde oss oppdatert.

Var det teltet mitt, du tenkte på??? :confused:

Det er i massivt galvanisert stål og veier ca. 2 tonn, eller så....så det skal jo endel til å flytte på dette da. Det er også boltet fast i jorden med 50 cm. stålplugger, så dette står nok bedre enn huset hjemme....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...