Lars H. Startet 13.November.2007 Link til dette innlegget Startet 13.November.2007 Hei. I tråden "Denne gang vil jeg utfordre . " siterte jeg (med mange feil) Stavanger-dikteren Alexander L. Kielland der han i de første linjene av "Garman & Worse" beskriver havet slik: Intet er så rummelig som havet, intet så tålmodig. På sin brede rygg bærer det lik en godslig elefant de små puslinger som bebor jorden. Jeg synes dette er så godt sagt, at jeg herved legger inn hele førstesiden av "Garman & Worse" der han fortsetter med å beskrive havet og kystbefolkningens forhold til havet: Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Seilaren Svart 13.November.2007 Link til dette innlegget Svart 13.November.2007 (redigert) I mine 11 år med skole i Stavanger har jeg lest MANGE bøker av Kielland. Dette er faktisk den første fornuftige setningen jeg leser av denne karen. Det mest kjente verket hans er vel Gift, om lille Marius.. Redigert 13.November.2007 av Seilaren (see edit history) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sleipner93 Svart 13.November.2007 Link til dette innlegget Svart 13.November.2007 Gift, er dønn kjedelig på teater Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 14.November.2007 Link til dette innlegget Svart 14.November.2007 Kielland står og sepeider utover vågen i Stavanger Der har han stått og kontrollert alle båter som har kommet inn og ut i flere tiår. (noen som hvert når kan kom) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Lars H. Svart 14.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2007 Jeg tror statuen ble avduket i 1929 Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Seilaren Svart 14.November.2007 Link til dette innlegget Svart 14.November.2007 Ja, da har han stått der en stud... Han sto forresten 1 år inni i kulturhuset, når de bygde nytt torg i Stavanger Snart 1000 innlegg.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.