KSE Startet 14.November.2007 Link til dette innlegget Startet 14.November.2007 (redigert) Hei Har satt inn en V8 bensin (AQ260) i min båt. Hadde tidligere AQ145A. Spøsrmålet er kan jeg bruke det gamle vanntemperatur instrumentet sammen med den "nye" temperaturgiveren på AQ260? Har lite utslag på nåla nå, men det håper jeg skyldes lav temperatur.... Får ikke opp tempen til mer enn ca 63 grader ved belastning. Regner med det er termostaten. Ved hvilken temp skal termostaten åpne egentlig, er det ca 80 grader? Motoren er ferskvannskjølt. Redigert 14.November.2007 av KSE (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 14.November.2007 Link til dette innlegget Svart 14.November.2007 Normalt så er det noen "standarder" som går igjen på givere til instrumenter så det er grunn til å anta at disse vil fungere overens. På min dieselmotor åpner termostaten på ca 85 grader. På en del bensinotorer ligger den på rundt 90 grader ved ferskvannskjøling. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.