bliss X Svart 9.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2004 Da er det jo bare å få montert riggen til Baat-Guru så har du alt du trenger Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 12.Februar.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2004 Tror at jeg var heldig, fikk den som det er bilde av i første innlegg for kr 840,- som er 1/2 pris av wewind. Vindstyrke og retning tar man på andre instrumenter, det var barometeret som var mest inntressant. Sitér dette innlegget Link to post
unknownuser Svart 14.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2004 Synes det er nyttig å lese data fra disse værstasjonene som legger ut vindmålinger på nettet. Har lett litt etter slike "Værstasjoner" som legger ut vindmålinger og slikt direkte på nettet, men har bare funnet èn ... Værstasjon på NHH Noen som har funnet andre? mvh harBayliner Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 14.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2004 Har nettopp bestilt værstasjon fra http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/18...ind/subdet3.htm Den skal ligge under juletreet og monteres etter jul en gang. Det blir det jevnlige værrapporter lagt ut på nettet Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 14.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2004 Har lett litt etter slike "Værstasjoner" som legger ut vindmålinger og slikt direkte på nettet, men har bare funnet èn ... Værstasjon på NHH Noen som har funnet andre? mvh harBayliner En lokal en fra Paulen på Flekkerøy ved Kristiansand Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Amorosa Svart 14.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2004 Skjærhalden har sin lokale værstasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Motordoktoren Svart 16.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2004 (redigert) Jeg har en værstasjon som viser i rekkefølge ovenfra og ned: "Weather forcast", temperatur inne og ute med angivelse av trend (C eller F etter valg), relativ luftfuktighet (RH) i prosent (variasjonen er nøyaktig, men den har et konstant avvik fra sann verdi, og jeg har ikke funnet mulighet for å kalibrere), maksimun og minimum temparatur og RH siden nullstilling, barometertrykkets utvikling de siste 24 timer (mbar eller inHg), historie for de siste 24 målinger av temperatur, RH og baromertrykk, månefase nå samt klokke med dato og årstall oppdatert over radio fra Frankfurt seks ganger i døgnet. Klokken avviker to sekunder fra den på TV, så den er vel OK. Klokken har alarmfunksjon. I tillegg har jeg en slave som kan ligge i eller utenfor huset eller i kjøleskapet, og det er bare å trykke en knapp på værstasjonen for å veksle mellom temperaturavlesing inne og ved slaven. Det hele ble kjøpt i Andorra for noen år siden til knapt 1000 kr. Jeg har skiftet de fire penlightbatteriene et par ganger i året, men ellers har jeg ikke gjort noe vedlikehold på den. Kanskje den nærmer seg badekarkurvens høyre del? Før jeg fikk tak i denne stasjonen måtte jeg nøye meg med den gamle, tradisjonelle indianske værstasjonen: En stein som henger i en tråd. "Hvis den vaier, blåser det. Hvis den er våt, regner det. Hvis den er hvit, snør det". (Off topic: Jeg er kommet et stykke på vei med varmekraftmaskinens historie, og ble fort ferdig med perioden 100 år f.Kr. til 1600-tallet. Nå er jeg i gang med 1700-tallet, men som Gro sa: "Alt avhenger av alt". Jeg vil forberede mer før jeg legger ut noe. Derved sparer jeg mye redigering senere). Redigert 16.Desember.2004 av Motordoktoren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Loma Svart 16.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2004 Prøv denne adressa. Det er ein kammerat av meg som har denne. meiner det er den typen som clas olson selger for kr 2800.- http://enivest.net/~sture.thorgaard/metrologi/ws/wx.htm Sitér dette innlegget Link to post
pinnebaat Svart 16.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2004 (redigert) Verstasjon for Ålesund Havn. Ålesund havn Kraftigaste vindkast siste månad: 46,69 m/s. Truleg på tirsdag - var ganske frisk vind då Klikker de på linken værdata får de meir info Redigert 16.Desember.2004 av pinnebaat (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 16.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2004 46,69 m/s. Opplevde 60m/s i Nordsjøen en gang. Og det var kraftig vind... Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 16.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2004 Fikk tillslag på DENNE på www.netthandelen.no for kr.200,- KW5089W Værstasjon med radiostyrt klokke, kalender og trådløs utesensor. Med værmeldingssymboler. NOK 161.29 1 24% NOK 200.00 EKSP Ekspedisjonsgebyr NOK 52.42 1 24% NOK 65.00 FRAKTEN Frakt NOK 53.23 1 24% NOK 66.00 SUM inkl. mva NOK 331.00 så får vi se om den holder mål Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Lars H. Svart 16.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2004 Opplevde 60m/s i Nordsjøen en gang. Og det var kraftig vind... Yepp, det uler godt der ute da. Det tilsvarer jo å stikke hodet ut av bilvinduet i over 200km/t! Leste vel av drøye 120miles/h (53-54 m/s) i min tid på boreplattform i Nordsjøen for 35 år siden. Og da var bølgene helt oppe i 20 meter! Måtte stadig stramme opp 4 av de 8 ankkerkjettingene så vi kunne holde posisjonen og fortsette å bore. Det var ikke fritt for at vi dregget litt. Da det stilnet måtte forsyningsbåtene til med å legge de ut igjen, 1000 - 1200 meter ute. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.