Tommy007 Startet 15.November.2007 Link til dette innlegget Startet 15.November.2007 Hei, Er det noen her som kan svare på om det brukes kun en pumpe for powertrim, når man har to drev? Har lest litt her på båtplassen om rep av pumpe, og jeg har kommet frem til at jeg bytter den:-) da er alt nytt. Jeg er på reise og får ikke sjekket på min båt? Men skal bestille en slik at den ligger klar når jeg kommer hjem Er det flere typer av disse pumpene? Går de om hverandre? Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 15.November.2007 Link til dette innlegget Svart 15.November.2007 Hvert drev har sin egen motor/pumpe/tank/ventilsett. Man kan fint mikke dette samme til en pumpe med annet ventilsett, men vil ikke råde til det om du ikke er stødig innen hydraulikk og har tilgang til elventiler som er passende. Det finnes i hovesak 2 typer til 290, en gammel og en ny type som de blir referert til. Funksjonen er den samme, men den senere modellen har mer integrert tank og ser litt "slimmere" ut, mens den gamle har en gjennomsiktig plastdunk i bunnen (rett meg om jeg skriver feil...). Uansett, her går ikke delene om hverandre. Motor, Pumpe og tank er forskjellige. Bytter du hele pumpeenheten, så er dette ikke noe problem. I værste fall bare skruefestene som er annerledes. Sitér dette innlegget Link to post
Styrbert Svart 15.November.2007 Link til dette innlegget Svart 15.November.2007 (redigert) Funksjonen er den samme, men den senere modellen har mer integrert tank og ser litt "slimmere" ut, mens den gamle har en gjennomsiktig plastdunk i bunnen (rett meg om jeg skriver feil...). Hei Pumpa i helsort utførelse med integrert tank er den gamle (har en sjøl). Den nye er med liten plast tank under pumpa. Plast tanken har eget påfyllingslokk. Pumpe ligger på tilbud: Drevia Mvh Styrbert Redigert 15.November.2007 av Styrbert (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tommy007 Svart 15.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.November.2007 Er dette gammel eller ny type? Jeg tenker å bytte hele "satsen" så da spille det kanskje ingen rolle. https://baatplassen.no/bildearkiv/8/8374/powertrimpumpe.jpg" target="_blank">Powertrimpumpe Sitér dette innlegget Link to post
Styrbert Svart 15.November.2007 Link til dette innlegget Svart 15.November.2007 Dette er den gamle pumpa Mvh Styrbert Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.