Jump to content

Cockpitkalesje - priser og leverandører på vestlandet

bjoris

Recommended Posts

Kan vel tenkes vi fortsatt er enig jeanneau :lol: ... men noe slikt har jeg sansen for... da er det full ståhøyde og rikelig med vinduer

j42ds1.jpg

Denne er en flott utgave, slik liker jeg dem. det gir et flott uterom i dårligt vær.

på vår siste båt hadde vi ståhøyde også under spayhood. (1,70) og enda mer lenger bak (1,90.)

det ser ikke ut som at dette er tilpasset regatta, eller strømlinjeformet, Ho cares.

Det er fryktelig praktiskt.

så legger du også et uttak fra Eberen, ut i cocpit så har du det bra.

Kan også anbefale Øyane seil, det laget alt for meg sprayhood, cocpittelt i 2005 nye bøyler i rustfritt for spayhood og al for cocpit utgaven 22k. men de vil ha båten på plassen for tilpassing slik at alt blir 100%.

(Jeg tror de har lang venteliste, og pleier å være fullbooket for lang tid fremover.)

jeg savnet en ting og det var vindu i taket slik at jeg kunne se storseilet.

Eller så har jeg seilet med den oppe fra vårt vakkre, vene vestland og direkte ned til Sæby i stiv kulig med teltet oppe.

Da blir turen helt anndeledes, og du blir ikke så bløt, og kaffien blir ikke så fort kald.

:yesnod:

Bilde av "Amalie" av Fredrikstad. er også en fin utgave, med god inne plass under teltet.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Fordelen med avtagbare vegger slik som Kapell och Annat leverer er jo at kan ha på det antall vegger som er nødvendig på en vakker kveldsdag hvor vinden er sur, men solen skinner... Da kan man skaffe seg en fin levegg og nyte den lave kveldssolen eller morgensolen...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

og ulempen med vinder som er opprullbare er at det er litt heft, spesielt etterhvert som trykknapp-remmene som holder vinduene opprullet blir slitne, videre blir plasten i vinduene mye raskere stygge grunnet all brettingen/rullingen. De avtagbare legger en bare i transporttrekk enten i en cockpitbenk, nede i en akterlugar el.l.

Redigert av ktpriv (see edit history)

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Nå har jeg og fruen studert bildene litt og kommer til at vi ikke skal forhaste oss, vi får en i Stavanger til å ta mål på en 350 hos NelsonMarine Vest så får vi den montert i sommer, da hadde vi uansett tenkt oss til Ryfylke og nå kanskje Sørlandet så vi får ta det da tror jeg...

Takk for tips og bilder... Ser også for meg at den må ha mer vinduer, forhøyet opp fra spray og egen "dør" bak høres veldig greit ut, hadde dette på Viksunden og det var supert i dårlig vær når en skulle inn og ut av båten... Skal sjekke om det er mulig å få avtagbare vegger.

Fikk nettopp mail fra NelsonMarine Vest nå, de tror jeg får store problem med å få kalesje i år, alle de har avtaler med er fullbooket før ferien. Hmm. Da tror jeg det blir en runde med W&Rados i Tyskland and hvilke endriner som er mulig å få inn hos dem...

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

pleier å være laaang kø for å få kallesje, tipper du er sent ute allerede for å få den til sommeren, i hvertfall hos Øyane seil

Jepp, "møje for seine" var svaret... Kunne få til høsten. Ser ut som om det blir et år med bare sol og sommer så dermed er det vel ikke så viktig :lol: Har sendt spørsmål til Tyskland om mulige endringer, tviler på at det lar seg løse, iallefall til en fornuftig pris, men, men. Nok annet å bruke penger på. Tanken om en gennaker har slått til igjen..., men mor har satt ned foten for investeringer som ikke er så viktig for familien og det skal jeg prøve å forholde meg til...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Genakker kjøpes til høsten, billigts oktober/november, da kan du be om tilbud. så har du den klar til sesongen 09.

Man skal ha noe å glede seg over til neste år også.

Ja, det blir nok slik. Tror ikke tilbudet fra Thailand var spesielt bra, det er vel slik prisene er. Blir nok en billig gennaker, 25 lapper tror jeg ikke vi kan legge i det pt. ca 10 lapper fra Tasker+frakt...

Har du sjekket hosKapell & Annat I sverige?

Godt tips, jeg kom over noen bilder på www.myhanse.com og der ligger bilder av en 350 med kalesje, nettopp fra Kapell & Annat. Den ser ikke så pen ut og passformen så dårlig ut (mye rynker syns jeg). Har sendt dem en epost. Det er ståhøyde ca 185 her og du kan ta av sidene og har en dør bak så det er slik jeg hadde tenkt meg dette, mulig den ikke passer 100% pga at jeg har badeplattform bak som vippes opp, men det er mulig de nettopp har tenkt på dette siden det ser ut til at det er en egen del som går ned i åpningen bak, på vår blir det altså en vippe plattform her...

20080213_155759_img_7276.jpg

kalesje_kapell__annat.jpg

Ellers legger jeg ved et bilde av en engelsk sprayhood versjon. Denne er mye høyere enn vår og selv om den ser litt merkelig ut så er den litt tøff med de kantete linjene som ellers følger båten, men slik får jeg ikke nå. For sent å endre bestilling uansett er det helt utenkelig å seile hjem i april uten spray så vi får klare oss med den vi har... Utrolig tøff båt da, med det mørkegråe skroget, men jeg er likevel glad jeg valgte hvit.

doris.jpg

• 3 uker senere...

Da har jeg gjort avtale med Alf Hansen ang. cockpitkalesje. 17 lapper for spesialtilpasset kalesje med rustfrie bøyler og sydd glidlås i sprayhood, ferdig montert på stedet syns jeg var meget bra. Det er da stort sett bare vinduer i sidene, avtagbare sider, dør bak, ståhøyde og regulerbare bøyler slik at en kan heve bøylene så mye at du kan gå oppreist gjennom badetrapp-åpningen bak eller at du kan regulere ned bøylene slik at kalesjen kan legges på akterbenken om en ønsker. Det skal også være en hurtigkobling slik at hele stasen kan tas bort, f.eks ved regatta... Selve fesetet blir stående igjen og det er jo noe dritt, men ikke mye å få gjort med. Mulig det går ann å få dekket til...

Kappel og Annat har jeg også snakket med, de kunne levere til 17`norske med dagens kurs, men så kom både montering og frakt i tillegg. Jeg fikk heller ikke klarhet i hvor fleksibel kalesjen var ifht dette med regulerbare bøyler. Hvis de ikke er regulerbare vil det fort bli vanskelig...

Alf H lagde den meget spesielle kalesjen til Viksunden vår, stortsett var dette meget bra, det var nok en vanskelig sak å lage

Alf H sier at de satser stort på cockpitkalesjer fremover og lover gode priser og kort leveringstid så det er en aktør å prøver seg på tror jeg... heller enn enkelte andre som bare sier at de har fult det neste året...

Antar de da har ferdige maler for denne båten. Hva er oppgitt leveringstid?

Nei, de har ikke det båten er vel for ny til det. De tar mål av båten som nå står utstilt på Lillestrøm, den har lik sprayhood, det er selvsagt en viss risiko for at det ikke er 100% likt, men det er eneste mulighet for å få den på plass til ferien. Avtalt levering er innen 9. juni, ferdig montert på plassen. Jeg sender i forkant inn sprayhooden slik at de får sydd inn glidlås i denne. Tenker å gjøre det samtidig som båten skal på land for stoffing;)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...