Crescent 535 HT Startet 16.November.2007 Link til dette innlegget Startet 16.November.2007 Jeg er ute etter høyde totalt, og under det flate partiet under båten. Jeg skal nemlig lage endel opplagsutstyr. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 16.November.2007 Link til dette innlegget Svart 16.November.2007 Jeg står ved siden av en N - 24 på land. Den er lavere enn min. Jeg skal ned i båten i løpet av dagen. Kan ta med en tommestokk om måle litt på nabobåten hvis du ønsker det... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Seilaren Svart 17.November.2007 Link til dette innlegget Svart 17.November.2007 Følte meg dum der jeg sto med tommestokken på en annens båt.. Fra kjølen til dollbordet er det 1.30m Fra dollbordet og opp til øverste delen av vindsjermen/vinduet er det 1.10m Altså 2.40m fra kjølen til øverste pungtet på vinduet. Den båten jeg målte hadde demontert lanternemasten pga presenning, så du på plusse på høyden fra vinduet til øverste pungt på lanternemasten. Lykke til! Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Crescent 535 HT Svart 22.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.November.2007 Du verden for en innsats! Tusen takk! Det jeg i tillegg var ute etter var høyden under båten. Fra bakken opp til det flate partiet av undervannsskroget bak. Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 22.November.2007 Link til dette innlegget Svart 22.November.2007 Følte meg dum der jeg sto med tommestokken på en annens båt.. Du verden for en innsats! Tusen takk! Det jeg i tillegg var ute etter var høyden under båten. Fra bakken opp til det flate partiet av undervannsskroget bak. Noen som vet? Da blir det frem med tommestokken en gang til da Seilaren Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Seilaren Svart 22.November.2007 Link til dette innlegget Svart 22.November.2007 Som gammel speider sier jeg bare; Alltid beredt! Skal måle neste gang jeg er i båten. Kansje i morgen, hvertfall på lørdag... Men tipper 30cm... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Seilaren Svart 24.November.2007 Link til dette innlegget Svart 24.November.2007 Jeg bomma med 30 cm, det var 60cm.... Altså, 60 cm fra kjølen og opp til den "platen" over propellen som badestigen hviler på. Bilde Det ble lavere og lavere jo lengre fremme jeg målte. Ca på midten av båten var det 53cm. Håper dette hjalp..... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Crescent 535 HT Svart 7.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2007 Hurra for Seilaren! Takk for hjelpen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.