Jump to content

Juletorsken

adanedehl

Recommended Posts

Ja, ja dette høres ut som du har kjempeerfaring med :rolleyes:

Ja, faren min hadde dette som inntekt før når han var yrkesfisker. All levende fisk han fikk i garna tok han med seg hjem og slapp oppi ei stor not som han hadde montert på ei flytebrygge. Der holdt han fisken gående fra tidlig på våren og helt til juletider, da var etterspørselen stor og han fikk mer for den når han leverte den. Fisken vokste også fra ca 1,5 kilo i mai til ca 3,5 kilo i desember....

Jada og hadde han bare drevet med juksafiske hadde nok ikke berget en eneste fisk levende :headbang:

og nota hadde vært tom.

Nei nå har jeg sett lyset - garn må jo perfekt for å fange levende fisk.

Beklager uvitenheten. :blush:

Tenker på all torsken jeg og brodern fisket med juksa og satte i merder for å fore opp. Det var sikkert bare flaks at den var levende når vi fikk den opp.

At vi ikke satte garn :cryin:

Redigert av Høvdingen (see edit history)
Fisken dør etter kort tid i garnene! Finner du levende fisk når du drar garn, er det fordi den nylig har gått i garnet!

Har aldri opplevd å få dau fisk på pilken, dette er med respekt å melde tullprat!

Dette er noe alle vet som har fisket en del!

(Og det har både jeg og Høvdingen gjort!) :yesnod:

Var nok til å misforstå den om pilken gitt. Mente at det ikke er garantert at den overlever som f.eks hvis den er kroket i gjellene. Når det gjelder det å få torsk levende i garn så syns jeg at det aller meste av fisken vi får vinterstid lever enda når vi trekker den. Jeg setter garn på kvelden og trekker de om morgenen etter da.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...