ThorU Svart 18.November.2007 Link til dette innlegget Svart 18.November.2007 Ja, ja dette høres ut som du har kjempeerfaring med Ja, faren min hadde dette som inntekt før når han var yrkesfisker. All levende fisk han fikk i garna tok han med seg hjem og slapp oppi ei stor not som han hadde montert på ei flytebrygge. Der holdt han fisken gående fra tidlig på våren og helt til juletider, da var etterspørselen stor og han fikk mer for den når han leverte den. Fisken vokste også fra ca 1,5 kilo i mai til ca 3,5 kilo i desember.... Sitér dette innlegget Link to post
Høvdingen Svart 18.November.2007 Link til dette innlegget Svart 18.November.2007 (redigert) Jada og hadde han bare drevet med juksafiske hadde nok ikke berget en eneste fisk levende og nota hadde vært tom. Nei nå har jeg sett lyset - garn må jo perfekt for å fange levende fisk. Beklager uvitenheten. Tenker på all torsken jeg og brodern fisket med juksa og satte i merder for å fore opp. Det var sikkert bare flaks at den var levende når vi fikk den opp. At vi ikke satte garn Redigert 18.November.2007 av Høvdingen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mavi Svart 18.November.2007 Link til dette innlegget Svart 18.November.2007 Fisken dør etter kort tid i garnene! Finner du levende fisk når du drar garn, er det fordi den nylig har gått i garnet!Har aldri opplevd å få dau fisk på pilken, dette er med respekt å melde tullprat! Dette er noe alle vet som har fisket en del! (Og det har både jeg og Høvdingen gjort!) Var nok til å misforstå den om pilken gitt. Mente at det ikke er garantert at den overlever som f.eks hvis den er kroket i gjellene. Når det gjelder det å få torsk levende i garn så syns jeg at det aller meste av fisken vi får vinterstid lever enda når vi trekker den. Jeg setter garn på kvelden og trekker de om morgenen etter da. Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 19.November.2007 Link til dette innlegget Svart 19.November.2007 ......Var nok til å misforstå den om pilken gitt. Har faktisk opplevd en gang å få opp dau fisk på pilk, men det var en gammel NILFISK!! Sitér dette innlegget Link to post
Viking. Svart 19.November.2007 Link til dette innlegget Svart 19.November.2007 Juletorsk?? Hva er det? Noe man henger på juletreet?? Sitér dette innlegget Båt 1: Finnmaster 7600 Båt 2: Johnson 26 [seilbåt]1979 Navionics hd Europa, på Samsung 10". Galia 530 2004, Polar 20 - Marna 1977, Yamaha v4 130, Draco 17, Selco 16.5, Nordkapp 17, Rana 22 Link to post
adanedehl Svart 19.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.November.2007 ja her på vestlandet pynter vi juletret med torsk Sitér dette innlegget http://www.boogis-risor27.piczo.com/?cr=3&rfm=y Link to post
lano2 Svart 19.November.2007 Link til dette innlegget Svart 19.November.2007 Ja, faren min hadde dette som inntekt før når han var yrkesfisker. Min far er også registrert fisker. Det er vel ikke så mange fiskere igjen nå ? Uansett, så er det jo enkelt å kaste ut ei torskeruse..... Den kan godt stå ei uke mellom trekkene. Dessuten får du mye annet i en ruse. F.eks hummer. Sitér dette innlegget Link to post
adanedehl Svart 19.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.November.2007 har man agn i rusen el er det bare å hive ut og håpe på det beste? Sitér dette innlegget http://www.boogis-risor27.piczo.com/?cr=3&rfm=y Link to post
ThorU Svart 19.November.2007 Link til dette innlegget Svart 19.November.2007 Jeg håper ikke dere tar hummer dere får i rusa... Det er forbudt å fiske hummer med noe annet enn teine... men hvis du vil pådra deg en bot på 10 000,- ++ så skal ikke jeg hindre deg... Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 19.November.2007 Link til dette innlegget Svart 19.November.2007 ......har man agn i rusen el er det bare å hive ut og håpe på det beste? Rusbrus skal være bra.... sies det! Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 20.November.2007 Link til dette innlegget Svart 20.November.2007 Ingen agn nei. Sett rusen på 2 meters dyp, gjerne langs land, og ikke inn/ut av land. Alle garn/ruser fisker alltid best langs land, og ikke inn/ut av land. Vær nøye når du setter ut rusen, slik at du får den riktig vei, og med god strekk i garnet mellom ruseåpningene. Sitér dette innlegget Link to post
Høvdingen Svart 20.November.2007 Link til dette innlegget Svart 20.November.2007 ......har man agn i rusen el er det bare å hive ut og håpe på det beste? Rusbrus skal være bra.... sies det! Og for å holde fisken levende trenger du mye GARNityr Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.