Festina_Lente Svart 9.Februar.2004 Del på Facebook Svart 9.Februar.2004 Beklager teknisk feil... JEG HADDE HÅPET AT BRUKTBÅTENE SKULLE SYNKE I PRIS JEG!! Får visst bare være tålmodig og vente noen år til... Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 9.Februar.2004 Del på Facebook Svart 9.Februar.2004 Det er absolutt ikke meningen å fornærme noen , Comfortinaen ble valgt fordi den sto i dagens FINN. Men når det er sagt så er det ikke komme til å komme forbi at både SEAT og SKODA bygger relativt bra saker idag sammenlignet med for 5-10 år tilbake. Ei heller er det mulig å komme forbi det faktum at en eldre motor har en kortere rest-levetid en en ny ( med garanti), og at det samme gjelder for seil. Mitt nøkkelspørsmål blir egentlig: er det andre enn meg som mener at bruktprisen for 15-20 år gamle seilbåter er kunstig høye? Min egen drømmebåt ligner nok ganske mye på Lasses HR 312 , og jeg ser at kvaliteten er udiskutabel, men jeg vil nok prøve å få tak i et eksemplar der motor og seil er skiftet relativt nylig. Jeg tror på et "krakk" i bruktprisene når renta begynner å ta seg opp igjen, og at vi da får prisene på et nivå der de hører hjemme i forhold til nybåter. Når det har skjedd er det vel sannsynlig at de beste båtene kommer til å falle relativit lite i pris , mens det blir mye AWB å få for en rimelig penge. Men det frister ikke så mye å kjøpe nå! Da er det bedre å bruke pengene på et område med priskrig f.eks:cheers: Mvh Even Til Festina_Lente: Så ikke denne men siden du nevner min båt. Da jeg kjøpte båten i 1999 var mye av de tingene du nevner skiftet ut. Motor og gear var byttet for få år siden, og det samme gjelder genoa + rulleforstag + en haug med mindre ting som motor til kjøleboks, batterier, varmeapp +++++ . I tillegg var det ettermontert mye ekstra utstyr som også er av nyere dato, og alt utstyr som var blitt byttet eller ettermontert var av beste kvalitet dvs ikke noen biltema / billigløsninger. Har alikevel kostet på båten en god del. Noe av typen kjekt å ha - (elektronikk, landstrøm osv ) men en god del av det for å unngå forfall (b.la en del treverk som har blitt skiftet/fornyet) + nytt toalett. I vinter blir det også tøffe påkosninger som epoxybehandling m.m. Forstår godt din bekymring for påkostninger på en gammel båt, og at man kan få en ny bavaria så billig kan bli et tankekors for mange. For min del er Bavaria uaktuell uansett hva de måtte koste. Har vært ombord i dem flere ganger på utstillinger men de appelerer rett og slett ikke til meg. Finner meg ikke til rette ombord, og da nytter det ikke. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 9.Februar.2004 Del på Facebook Svart 9.Februar.2004 Finner meg ikke til rette ombord, og da nytter det ikke. Hva mener du med dette? Hvis det er en ting som er ganske lik på seilbåter av samme størrelse så er det egentlig alt dette som gjør at man finner seg til rette. De har forskjellige materialer, stiler, utstyr - men går jeg ombord i en seilbåt av 'min' størrelse så er det meste som jeg forventer - uansett om det er Bavaria eller HR. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 9.Februar.2004 Del på Facebook Svart 9.Februar.2004 Hva mener du med dette? Hvis det er en ting som er ganske lik på seilbåter av samme størrelse så er det egentlig alt dette som gjør at man finner seg til rette. De har forskjellige materialer, stiler, utstyr - men går jeg ombord i en seilbåt av 'min' størrelse så er det meste som jeg forventer - uansett om det er Bavaria eller HR. Det er mange ting som er ulikt i en bavaria og en HR - som du nevner stil, marterialer og utforming. Liker for.eks ikke utformingen av cockpit, interiør osv. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 9.Februar.2004 Del på Facebook Svart 9.Februar.2004 Ligger kanskje litt i språkforståelsen hos meg: jeg skjønner at smaken er forskjellig, men "finner seg til rette" ? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 9.Februar.2004 Del på Facebook Svart 9.Februar.2004 Andreas: Ja det kan være noen små språkproblemer her. Med finne seg til rette mener jeg "trives i omgivelse" (Vet ikke om det var ne bedre utrrykk) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.