bliss X Svart 10.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2004 Jeg har også hørt om dette ankringsforbudet, men det så ikke ut som det var noe forbud da jeg var der i juli. Når ble det innført? Kan godt forstå at det må settes "noen grenser" for hva man kan få lov til i Kostersundet, men det burde vel vært mulig med en mer fleksibel ordning f.eks ved å legge ut markeringsbøyer? Antar at mye av problemet er at folk ankrer for langt ut i leia. Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 10.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2004 Når denne tråden første er avsporet så..... har jeg hørt fra noen som kontaktet SXK Västkustkretsen at de ble pålagt å fjerne bøyene (skjedde i Juli). Ankringsforbudet kom fordi oppankringen utartet og var til sjenanse for bl.a. Kosterferjene. Husker jeg rett gjelder forbudet i tiden 1. juni t.o.m. 30. august, dette står skiltet i leden. Sitér dette innlegget Link to post
TMS Svart 10.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2004 Jeg skal annskaffe meg en IL Ankervinsj. Er det noen som kan anbefale et sted å kjøpe denne. Gjerne et sted det går ann å få en bra pris. Jeg skal ha et komplett sett. Noen som vet om IL pleier å være på "Sjøen for alle"? Pleier det ellers å være gode kjøp på båtutstillingen? Jeg har en ubrukt IL 1000 Sailor uten kabler og brytere som jeg skal selge.... MVH TMS Sitér dette innlegget TMS Link to post
aqua Svart 10.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2004 Har nettopp kjøpt Ilas Inside 1000 hos West Systems www.westsystem.no. Kjempegod service og gode priser. Hvis du bor i Oslo kan du alltids stikke innom Ilas på Lambertseter. Sitér dette innlegget Link to post
Nautic Svart 11.Februar.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2004 Til TMS. Takker for tilbudet. Men dette er en vinsj for montering i baugen. Det er ikke aktuelt for meg. Jeg må ha den i kasse på badeplattform. Mulig det går ann å fikse noe slik at den kan monteres i kasse. Siden vinsjen er ny blir den sikkert for dyr for å fikse og trikse litt. Ellers takk for tilbudet. Til aqua: Takk for linken til www.westsystem.no. Denne var jeg ikke klar over. Mange bra tips der. Jeg hadde egentlig bestemt meg for en IL Vinsj, men nå er jeg blitt usikker. Har fått et bra tilbud på vinsj fra Roy Ilerød på Anchorlift Barracuda 900. Denne er ikke med fritt fall, men med high speed utkjøring. Denne virker jo grei nok. Men utlegging av anker med 35 meter pr sekund, holder det? Jeg prøver å se for meg hvor lang tid jeg bruker med å legge til. Noen her som har erfaring high speed utkjøring avdreggen/kjetting? Har lest tidligere innlegg med Anchorlift men er fremdeles litt usikker. Sitér dette innlegget Link to post
mami Svart 11.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2004 Men utlegging av anker med 35 meter pr sekund, holder det? Jeg prøver å se for meg hvor lang tid jeg bruker med å legge til. Noen her som har erfaring high speed utkjøring avdreggen/kjetting? Har lest tidligere innlegg med Anchorlift men er fremdeles litt usikker. Det må være feil, 35 m er jo raskere enn fritt fall?? Vi hadde på vår forrige båt vinsj fra Ilerød som fungerte fint i alle år! Sitér dette innlegget Link to post
Nautic Svart 11.Februar.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2004 Der var jeg nok litt for rask med å skrive ja. Det skal nok være 35 m pr minutt. Sitér dette innlegget Link to post
Biam 900 Svart 11.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2004 Hei Er det noen som vet om det går ann å få fjernkontroll til en IL-vinsj som er ca. 4 år gammel og hva jeg må gjøre for å få til det???? Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 11.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2004 Hei Ta kontakt her så får du all den hjelpen du trenger. http://www.ilas.no Det du trenger er radiosenderen og fjernkontrollen. Opplegget skal ligge ferdig på den vinsjen du har, bare og koble til radiokontrollen og vips vinsj med fjernkontroll. Ca pris 1000 kr. Sitér dette innlegget Link to post
«Sjøbris» Svart 7.April.2007 Link til dette innlegget Svart 7.April.2007 Jeg låner denne tråden. Håper det er greit, Nautic. Pappan min har ILAS Captain ankervinsj med bruce-kopi og blytau. Den er montert på akterdekk. Nå har han lurt litt på å bytte til kjetting. Derfor tok han kontakt med ILAS, og de ga pris på nytt kabular og på kjetting til dette (6-8 mm). Imidlertid har pappa funnet kalibrert kjetting billigere et annet sted. Da fikk han beskjed om at kun ILAS’ kjetting kunne benyttes. Er det noen som vet om dette er sant? Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 7.April.2007 Link til dette innlegget Svart 7.April.2007 (redigert) Jeg har solgt en del ILAS for en god del år siden og flere brukere som hadde kjøpt såkalt kalibrert kjetting hos jernvaren fikk problemer. Den gang brukte ILAS 6.5 mm (ikke 6) og 8 mm kjetting. Hvis det skiller lie (et par hunderlapper) hadde jeg kjøpt alt far ILAS. Da er du i hvertfall sikker på at kabular og kjetting passer til hverandre Redigert 7.April.2007 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 7.April.2007 Link til dette innlegget Svart 7.April.2007 Jeg vet ikke hvilke priser dere har fått oppgitt. Sakser her fra Seatronic i Moss: Kjetting Galvanisert kalibrert kjetting. DIN766 Selges i sekk á 50m. 6mm. sekk: 1380.- 6,5mm. sekk: 1680.- 8mm. sekk: 1980.- 10mm. sekk: 2680.- Så vidt jeg kjenner til selger også Seatronic kabularer. Altid vedt å ta etpar telefoner før kjøp. Jeg vet ikke hvor stor båt dere har, men det gir alltid god tyngde å bruke 8 mm kjetting. En telefon til Engbo kan også være verdifult. Jeg har fått utrolig assistanse fra Engbo. Sitér dette innlegget Link to post
BEG Svart 8.April.2007 Link til dette innlegget Svart 8.April.2007 Har akkurat bestilt meg ny vinsj fra ILAS, og gjorde oppmerksom på at jeg vil kjøpe kjetting et annet sted pga. svært gode rabatter. Fikk opplyst at 6,5 mm skulle være "norsk standard", mens 8mm iht. DIN766. Ingen "advarsel" om at kun ILAS kjetting måtte brukes. (de lager jo for øvrig ikke noen kjetting selv, men kjøper inn fra det åpne marked) Det hører ellers til historien at ILAS yter god service, men det gjør Engbo også slik Roaldbj påpeker. Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
«Sjøbris» Svart 10.April.2007 Link til dette innlegget Svart 10.April.2007 Hei alle Da vil jeg på pappas vegne takke for svar. Det var til stor hjelp. Det er det alltid her på båtplassen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.