Jump to content

Hvem i Agder kan utføre kobling av strømaggregat ombord ?

Verrie

Recommended Posts

Som overskriften sier, hvem kan gjøre dette ?

Det er ikke for hvem som helst. Blant alle elektrikere er det slik jeg forstår et færre antall som kan gjøre slike jobber.

Jeg har et agregat stående i båten (diesel), som tidligere har vært oppkoblet, men som ble koblet i fra i forbindelse med restaurering av aktre rom.

Normalt gjør jeg mesteparten selv, men ikke slik oppgave.

Derfor, til dere som er kjent på Agderfylkene, hvem kan gjøre slik jobb, og ikke minst så snart som mulig. (litt mye å gjøre i den bransjen nå.......)

Nå er jeg spent på å se bilder av aggregatet. Flott om du kan legge ut endel bilder. Antar at aggregatet er orginalmontert med tilførsel av diesel og kjølevann samt utslipp av eksos og kjølevann gjennom separator. Jeg vil tro at det går så mye tid til å planlegge opplegget for selve opplegget av kursene ombord at det er lurt å forberede dette før du får en skipselektriker ombord.

Jeg tror du vil få svært mange gode og verdifulle råd i prosessen din videre dersom du bruker endel tid på å fotografere detaljer ombord. Det er alltid stimulerende å kommentere prosjekter hvor det foreligger fotografier.

Godt å se at du skriver I Agder, ikke PÅ Agder som Agderposten, Fevennen og NRK har funnet ut det skal være.. :nono:

(Var forresten igjennom Grimstad sentrum et par turer på jobb i dag. Skuta di er nydelig der den ligger i gjestehavna. Får et litt annet inntrykk i virkeligheten ja.)

MVH Ole B

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

'78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut

Jeg kommer nok til å ha agregatet akter, da det blir enklere å lage støyisolerende rom, samt at jeg ikke vil ha det så trangt i motorrommet. Jeg vet heller ikke ellers hva jeg skal bruke aktre rom til i nær fremtid.

Sikker på at alle elektrikere kan? Undersøkte med et firma tidligere i dag som mente at av dems 4 elektrikere var der 1 som kunne ta jobben.

Jeg skal til helgen sjekke over motor og muligens starte henne opp litt. Vi får se. Familien snakker om båttur i "Hampen" i helga så da blir ikke mye gjort isåfall........

Godt å se at du skriver I Agder, ikke PÅ Agder som Agderposten, Fevennen og NRK har funnet ut det skal være.. :nono:

(Var forresten igjennom Grimstad sentrum et par turer på jobb i dag. Skuta di er nydelig der den ligger i gjestehavna. Får et litt annet inntrykk i virkeligheten ja.)

Det heter nok på Agder. Spør vår venn Sylfest Ljomheim :yesnod: . Ikke noe hverken NRK eller avisene har funnet på. MEN det heter I Agderfylkene men PÅ Agder :wink:

Sikker på at alle elektrikere kan? Undersøkte med et firma tidligere i dag som mente at av dems 4 elektrikere var der 1 som kunne ta jobben.

En elektrikker kan gjøre dette for deg ja. Trenger ikke være skipselektrikker for denne jobben. Men er en fordel at det er en som har erfaring med denne type installasjon. Ikke alle installatører som har denne kompetansen i bedriften sin. Spør etter noen som har erfaring fra skip, offshore, industri etc. De klarer dette fint !

Mvh

`MINA`

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...