Verrie Startet 19.November.2007 Link til dette innlegget Startet 19.November.2007 Som overskriften sier, hvem kan gjøre dette ? Det er ikke for hvem som helst. Blant alle elektrikere er det slik jeg forstår et færre antall som kan gjøre slike jobber. Jeg har et agregat stående i båten (diesel), som tidligere har vært oppkoblet, men som ble koblet i fra i forbindelse med restaurering av aktre rom. Normalt gjør jeg mesteparten selv, men ikke slik oppgave. Derfor, til dere som er kjent på Agderfylkene, hvem kan gjøre slik jobb, og ikke minst så snart som mulig. (litt mye å gjøre i den bransjen nå.......) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 19.November.2007 Link til dette innlegget Svart 19.November.2007 Nå er jeg spent på å se bilder av aggregatet. Flott om du kan legge ut endel bilder. Antar at aggregatet er orginalmontert med tilførsel av diesel og kjølevann samt utslipp av eksos og kjølevann gjennom separator. Jeg vil tro at det går så mye tid til å planlegge opplegget for selve opplegget av kursene ombord at det er lurt å forberede dette før du får en skipselektriker ombord. Jeg tror du vil få svært mange gode og verdifulle råd i prosessen din videre dersom du bruker endel tid på å fotografere detaljer ombord. Det er alltid stimulerende å kommentere prosjekter hvor det foreligger fotografier. Sitér dette innlegget Link to post
Rune Braadland Svart 19.November.2007 Link til dette innlegget Svart 19.November.2007 AS Elektrisk i Mandal driver iallefall mye med båter, bl.a på Båtservices katamaraner og redningsskøyter. Skulle tro de kan hjelpe deg også, uten at jeg kan si det med sikkerhet. Sitér dette innlegget Link to post
Belgarath Svart 19.November.2007 Link til dette innlegget Svart 19.November.2007 Godt å se at du skriver I Agder, ikke PÅ Agder som Agderposten, Fevennen og NRK har funnet ut det skal være.. :nono: (Var forresten igjennom Grimstad sentrum et par turer på jobb i dag. Skuta di er nydelig der den ligger i gjestehavna. Får et litt annet inntrykk i virkeligheten ja.) Sitér dette innlegget MVH Ole B ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- '78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut Link to post
fiskekroken Svart 19.November.2007 Link til dette innlegget Svart 19.November.2007 Alle elektrikere kan koble agregatet ditt etter det er montert og sviver. Kan du ikke ta den mekaniske jobben selv må du ha en mekaniker også. Det store agregatet ditt må monteres som en båtmotor. Skal du ha det bak i "bastua" eller i motorrommet. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 19.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.November.2007 Jeg kommer nok til å ha agregatet akter, da det blir enklere å lage støyisolerende rom, samt at jeg ikke vil ha det så trangt i motorrommet. Jeg vet heller ikke ellers hva jeg skal bruke aktre rom til i nær fremtid. Sikker på at alle elektrikere kan? Undersøkte med et firma tidligere i dag som mente at av dems 4 elektrikere var der 1 som kunne ta jobben. Jeg skal til helgen sjekke over motor og muligens starte henne opp litt. Vi får se. Familien snakker om båttur i "Hampen" i helga så da blir ikke mye gjort isåfall........ Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 20.November.2007 Link til dette innlegget Svart 20.November.2007 Godt å se at du skriver I Agder, ikke PÅ Agder som Agderposten, Fevennen og NRK har funnet ut det skal være.. :nono: (Var forresten igjennom Grimstad sentrum et par turer på jobb i dag. Skuta di er nydelig der den ligger i gjestehavna. Får et litt annet inntrykk i virkeligheten ja.) Det heter nok på Agder. Spør vår venn Sylfest Ljomheim . Ikke noe hverken NRK eller avisene har funnet på. MEN det heter I Agderfylkene men PÅ Agder Sitér dette innlegget Link to post
Belgarath Svart 20.November.2007 Link til dette innlegget Svart 20.November.2007 Samme som PÅ Trøndelag? Sitér dette innlegget MVH Ole B ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- '78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut Link to post
Victora III Svart 20.November.2007 Link til dette innlegget Svart 20.November.2007 Samme som PÅ Trøndelag? Nei, av en eller annen språklig grunn er Agder spesiell her.Høres rart ut, men slik er det Sitér dette innlegget Link to post
`MINA' Svart 20.November.2007 Link til dette innlegget Svart 20.November.2007 Sikker på at alle elektrikere kan? Undersøkte med et firma tidligere i dag som mente at av dems 4 elektrikere var der 1 som kunne ta jobben. En elektrikker kan gjøre dette for deg ja. Trenger ikke være skipselektrikker for denne jobben. Men er en fordel at det er en som har erfaring med denne type installasjon. Ikke alle installatører som har denne kompetansen i bedriften sin. Spør etter noen som har erfaring fra skip, offshore, industri etc. De klarer dette fint ! Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
Mulligan Svart 20.November.2007 Link til dette innlegget Svart 20.November.2007 Den grønne dansken Verrie. Husket du ham? Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 20.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2007 Mulligan, saken sjekkes i overmorgen. Da skal jeg tilbringe opptil flere timer hjemme. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 20.November.2007 Link til dette innlegget Svart 20.November.2007 Ok. Takk for sist forresten. Sitér dette innlegget Link to post
fiskekroken Svart 20.November.2007 Link til dette innlegget Svart 20.November.2007 Hvis du tenker på en garrantert proff jobb på agregatet ditt ville jeg ha ringt Nymo da de er reprasjons og servise sted for Yanmar ditt agregat er jo et Yanmar agregat. Spør etter Tommy Jakobsen. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 20.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2007 Takker så mye. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 20.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2007 Takker så mye. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.