Jump to content

innredning 22 foter

Haabet

Recommended Posts

Hallo!

Har kommet over og delvis kjøpt en billig 91 mod sjømann 22 med svært "røff"grov innredning.

Jeg har planer om å rive ut meste parten og sette inn litt finere "plank". planløsningen blir omtrent den samme. Er det noen her som har noen peilig på hvor mye en møbelsnekker eller lignende tar for en slik jobb eller blir dette for kostbart (har ca 10000 til dette formålet da jeg fikk båten så billig).

Hadde vært deilig å bare sette bort denne jobben da sjefen i huset er bekymret for å slippe meg til en sånn jobb!  

:sailing:

Noen som kjenner noen som tar slike jobber i Fredrikstad området?

Takknemlig for alle svar og tips!

Espen

Hallo!

Har kommet over og delvis kjøpt en billig 91 mod sjømann 22 med svært "røff"grov innredning.

Jeg har planer om å rive ut meste parten og sette inn litt finere "plank". planløsningen blir omtrent den samme. Er det noen her som har noen peilig på hvor mye en møbelsnekker eller lignende tar for en slik jobb eller blir dette for kostbart (har ca 10000 til dette formålet da jeg fikk båten så billig).

Hadde vært deilig å bare sette bort denne jobben da sjefen i huset er bekymret for å slippe meg til en sånn jobb!  

Espen

10 000 holder desverre ikke til rare greiene hvis du bruker møbelsnekker!

Men dersom du skulle finne en pensjonert snekker eller noe kan du sikkert få til en del for de kronene.

Mente ikke og skuffe deg men 10 lapper er ikke stort når man begynner på innredning.

Hvis du regner på hvor mange timer som går med så holder ikke 10 lapper lenge.

Bruker du firma er vel de pengene nesten brukt opp før de har begynt :smiley:

Hallo!

Espen

Hei Haabet.

Det skal vel ligge et par møbelsnekkere på Greåker, som kanskje kan hjelpe deg/eventuelt gi deg gode råd. Vi har jo også et par båtbyggerier her på Hvaler som kanskje også det kunne taes en prat med. Jobben kan jo gjøres selv, selv om man har flere tommeltotter, hvis man kan få hjelp fra proffer til tips og og gode råd.

Utrolig hva man kan få til når man vet hvordan.

Lykke til

PS. Du sier at den nye innredning vil bli nesten som den gamle. Da har du jo også det gamle som maler, og gjør jobben litt enklere.

...Har kommet over og delvis kjøpt en billig 91 mod sjømann 22 med svært "røff"grov innredning.

Mulig det er bare en skrivefeil i farten, men Sjømannen er neppe en -91 modell. De nyeste Sjømennene jeg har sett er fra begynnelsen av -80 tallet. Tenkte bare å nevne det i tilfelle selgeren har lagt i deg ei skrøne om årsmodellen. Når det gjelder innredning, er nok beste løsningen i ditt tilfelle å gjøre det selv. Du kjenner ikke en pensjonist som har et bra lag med trevirke da? Eller kanskje du har en kompis eller to som kunne bli med og hjelpe til litt mot et par :smiley:? Ta en titt på Batdilla's KB 22/Sjømann 22 samling så får du kanskje noen innredningsideer du har lyst til å prøve ut også.

Joda er klar over at de siste sjømenn ble produsert rundt 81-82 men denne er førstegangs registrert i 91 og ble bygd på sjømann 22 former sent på 80 tallet.

Dette er ihvertfall de opplysninger jeg har fått og de virker troverdige. Det var visstnok et ektepar som bygdesatte den sammen. Båten har hatt 2 eiere før meg.

Tilbake til innredningen så gjør jeg nok dette selv. Hva har dere av forslag til valg av materiale.

Noen gode forslag til forseglede finerplater med allright finnish som eiener seg til innredning?

Dette blir min sjømann nr. 2. Blir snålt å gå fra en skøyte på 36` til en 22 foter. (lider nok av -14fots syken) :smiley:

Espen

• 4 uker senere...

Hei!

Jeg fikk brukbare resultater ved å håndplukke "feilfrie" vannfaste meranti-plater på trelasten. De fleste platene har feil, men har du god tid, finner du alltid noen med hel og fin overflate.

Jeg beiset de med rød mahognybeis, og lakkerte de deretter med Schooner-lakk. Dette ble skott i ei 1967 Spjærøysnekke, ca 26 fot.

"Billig" ble det i hvertfall! Ellers kan du jo også panelere vannfast kryssfiner med smal fas-panel i furu, og deretter lakkere. Det blir ganske fint, og det gjorde jeg sjøl oppunder ruffen.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...