scania Startet 19.November.2007 Del på Facebook Startet 19.November.2007 (redigert) Hei,har en tresfjord 29ac på hånd for handel.lurte på om noen kunne fortelle positive og negative sider om den båten. Redigert 20.November.2007 av scania (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gas Svart 20.November.2007 Del på Facebook Svart 20.November.2007 Utrulig god sjøbåt,som er romslig.Sjekk event lekkasjer i akterkabin samt rundt vinduer.Hvilken motor sitter det i den? Er det en 81 hk Perkins og den har fått godt stell så er det en god motor.Marsjfart rundt 12-14 knop med denne. Ellers så kjenner jeg en del folk som har denne og har ikke hørt noe negativt. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 20.November.2007 Del på Facebook Svart 20.November.2007 Populær båt som er helt umulig å bevege seg på akter. Båten mangler faktisk dollbord rundt hele aktercabinen..... Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
scania Svart 21.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.November.2007 Takker for svar.Det er perkins motor i den ja.Håpet på litt mer info,men den er kanskje ikke så populær lenger da den begynner å bli gammel. Sitér dette innlegget Link to post
MagnarA Svart 21.November.2007 Del på Facebook Svart 21.November.2007 Hei. Har hatt den båten 81 modell i 5 år. Noe spesielt du trenger å vite? Hadde gode erfaringer. Sitér dette innlegget Link to post
scania Svart 21.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.November.2007 Ja lurer på hvordan det er å bo 3-4 uker idenn med barn.Uteplass,fungerer det uten å gå oppå hverandre.Svakheter ved båten som legge til,i sjøgange eller svakhter ved båtens konstruksjon.Synes den ser litt kjeikete å komme ut og inn av og ikke minst bak på plattformen.Men det er en slitt båt til en billig penge så jeg er villig til å gi akkurat det en sjangs hvis det ellers er en god båt i utgangspunktet.Siden den er slitt lurer jeg på hva jeg må være obs på å sjekke ekstra nøye. Sitér dette innlegget Link to post
MagnarA Svart 21.November.2007 Del på Facebook Svart 21.November.2007 Vi bodde 2 voksne og 3 barn + hund i 3 uker. Det ble litt trangt, men det gikk fint. Min erfaring er at det som er nevnt tidligere er verdt å være obs på er: Vinduer lekkasjer, aluminiumen korroderer. Septiktanken var morken. Måtte bytte den. Det elektriske opplegget. I min båt hadde det vært "speidere" på ferde. Mye dårlig kabling med forskjellig tverrsnitt. Byttet ut vedlig mye med det resultat at spenningstapet ble mindre og kjøleskapet gikk hele natten. Tresfjorden er en bra båt. Man må liksom bo seg inn og bli kjent med den. Tror det er greit at man er litt "handy" når man har en båt som er såpass gammel. Jeg har alltid en velfylt verktøykasse også i båten jeg har nå. Da sover jeg bedre om natten. Dette høres vel litt negativt ut, men vil understreke at familien hadde mye glede av båten. Sitér dette innlegget Link to post
scania Svart 21.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.November.2007 TAKKER.Joda er litt handy så hvis det er en ok båt så løser nok det seg.Har en fjord 24 weekender som jeg har pusset opp så denne båten bli jo nyere fordi om den er gammel den også. Sitér dette innlegget Link to post
scania Svart 24.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.November.2007 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.