27 knop Startet 22.November.2007 Link til dette innlegget Startet 22.November.2007 (redigert) Hei, har prøvd meg før med en slik tråd, men da var båten under navnet Ardea 27 Calidris/tidligere NB 820 Sport. Uten at dette skal ha noe bety håper jeg at jeg får respons denne gang. Familien vår skal muligens gå til anskaffelse av denne båten, da er det jo greit med noen litt mer objektive syn enn de en får hos forhandleren Redigert 22.November.2007 av 27 knop (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 22.November.2007 Link til dette innlegget Svart 22.November.2007 Jeg har aldri hvert i denne båten men det er vel den som tidligere het NB 820, muligens en ide at du forandrer tittelen på tråden til Ardea / NB 820, noen med erfaring / synspunkter Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Viksund Bravo Svart 22.November.2007 Link til dette innlegget Svart 22.November.2007 Hei. Har ikke noe særlig erfaring med denne, bortsett fra en prøvetur mens vi var på båtjakt. Dette med kombi-utgaven, halvplaner og 222hk Yanmar. Vi fikk prøvd den i en del sjø, og jeg var meget overrasket over sjø-egenskapene. Gikk som på skinner i 20 knop, motsjø som medsjø. Det negative var plassen ombord, som vi synes ble for liten. Men som sagt- dette var kombi-utgaven. Sporten er vel noe mer romslig. Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
bjoris Svart 22.November.2007 Link til dette innlegget Svart 22.November.2007 Send en IM til Arnstein, han har en slik og har skikkelig peiling på båt så der tror jeg du får gode og saklige råd... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
estark Svart 23.November.2007 Link til dette innlegget Svart 23.November.2007 Hei! Jeg har en NB 820 Sport, med D4-225 med DP-H drev. Har ikke hatt den så forferdelig lenge (hentet den på Herdla i April), er meget godt fornøyd. Vi gikk i konvoi nordover og sammenlignet med de NB 820 kombi og NB 870 båtene som var med, så hadde ikke min noen problemer med å takle sjøen. Er veldig godt fornøyd, fikk den levert med noe utstyr og har montert noe selv i ettertid. I dag tror jeg D3-190 er et mulig motor-valg - hadde kanskje valgt dette for å spare noen kg bak i hekken. Den planer forøvrig lett, toppfart rund 31 knop, marsjer fint på 25-26. Når jeg paserte noen og tjue knop fikk jeg en ulyd på babord side - spurte NB og Harstad Marina om dette de hadde ikke noen svar. Tok båten opp noen dager i høst for skifte av olje på drevet, og fant synderen. Over gjennomføringen for septikken stod det et blikk beslag - dette nok for å skape vakuum nåt tanken skal tømmes. Fjernet dette beslaget - lyden borte. Vet ikke nå om jeg får tømt septikken - har ikke prøvd - må ut en dag å gjøre det før frosten setter skikkelig inn. Noe av det utstyret jeg bestilte: XL-pakke (et must her i Nord), C80 m/radar, ekkolodd, VHF, aut. lensepumpe i motorrom. Er det noe speselt du lurer på? Sitér dette innlegget Link to post
27 knop Svart 29.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.November.2007 (redigert) Er det noe speselt du lurer på?Takk for info. Lurer egentlig bare mest på kjøreegenskapene i litt krapp sjø i og med at kjølbiten, og da den ekstra komforten under slik gange, ikke er der. Lurer også på dine meninger om skjønnhetsfeil. Noen av dem jeg har snakket med har hatt noen småklager angående skjønnnhetsfeil, hva synes du om det? Redigert 29.November.2007 av 27 knop (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
estark Svart 30.November.2007 Link til dette innlegget Svart 30.November.2007 Hei! På turen nordover fikk vi veldig krapp sjø ut fjordene ved Sandnessjøen og nordover, her fikk båten kjørt seg skikkelig. Bl a med det resultat at ei slangeklemme på ferskvannet løsnet og GPS antenna ble ødelagt. Vi hadde ikke noen problemer sammenlignet med de 820 combi båtene som lå foran oss, og også de med viknes 880 bak oss syntes dette strekket var tøft. Den eneste som ikke klaget var vel en fisker i konvoien med en Viknes 1030 sjark.... På turen fra Bergen og nordover var nok min båt den som brukte aller minst diesel i konvoien. Det var 17 båter når vi startet på Herdla, NB og Viknes. Sammenlignet med min forrige båt, en Nord Star 24 Patrol som jeg syntes var helt topp i sjøen, er denne enda bedre. Tar krapp sjø utmerket, selvfølgelig blir det en del slag dersom man bare kjører på i noen og tjue knop.... Har vel ingen klager ang skjønnhetsfeil, noe det var mange av på Nord Star 24'n. Hadde en del oppgraderinger som bl a laminat-dekk på toalett og lugar - verdt prisen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.