JonnyBoy Startet 23.November.2007 Del på Facebook Startet 23.November.2007 (redigert) Jeg har funnet en motor i Gøteborg jeg er litt interessert i. I følge annonsen er det 150hk i denne, mens jeg trodde det var 130hk i 31-motorene. Finnes det en utgave som er levert med 150hk, eller er det selgeren som tar litt hardt i? ---- Lagt til: Er dette kanskje en 31P motor (som ser ut til å ha 150hk)? Hva er forskjellen mellom 130 og 150hk utgavene? Redigert 23.November.2007 av JonnyBoy (see edit history) Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Jorg-1 Svart 23.November.2007 Del på Facebook Svart 23.November.2007 Hei. Nest siste kolonne er hk og siste er rpm. Håper denne er informativ nok. AD31D 1993 1994 4 4 92 90 2,39 16 130 3800 AD31D-A 1994 1994 4 4 92 90 2,39 16 130 3800 AD31L 1996 2004 4 4 92 90 2,39 16 130 3800 AD31L-A 1994 2004 4 4 92 90 2,39 16 130 3800 AD31P 1996 2004 4 4 92 90 2,39 16 150 4000 AD31P-A 1994 2004 4 4 92 90 2,39 16 150 4000 Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
JonnyBoy Svart 23.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.November.2007 Må vel nesten anta at motoren i annonsen er en 31P da? Kan noen gi en rask forklaring på hva som er forskjellen på 31D, 31L og 31P? Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Duett56 Svart 23.November.2007 Del på Facebook Svart 23.November.2007 Hva må en betale for en slik motor i sverige da? Sitér dette innlegget Link to post
Duett56 Svart 23.November.2007 Del på Facebook Svart 23.November.2007 Sorry. Så prisen nå ja. Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 23.November.2007 Del på Facebook Svart 23.November.2007 (redigert) Må vel nesten anta at motoren i annonsen er en 31P da? Kan noen gi en rask forklaring på hva som er forskjellen på 31D, 31L og 31P? 31D er produsert i 1993-1994 og yder 130 hk v.3800 rpm 31L er produsert i 1996-2004 og yder 130 hk v.3800 rpm 31L-A er produsert i 1994-1996 og yder 130 hk v.3800 rpm 31P er produsert i 1996.2004 og yder 150 hk v.4000 rpm 31P-A er prodesert i 1994-2004 og yder 150 hk v.4000 rpm Har også funnet AQAD31B som er produsert 1989-1993 og yder 130 hk v 3800 rpm så her må det være en feil i annonsen...eller? Redigert 23.November.2007 av Jorg-1 (see edit history) Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Jorg-1 Svart 23.November.2007 Del på Facebook Svart 23.November.2007 (redigert) Eller hva med denne: Vp 41 motor om du har plass? Da slipper du hk avgift og mva. Redigert 23.November.2007 av Jorg-1 (see edit history) Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Fantino Svart 23.November.2007 Del på Facebook Svart 23.November.2007 Har ikke helt kontroll på disse endelsene, men en L- pleier å bety mindre effekt enn en P-versjon. Vet ikke om det er konsekvent men mener Volvo har brukt det for å skille mellom "light duty"-rating og "pleasure"-rating. Det kan kanskje også være forvirring mhp. hvordan effekten oppgis. AD31P på 150 hk ble oppgitt til 139 hk på propell om jeg husker rett. Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 23.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.November.2007 Har egentlig ikke plass til sekser, Jorg-1. Dessuten, når det står ting som "Motoren svetter ut olje i veivfilterhus" i annonsen, da lyser alle varsellamper hos meg. Når jeg først tar jobben med å skifte motor, så vil jeg ha en som er i god stand. En 20år gammel Volvo til alt for høy pris og med alle mulige skavanker frister ikke mye. Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.