Jump to content

Raymarine S1 Wheel Autopilot på Maxi 95?

Hallaron

Recommended Posts

• 2 uker senere...

Ok - nå har denne kommet i hus, og det ser jo greit ut, men jeg må si jeg synes selve drivenheten ser litt spinkel ut.. Men det er vel noe som vil vise seg over tid. Etter å ha kikket litt i bruksanvisninger, ser jeg at kartplotteren "snakker" NMEA 0183 ver. 2 - mens autopiloten "snakker" NMEA 0183 ver. 2.3. Noen som kjenner til om dette har noe å si? Eller er det bare to litt ulike "dialekter" av NMEA 0183??

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Det er trolig ikke noe problem når den som sender har det laveste versjonsnummeret. Noen plottere har også mulighet til å velge hvilke setninger den skal sende og da kan du plukke ut dem mottaker kan tolke.

Dersom sender har ett høyere versjonsnummer og en får problemer finnes det filter som fjerner/modifiserer informasjonen som er kommet til i senere versjoner slik at den med lavest versjon kan tolke all informasjon som blir sendt.

Redigert av Chrian (see edit history)

MVH Chrian

• 1 år senere...

Du kan koble en rattpilot på hvilket som helst system. Vel og merke så lenge du har et ratt. Begrensningen for rattpilot går heller på overførte krefter og hurtighet. I tillegg har den vel heller ikke det antall funksjoner som de større pilotene har. Og det er heller ingen ulempe. Jeg driver nå og monterer en Raymarine XP30, konfigurasjonen er drepen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...