Miss Amalie Svart 25.November.2007 Link til dette innlegget Svart 25.November.2007 Tror det var på Bavariaforum, Sverige eller Norge, det var en som skulle selge sin Wheel-pilot. Skal prøve å finne linken. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Hallaron Svart 8.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2007 Ok - nå har denne kommet i hus, og det ser jo greit ut, men jeg må si jeg synes selve drivenheten ser litt spinkel ut.. Men det er vel noe som vil vise seg over tid. Etter å ha kikket litt i bruksanvisninger, ser jeg at kartplotteren "snakker" NMEA 0183 ver. 2 - mens autopiloten "snakker" NMEA 0183 ver. 2.3. Noen som kjenner til om dette har noe å si? Eller er det bare to litt ulike "dialekter" av NMEA 0183?? Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Chrian Svart 8.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2007 (redigert) Det er trolig ikke noe problem når den som sender har det laveste versjonsnummeret. Noen plottere har også mulighet til å velge hvilke setninger den skal sende og da kan du plukke ut dem mottaker kan tolke. Dersom sender har ett høyere versjonsnummer og en får problemer finnes det filter som fjerner/modifiserer informasjonen som er kommet til i senere versjoner slik at den med lavest versjon kan tolke all informasjon som blir sendt. Redigert 8.Desember.2007 av Chrian (see edit history) Sitér dette innlegget MVH Chrian Link to post
Hallaron Svart 8.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2007 Det var betryggende, da er det bare å sette i gang med å se om jeg kan få av rattet. Har prøvd en gang før, uten hell, men denne gangen blir det nok litt mer helhjertet.. Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
heim Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 Stjeler denne tråden til et oppfølgingsspørsmål til ekspertisen: Må man bruke hydraulisk autopilot til et hydraulisk styresystem, eller kan man koble en autopilot på rattet? Så langt en amatør kan begripe, så må de bli vesentlig dyrere og mer komplisert med hydraulisk autopilot? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 Du kan koble en rattpilot på hvilket som helst system. Vel og merke så lenge du har et ratt. Begrensningen for rattpilot går heller på overførte krefter og hurtighet. I tillegg har den vel heller ikke det antall funksjoner som de større pilotene har. Og det er heller ingen ulempe. Jeg driver nå og monterer en Raymarine XP30, konfigurasjonen er drepen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.