index Startet 23.November.2007 Link til dette innlegget Startet 23.November.2007 Jeg har et gammelt varmeapparat for tilkopling til kjølevannet liggende, av typen med vifte og register for vannet. I forbindelse med bytte av motor funderer jeg på å montere dette i båten. Har testet vifta, og den går helt fint. Men jeg bør vel trykkteste registeret før jeg begynner å kutte i båten... Hvor høyt trykk er det egentlig i kjølevannet på motoren? Og hva er den mest fornuftige måten å trykkteste et slikt register på? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Draco24styling Svart 23.November.2007 Link til dette innlegget Svart 23.November.2007 Går nok med ca 1bar overtrykk. Du bør ikke blåse trykkluft inn i et register, Hvis du drar til et bilverksted, har de ofte en trykktester for kjølevann, plugg den returen og fyll den med vann og pump opp trykk i tur røret. Da vil du se om den lekker Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.