rhea Startet 24.November.2002 Link til dette innlegget Startet 24.November.2002 Skal montere E- meter i båten og i den amerikanske bruksanvisningen anbefales det å bruke #18 eller #16 twisted 4 par kabel. Dette #16 nummeret har jeg funnet ut trolig er AWG 16 som tilsvarer 1.25mm2. Dette betyr vel at jeg ikke kan bruke en data eller telesignalkabel da hver leder da er på 0,25mm2 Hva betyr AWG 16 i denne sammenhengen. Er det total kvadrat på lederne eller hver på en enkelt? Hvor får jeg tak i slik kabel? Sitér dette innlegget Link to post
Jonny Svart 24.November.2002 Link til dette innlegget Svart 24.November.2002 Hei Knut* Hva er E-meter? Sitér dette innlegget Link to post
OdinIII Svart 24.November.2002 Link til dette innlegget Svart 24.November.2002 AWG = Amarican Wire Gauge Det er tversnittet på hver leder som er beskrevet Dette får du kjøpt hos F.eks. Egil Verne i Oslo Du kan bruke en vanelig 4 leder kabel beregnet for tilhenger, lett å få tak på også i bilrekvisita butikk Sitér dette innlegget Link to post
rhea Svart 24.November.2002 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.November.2002 Finn Cato: AWG = Amarican Wire GaugeDu kan bruke en vanelig 4 leder kabel beregnet for tilhenger, lett å få tak på også i bilrekvisita butikk Fullt så lett er det ikke. Kabelen må ha fire par tvinnede ledere. Hei Jonny Det er det samme som ODELCO Batt- meter. Har prøvemontert det ombord og det ser ut som om det virker fint. men skal jeg dra ledningen noen meter vil jeg gjerne ha rett type. knut Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 24.November.2002 Link til dette innlegget Svart 24.November.2002 Hvis det ikke skal gå noe strøm av betydning kan du kanskje bruke nettverks-kabelen til Biltema, denne er 4x2. (Egentlig bare i 300m ruller, men jeg vet at ihvertfall her i Kr.sand selger de også i meter-vis) Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 25.November.2002 Link til dette innlegget Svart 25.November.2002 Dette er ikke kritisk for Battmeter. Når jeg monterte mitt Batt-meter ombord, tvinnet jeg kablene selv, fungerer utmerket. Jeg brukte 2,5 kvadrat kabel. Tvinnet kun de to lederene som fører signalet fra shunt iht bruksanvisningen for Battmeter. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.