Jump to content

Drømmebåten

bliss X

Recommended Posts

Jeg henger meg på Nautilusen!

Dette må være drømmebåten. Å være skipper på et slikt fartøy er vel bra, men jeg ville nok savne å kunne legge til innerst i San Polè. Det er der jeg har mange av mine båtvenner. Og de vil jeg ikke bytte bort!

Kanskje en Nordhavn 40/II er båten for deg Astor, til tross for at den er noe trangere innvendig? :wink: Jeg skulle nok klart meg med den selv!

Bilde

Forbi pantry og sittegruppe går en trapp opp til styrhuset. Den andre trappen går ned til lugarene og inngangen til motorrommet.

Bilde

Kapteinslugaren.

Bilde

Sofa i styrhuset. Salongen ses i nedre, venstre hjørne.

Bilde

Motorrom med hovedmotor og reservemotor. Legg merke til at det er tørreksos, og ingen impellere å vedlikeholde.

Bilde

Første stopp fra drivstofftanken, vannutskiller for hovedmotoren. Fungerer også som nøyaktig drivstoffmåler, og fanger opp større urenheter fra tanken før de når filtrene.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Nordhavn 40 med CBC-dekk:

Bilde

Bilde

Ja, takk! :yesnod:

Hei,

Min drømme båt er jo helt klart en Skibplast 11.

Men, må jeg krype til korset så er den her på en andre:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

På en grei tredjeplass:

Bilde

Bilde

Her er bilen jeg skal ha med ombord:

Bilde

Men, helt seriøst ville jeg mye heller ha hatt en Regal 18 med 175hk.

Det er skikklig båt det, plass til mange, god i sjøen, og "ekslusiv".

Og det beste, DEN ER REALISTISK :flag:

Bilde

Ship o´ Hoy :flag:

Fred ut båtvenner!

Skipper skuteløs

Har nå vært båtløs i 1 uke - det er helt jævlig (unskyld uttrykket - men det er sant!), ni-skummer finn.no 3 ganger daglig og det er hakket før panikken tar grep.......... :wink:

Akkurat nå så er DETTE drømmen min - men akk! - 30k over smertegrensen..........

BildeBilde

Dessuten har jeg vært utsatt for 2 stk useriøse båtselgere i løpet av kort tid, og blitt holdt for narr (holder ikke avtaler) - så, jeg regner med at jeg ikke er lett å være i huset med, for tiden! :wink:

:seeya:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

• 7 år senere...

Artig å lese denne tråden fra 2004. Noen trenger kanskje en oppdatering, ettesom drømmen fra den gang er oppnådd ?

Det har vært liknende tråder etter denne, men det er jo kos med slike tråder på høsten !

Min neste brømmebåt er Saga 325. Grunnen er at sesongen kan forlenges vesentlig. Lukket utgave, så jeg også kan fjerne kalesjen når snøen kommer.

bilde

Har sakt det mange ganger! Men Riva Aquariva Super er min drømmebåt uansett sjanger og kostnad! Men lit drøyt med 4-5 mill for en dagsturbåt..

Halve båten er et motorrom for to digre midtplasserte Yanmar motorer :-)

bilde

bilde

bilde

Redigert av -morten- (see edit history)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Flemming 78 (eller kanskje til nød 65 :giggle: ) er nok favoritten på drømmebåtlisten min. :smiley:

Men den drømmen krever nok både ett og to mirakel for å realisere. :nonod:

Litt mer realistisk er nok Viknes 880 (eller 930 når det kommer gamle nok brukte på.markedet), eventuelt en NB eller Saga i omtrent samme størrelse. :smiley:

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...