Nautilus Svart 25.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2006 Jeg henger meg på Nautilusen! Dette må være drømmebåten. Å være skipper på et slikt fartøy er vel bra, men jeg ville nok savne å kunne legge til innerst i San Polè. Det er der jeg har mange av mine båtvenner. Og de vil jeg ikke bytte bort! Kanskje en Nordhavn 40/II er båten for deg Astor, til tross for at den er noe trangere innvendig? Jeg skulle nok klart meg med den selv! Forbi pantry og sittegruppe går en trapp opp til styrhuset. Den andre trappen går ned til lugarene og inngangen til motorrommet. Kapteinslugaren. Sofa i styrhuset. Salongen ses i nedre, venstre hjørne. Motorrom med hovedmotor og reservemotor. Legg merke til at det er tørreksos, og ingen impellere å vedlikeholde. Første stopp fra drivstofftanken, vannutskiller for hovedmotoren. Fungerer også som nøyaktig drivstoffmåler, og fanger opp større urenheter fra tanken før de når filtrene. Nordhavn 40 med CBC-dekk: Ja, takk! Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 25.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2006 Fryktelig høy i forhold til lengde. Ikke redd for å tippe rundt da ? Sitér dette innlegget Link to post
Nautilus Svart 25.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2006 40-foteren har gått rundt jorda og møtte nokså heftig vær. Svaret er nok nei. Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 25.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2006 Hva koster 40 foteren ? Har den egen web-side ? Sitér dette innlegget Link to post
Nautilus Svart 25.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2006 Nordhavns websider. Sitér dette innlegget Link to post
Beining Svart 26.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2006 Hei, Min drømme båt er jo helt klart en Skibplast 11. Men, må jeg krype til korset så er den her på en andre: På en grei tredjeplass: Her er bilen jeg skal ha med ombord: Men, helt seriøst ville jeg mye heller ha hatt en Regal 18 med 175hk. Det er skikklig båt det, plass til mange, god i sjøen, og "ekslusiv". Og det beste, DEN ER REALISTISK Ship o´ Hoy Sitér dette innlegget Fred ut båtvenner! Skipper skuteløs Link to post
lano2 Svart 26.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2006 Kanskje litt dumt å ha bassenget fullt på denne Farr 106, når man har bankekryss: Sitér dette innlegget Link to post
ter-av Svart 26.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2006 Mye bra båter i denne tråden. Men akkurat nå er selvfølgelig dette min drømmebåt: Har akkurat avsluttet fire og en halv ukes ferie i vår nye MorMajor II (Viksund 340 StCruz) - og det har vært fantastisk flott! mvh ter-av Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
jorhei Svart 26.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2006 Har vel egentlig flere drømmebåter, men disse to kommer veldig høyt opp på lista: Nydelige båter, med altfor høy pris desverre Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Taucher Svart 27.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2006 https://baatplassen.no/bildearkiv/10/10624/0_947184157_hoved.jpg Denne, en Four Winds...båt med potensiale, koster jeg på den 100.000 i alt mulig svindyrt av høyeste kvalitet,og en helt ny 300 hk yamaha 4- takt da blir den gøy da! 46 knop med en slitt 140 hk! hva skjer da med en propell som er så genial som det bare er mulig og powertrim! Sitér dette innlegget Link to post
Galilee Svart 28.Juli.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2006 Min 'realistiske' drømmebåt er en Scand 24HC (halvkabin). Den ser flott ut, både skrog og overbygg, og resten er akkurat hva jeg behøver. Stor uteplass, liten pantry, overnatting for 2, og toalett. Sitér dette innlegget Link to post
mosteen Svart 4.August.2006 Link til dette innlegget Svart 4.August.2006 Sunseeker Predator 58 HT Sitér dette innlegget - Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning. Winston Churchill. - Var vi ikke så forbannet implisert i det, ville vi for lenge siden mistet interessen for oss selv. Piet Hein. Link to post
At-le Svart 4.August.2006 Link til dette innlegget Svart 4.August.2006 Aquador 28 c Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 4.August.2006 Link til dette innlegget Svart 4.August.2006 Har nå vært båtløs i 1 uke - det er helt jævlig (unskyld uttrykket - men det er sant!), ni-skummer finn.no 3 ganger daglig og det er hakket før panikken tar grep.......... Akkurat nå så er DETTE drømmen min - men akk! - 30k over smertegrensen.......... Dessuten har jeg vært utsatt for 2 stk useriøse båtselgere i løpet av kort tid, og blitt holdt for narr (holder ikke avtaler) - så, jeg regner med at jeg ikke er lett å være i huset med, for tiden! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
bliss X Svart 4.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2006 Har nå vært båtløs i 1 uke - det er helt jævlig (unskyld uttrykket - men det er sant!), Hæ?? Hva er det du har begynt med nå da walter? Trodde du var kjemefornøyd med den du hadde jeg Sitér dette innlegget Link to post
enis Svart 4.August.2006 Link til dette innlegget Svart 4.August.2006 jeg er sikker den eneste som mener dette men min drømme bår er en hydrolift X - 17 med 500 hk indenbordsmotor og vannjett eller så må det være en golgfish 17 med 300 hk mercury :) :) Sitér dette innlegget Link to post
lassal Svart 7.August.2006 Link til dette innlegget Svart 7.August.2006 Vel, jeg fikk vel egentlig båtdrømmen min på Torsdag.. Doral. En eksklusiv Canadisk båt. Det produseres kun 700-750 eksemplarer pr. år, så båtene er forseggjort. Hvis jeg hadde svømt i penger hadde jeg nok kjøpt Doral Algeria. Sitér dette innlegget Link to post
evenR4u Svart 7.August.2006 Link til dette innlegget Svart 7.August.2006 (redigert) Vært en uoppnåelig drøm i 30 år, så i mitt neste liv: Grand Banks Heritage Redigert 7.August.2006 av evenR4u (see edit history) Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
Worry II Svart 29.November.2013 Link til dette innlegget Svart 29.November.2013 Artig å lese denne tråden fra 2004. Noen trenger kanskje en oppdatering, ettesom drømmen fra den gang er oppnådd ? Det har vært liknende tråder etter denne, men det er jo kos med slike tråder på høsten ! Min neste brømmebåt er Saga 325. Grunnen er at sesongen kan forlenges vesentlig. Lukket utgave, så jeg også kan fjerne kalesjen når snøen kommer. Sitér dette innlegget Link to post
blue moon Svart 29.November.2013 Link til dette innlegget Svart 29.November.2013 (redigert) Det var den ene Saga325 som lå på finn.no det Stig :) Min drømmebåt tror jeg hadde blitt denne miljøvennen: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=40727273 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=45188843 Redigert 29.November.2013 av KOland (see edit history) Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
-morten- Svart 29.November.2013 Link til dette innlegget Svart 29.November.2013 (redigert) Har sakt det mange ganger! Men Riva Aquariva Super er min drømmebåt uansett sjanger og kostnad! Men lit drøyt med 4-5 mill for en dagsturbåt.. Halve båten er et motorrom for to digre midtplasserte Yanmar motorer :-) Redigert 29.November.2013 av -morten- (see edit history) Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
catano Svart 29.November.2013 Link til dette innlegget Svart 29.November.2013 Det var møbel det. mvh Catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Astor Svart 29.November.2013 Link til dette innlegget Svart 29.November.2013 Vært en uoppnåelig drøm i 30 år, så i mitt neste liv: Grand Banks Heritage Velkommen i klubben vår, når du har signert kontrakt. :) Herlig båt. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
succes 42 1980 Svart 29.November.2013 Link til dette innlegget Svart 29.November.2013 Norhavn 47 er drømme båten min ,men det blir nok med drømmen. Den jeg har var drømme båten og er veldig glad i ho:-). Men det er jo låv og drømme Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 29.November.2013 Link til dette innlegget Svart 29.November.2013 Flemming 78 (eller kanskje til nød 65 ) er nok favoritten på drømmebåtlisten min. Men den drømmen krever nok både ett og to mirakel for å realisere. Litt mer realistisk er nok Viknes 880 (eller 930 når det kommer gamle nok brukte på.markedet), eventuelt en NB eller Saga i omtrent samme størrelse. Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.