bliss X Startet 9.Februar.2004 Link til dette innlegget Startet 9.Februar.2004 Vinteroppgave: Hvis det ikke spilte noen rolle hva en båt kostet, og du skulle velge deg en båt som var akkurat slik du ville ha den, hva ville du kjøpt da? Legg gjerne ved bilde, og fortell hvorfor. Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 9.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2004 Vinteroppgave: Hvis det ikke spilte noen rolle hva en båt kostet, og du skulle velge deg en båt som var akkurat slik du ville ha den, hva ville du kjøpt da? Legg gjerne ved bilde, og fortell hvorfor. Førstemann ut, og ingen tvil Storebro 410 Commander , se http://www.storebro.se/ Hvorfor? Et ordentlig lite skip, skikkelige sjøegenskaper, lekker innvendig med god plass, flybridge uten å være "flybrigdebåt". Denne har pilothouse. Og så praktiske detaljer som skyvedører på hver side. Båten må kunne håndteres alene, og det kan denne. Og har du vært ombord i en Storebro så vet du at dette er kvalitet i alle detaljer. En lottokupong eller to må nok gå inn for at noe sånt skulle bli en realitet (Værddal'n ). Men drømmene er gratis Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Amorosa Svart 9.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2004 Vinteroppgave: Hvis det ikke spilte noen rolle hva en båt kostet, og du skulle velge deg en båt som var akkurat slik du ville ha den, hva ville du kjøpt da? Legg gjerne ved bilde, og fortell hvorfor. Ja, hvor fornøyd kan man bli. Bildet er i avataren. Er meget fornøyd med min 26 og kan godt tenke meg å kjøpe ny. Det er jo også overkommelig rent økonomisk. Grei båt, lett å håndtere også alene, 2 kabiner og akkurat passe stor. Håper du leser dette Kåre Rannekleiv på Nidelv Båtbyggeri. Sitér dette innlegget Link to post
Frank v. Svart 9.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2004 Dette må være min drømmebåt,har en bekjent som har en slik,virkelig snadder.SUNSEEKER. Bilde forøvrig lånt fra finn.no Blir nok lenge til den drømmen blir oppfylt,håper jo på den store gevinsten,men det er vel å tro på nissen...... mvh frank v. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 9.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2004 Joda Monaco 310 :-) Vært drømmebåten i snart 3 år.... Erik Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
jada Svart 9.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2004 Storebro 410 Commander , Har også en forkjærlighet for svensk kvalitet og fornuft, enten det gjelder båt eller bil. MEN, fornuft og fornuft , innvendig styreposisjon på babord side . Det er noe spesielt med noen av disse svenskebåtene Vet at noen av dere har argumentert tidligere for styreposisjon på babord side, men for meg blir det noe galt. Vel, jeg skulle vel kunne leve med det, jeg også Sitér dette innlegget Link to post
TMS Svart 9.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2004 Min drømmebåt hvis jeg hadde ubegrenset med penger: Tror denne har ganske gode seilegenskaper samtidig som den ikke ser alt for mye ut som en motorseiler. Innvending styreposisjon med god sikt ut, gjør denne til en helårsbåt. TMS Sitér dette innlegget TMS Link to post
Plomma I Svart 9.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2004 En Viknes 990 skulle passe bra, jeg liker og fiske å reise på tur så......... Sitér dette innlegget hilsen Plomma I, roynils@online.no Link to post
Fenix Svart 9.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2004 Minner ganske mye om min faktisk - en Nauticat 515. Komfort, komfort, komfort - og sjekk det motorrommet! Spurte importøren en gang om det gikk an å rigge til et lite kontor i båten, i tilfelle jeg skulle bli så gæern at jeg solgte alt for å bo i båt; "da bygger vi et kontor", var svaret. http://www.nauticat.fi/yachts/515/515info.html Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 10.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2004 Har Sandvik 28 i dag , er eller var jo drømmebåten for mange år siden .Nå har jeg det så da kan jeg drømme videre oppover .Ingen tvil hvis det bare er og gå og kjøpe må det bli Sandvik 945 .Veit jo aldrig , kansje en dag så har jeg en slik . Drømme er lov Hilsen Kaptein på Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Krapyl Svart 10.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2004 http://www.faurby.dk/dk/faurby424.html Orust blekner. (Men ikke Arvika). Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Pontius Svart 10.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2004 Her er min drømmebåt: Lagoon 380 Hvorfor? Seilbåt må det være. Katamaraner krenger lite, de bruker vinden til økt fart istedet. Stabile i røff sjø. God komfort ombord. Høy salong med god utsikt. 2 motorer med alle fordeler det gir Masse stueplass. Jolla henger mellom skrogene bak og er ute av veien. Stort og ryddig soldekk framme Katamaraner koster bare litt mer enn vanlig seilbåt i samme lengde, kvadratmeterprisen er betydelig lavere. Ulempen er at drift og vedlikehold er dyrere enn en enskrogsbåt i samme lengde. [glow=blue,2,300]Sukk...... De penga, de penga [/glow] Men en dag... Ørjan Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 10.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2004 Hei Det må bli den jeg har eller en NAJAD 361. Båten kan ikke være større enn at jeg håndterer den selv. Liker meg best i uthavn, og da kan den ikke vær for stor. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 10.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2004 Drømmebåten? Hadde finansene vært ubegrenset er det to båter som tankene går til. Det ene måtte vært en fullstendig nybygd fiskeskøyte på 45 fot. Turinnredet fra båtbyggeri med alt utstyr. Gjerne med rigg. Skøyte av typen Listerskøyte. Kan ikke tenke meg noe finere båt! Alternativt en splitter ny Nauticat på minst 38 fot eller en Overseas 40. Kunne også hatt en Targa eller lignende til fiskebruk. Motorseilere på 40 fot +++ blir så upraktiske når man skal ut en tur med pilken. Sitér dette innlegget Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 10.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2004 Små ambisjoner her synes jeg, dersom det er snakk om ubegrensede midler. Selv synes jeg denne kommer langt opp på lista: http://www.minebilder.no/show_image_stream...6&dx=527&dy=395 http://www.minebilder.no/show_image_stream...4&dx=527&dy=395 Båten heter M/Y Pelorous, og ankret ifjor opp inne i Eidangerfjorden, av alle plasser. Skipperen var etter sigende fra Heistad i Porsgrunn, og svingte hjemmom en tur. Ikke dum båt å legge på brygga dette her. Ryktene har det til at eieren er sønn av Libyas diktator, Oberst Gadaffi (...hmm, det blei kanskje ikke helt rett ) ...men om pengen er noe mer begrenset er jeg langt på vei enig med KOB. Storebroen er et skip i miniatyr. Enda nærmere realismen er vel Nimbus sin versjon av tilsvarende båt: Nimbus 380 Commander http://www.nimbus.se/adfinity.aspx?pageid=269 Mvh Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
PanPan Svart 10.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2004 Min perfekte drømmebåt er ikke i produksjon, finnes ikke i markedet! Båten jeg har - en Hallberg Rassy 312 - er den som er nærmest til den ideelle båten for meg. Den kan håndteres av meg eller kona alene. Den har all komforten vi drømmer om. Med en større båt blir utfordringene ved bruk større og problemene kommer fortere. ... så hvorfor være stor når man er lykkelig som liten?? Bilde ja Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 10.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2004 Har du stjålet bilde et annet sted nå , PanPan? Eller seiler du med svensk flagg? GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
mami Svart 10.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2004 Ingen tvil hvis det bare er og gå og kjøpe må det bli Sandvik 945 .Veit jo aldrig , kansje en dag så har jeg en slik . Drømme er lov Hilsen Kaptein på Tine II Det var drømmebåten vår i mange år også, og så for 4 år siden ble drømmen virkelig. Vi er like godt fornøyd etter 3 sesonger på vannet. Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 10.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2004 Har du stjålet bilde et annet sted nå , PanPan? Bildet er hentet fra Hallberg Rassy's hjemmeside, og de har ikke noe i mot at det brukes slik som her.... Var det noe mere før vi stenger?? :nonod: Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 10.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2004 Hvis penger ikke spilte noen rolle, så ville det nok bli tråleren Scanfisher 300 eller 320. http://www.scanfisher.com Du kan spasere rundt på dekk med hendene i lommen, likevel romslig inni, solid bygget og med saktegående og holdbar diesel (Perkins-Sabre). Båten er stor nok og det eneste som mangler er fart. Men fart er gøyest i små båter. Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 10.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2004 OJ - Oj - Oj ! Jada, cand.noe - - det er masse lekkert på denne tråden, men denne Fisher 32 tar kaka! Virkelig et fartøy. Prisen tør jeg ikke tenke på. Men Saga 27 er bra det!! Hovedsaken er at man trives! mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 10.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2004 ....om det er lov å komme med mer enn en drøm i denne tråden, så velger jeg denne: http://www.vaagenbaat.no/?p=39 Kanskje en gang i fremtiden.....? Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Baywatch Svart 10.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2004 ....om det er lov å komme med mer enn en drøm i denne tråden, så velger jeg denne: http://www.vaagenbaat.no/?p=39 Kanskje en gang i fremtiden.....? Lekker båt! Men jeg likte faktisk 35 Combi bedre. Liker båter med litt røft "bruks-preg". Smaken er som baken! http://www.vaagenbaat.no/?p=35c&s=relin&gallerypage=1 Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 10.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2004 Drømmebåten min er verdens vakreste motorseiler, bygget i Norge på 70-tallet og tegnet av Ing. Eivind Amble. Kan liksom ikke helt sette fingeren på hva det er som tiltaler meg sånn ved den damen. En uforklarlig dragning, nesten som ....... Har aldri seilt denne båten, kun sett den på "Sjøen for alle", en gang for lenge siden.....klarer ikke å glemme denne damen...... Beklager det store bildet........ MS33 fra Fjord Plast....... Nummer 2 i drømmerekkefølgen min, er en båt hvor valget er basert på litt mere fornuftige kriterier. Soliditet, styrke, trygghet, fleksibilitet og anvendelighet, tradisjonell eleganse..... er ord jeg tenker på! Fisher 34 Mrk III - fra Fairways Marine, England. Båten kom på markedet i 1978 - bygges fortsatt, den dag i dag........ Se på det fordekket! Her går man trygd i nesten all slags vær! Gudskjelov! Drømmer koster ingenting! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
giver Svart 10.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2004 Hei Her er de "STOORE DRØMMENE" http://www.tarquin-boats.com Her er det TRADER for en hver smak, og noens få konto. De lager ikke så små båter som jeg har lenger. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.