Frivakten Startet 24.November.2007 Link til dette innlegget Startet 24.November.2007 (redigert) En fisker fikk ikke lov å bygge brygge til sin fiskebåt da det ville forstyrre fritidsaktiviteter til lands og vanns. Fra nettavis Redigert 24.November.2007 av Krisida Magni (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Herman Svart 24.November.2007 Link til dette innlegget Svart 24.November.2007 I denne sammenheng er ikke Røkke noen "fisker". Aldri i livet om den brygga ville kommet til å ha en aktiv fiskebåt liggende! Men det kan jo være kjekt med egen dypvannskai til andre formål... Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Boywonder Svart 24.November.2007 Link til dette innlegget Svart 24.November.2007 Lov å prøve seg da. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Brutus Svart 24.November.2007 Link til dette innlegget Svart 24.November.2007 Området er vel ikke regulert til næringsvirksomhet/industri. Da er det vel bare å fortøye på nærmeste fiskebrygge med mottak for rekene. Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 24.November.2007 Link til dette innlegget Svart 24.November.2007 (redigert) På samme måte som alle disse lastebileierne tar med seg arbeidsplassen sin hjem på kvelden må vel fiskeren få lov til det samme Redigert 24.November.2007 av lippert (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Tine IV Svart 25.November.2007 Link til dette innlegget Svart 25.November.2007 En runde eller to til med brev og litt mediaoppstyr , så tipper jeg brygga er på plass . Sjelden di gutta der ikke for det som dem vil , det kan bare ta litt lengere tid . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Boywonder Svart 25.November.2007 Link til dette innlegget Svart 25.November.2007 må vel fiskeren få lov til det samme Hadde han vært fisker på fulltid så... Men når han knapt har en 20% stilling (Har forstått det som at han bare er ute en dag i uken) som fisker, så er det vel et litt drøyt ønske... Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
CB. Svart 25.November.2007 Link til dette innlegget Svart 25.November.2007 Brygga kommer nok på plass etterhvert. Om båten blir brukt til fiske 1 % av tiden eller 100 % spiller egentlig ingen rolle. Enhver næringsdrivene må selv få lov til å bestemme hvor mye penger han ønsker å tjene. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Fanta Svart 25.November.2007 Link til dette innlegget Svart 25.November.2007 (redigert) Kanskje slår det motsatt det å være Røkke, i den forstand at han ikke får tillatelse der hvor andre ville fått det? Når det gjelder fiskerne i indre oslofjord er det nemlig flere som har brygge, bla på Malmøya.... Redigert 25.November.2007 av Fanta (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 25.November.2007 Link til dette innlegget Svart 25.November.2007 Lurer nesten litt på om den tråleren bare var en del av en langsiktig plan for å få seg brygge foran huset... Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
CB. Svart 25.November.2007 Link til dette innlegget Svart 25.November.2007 Det er nok litt synd om Røkke, i kraft av sin posisjon så er det vanskeligere for han enn de fleste andre å få byggetilatelse siden media følger kan med lys og lykte til enhver tid. Hadde det vært opp til meg så burde alle ha egen brygge utenfor kjøkkendøren. Da kunne vi også slettet denne fjollete loven om fri ferdsel Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Mouche Svart 25.November.2007 Link til dette innlegget Svart 25.November.2007 Tja, ser da ut som Røkke bygger et eller annet ute på Konglungen! Å dømme etter størrelsen på byggekranene som synes mot himmelen, så må det minst være et større spa-hotel eller lignende? Så forøvrig at det var stor glede over at han ikke fikk mudret til 4 meters dybde, og grunnen til gleden (fra noen naturvernere mener jeg å huske) var at det ville ha medført større trafikk av store båter i sundet mellom Konglungen og Bjerkøya. Siden det i følge kartene er 40 meters dybde i området så skjønte jeg ikke helt den! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Boywonder Svart 25.November.2007 Link til dette innlegget Svart 25.November.2007 Da kunne vi også slettet denne fjollete loven om fri ferdsel Mener du det? Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Ingar Svart 25.November.2007 Link til dette innlegget Svart 25.November.2007 leste en artikkel om en på snarøya som hadde boret tunnel fra huset og ned til båthavna. med heis... Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 25.November.2007 Link til dette innlegget Svart 25.November.2007 Hadde det vært opp til meg så burde alle ha egen brygge utenfor kjøkkendøren. Endelig et fornuftig forslag, men da må vi har sluser også for dem som bor litt opp i høyden Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 25.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.November.2007 Hadde det vært opp til meg så burde alle ha egen brygge utenfor kjøkkendøren. Slik? Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
CB. Svart 25.November.2007 Link til dette innlegget Svart 25.November.2007 Det ser fin ut. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.