tebi Startet 26.November.2007 Del på Facebook Startet 26.November.2007 Det sies at det finnes to typer båtfolk. De som har gått på grunn, og de som skal... Teller det at jeg var med i båten til en kompis når han gikk på?? Hvis ikke kan jeg dulte litt kontrollert og forsiktig borti en f.eks. sadndstrand? Sitér dette innlegget Link to post
Carpediem Svart 26.November.2007 Del på Facebook Svart 26.November.2007 Dette ordtaket stemmer. Og jeg er desværre i den siste gruppen! Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 26.November.2007 Del på Facebook Svart 26.November.2007 En grunnstøting kan være livsfarlig men det kan også være ganske uskyldig. Jeg dro over en sandbanke for et par år siden.. hadde en på wakeboard etter båten og kjente plutselig at hekken lugga litt. Skjønte med en gang hva det var, tilta drevet og dro av gassen. Båt, drev og propell klarte seg fint men han som hang etter sto plutselig til livet med fast grunn under beina og skjønte ingenting. Helt komisk ble det da en brettseiler kom gående forbi oss Den nevnte sandbanke er notorisk kjent for å flytte litt på seg fra år til år.. det vet jeg - nå -. - og nei, det teller ikke å ha vært passasjer ved grunnstøting. Din tur kommer Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Skipper Worse Svart 26.November.2007 Del på Facebook Svart 26.November.2007 Det er en variant av det kjente ordtaket "den som aldri feiler prøver aldri hardt nok". Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
880 Svart 26.November.2007 Del på Facebook Svart 26.November.2007 (redigert) Det sies at det finnes to typer båtfolk. De som har gått på grunn, og de som skal... Teller det at jeg var med i båten til en kompis når han gikk på?? Hvis ikke kan jeg dulte litt kontrollert og forsiktig borti en f.eks. sadndstrand? Teller det vis du har gått på grunn mens du har ligget fortøyd til en kai :confused: For noen år siden i Dalsfjorden ved Hauglandssenteret hadde vi lagt til og gått i land for å bade innendørs. Da vi kom ned til båten igjen lå den med baugen høyt hevet. Kjølen vilte på en stor stein ettersom det fjæret. Startet opp og bakket meg av, satt godt fast, alle de 180 Ford hestene måtte til for å komme klar... :lol: Her er plassen vi lå før vannet forsvant.... Redigert 27.November.2007 av 880 (see edit history) Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Pee49 Svart 26.November.2007 Del på Facebook Svart 26.November.2007 To ganger i år har jeg hatt bunnkjenning. Den ene gangen smalt skikkelig, men utrolig hva båten tålte. Etter en slik opplevelse er det ikke like moro å kjøre videre. Sitér dette innlegget CBK 538 LE5871-EINARSEN Link to post
Hansa666 Svart 26.November.2007 Del på Facebook Svart 26.November.2007 Var på vei inn til Tysnes i sommer, så på kartet at det var flust med skjær, kjørte rolig, 4 barn var UTÅLMODIGE etter is og landkjenning..... MEN så var det brunt noen meter foran meg.... Kjørte motoren i revers, ungene stupte, fruen kjeftet, men jeg slapp landkjenning..... ( For denne gang... ) Sitér dette innlegget Link to post
erwin-abel Svart 27.November.2007 Del på Facebook Svart 27.November.2007 Ett annet ordtak er vel at " det er alltid vann te bånn" Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 27.November.2007 Del på Facebook Svart 27.November.2007 Jeg har langkjølt seilbåt nettopp for å kunne gå på grunn uten at det gjør noe. Ikke fordi jeg ikke navigerer, men fordi det er fint å legge til i trange naturhavner. Da Min far la ned veto mot å beholde snekka vi hadde som båt på hytta (de to gamle, Marnaen og min far, ble aldri gode venner...) og vi kjøpte ny båt med utenbordsmotor, fratok det meg gleden av å utforske de trangeste sundene med tilhørende grunnkjenninger i 2 knop. Enig med Worse, har man ikke gått på grunn, har man ikke prøvd godt nok.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.