Jump to content

Drivstoff på vinterstid ? hvem har åpent ?

Careka

Recommended Posts

Jeg har solgt båten og skal levere denne i Oslo til mandag.

Hvis jeg trenger påfyll av drivstoff "D", hvem og hvor er det åpnet langs vår sørligste kyst

Antar at tilbudet ikke er det samme som om sommeren.

jeg tar ut fra det vakkre vestland i morgen.

Redigert av careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Stoa i Langesund har i allefall åpent på dagtid og lørdag... tror de stenger ved fem tiden på eftan på hverdager.. Ellers så må du ha en fantastisk fin tur til Oslo..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Takker alle.

har nå rydda ut båten, og lurer på hvordan jeg har fått plass til alt som nå er fjernet av småsaker,

Fant også en hel del som jeg hadde glemt jeg hadde kjøpt. :nonod:

så imorgen begynner turen. Får håpe det ikke regner formye.

Når jeg kjøpte båten hadde jeg is på dekk.

å jaggu var det ikke is på dekk i dag au.

Det blir kun seiling med Genoa, da storen er tatt ned for vinteren. så blir det motor hvis vinden blir borte.

Det blir også kun dagslys seiling. siden jeg gjør dette alene.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Har du ny båt på trappene?

Har ikke bestemt oss.

Rederinnen vil ha en type, jeg heller litt i en annen rettning. så vi får bruke litt tid på å finne ut hva vi vil ha.

(Mye billigt i USA for tiden. en seiletur hjem derfra hadde ikke vært dumt)

Rederinnen vil bestille nytt. mens jeg vil helst ha noe fint brukt. men seil skal den ha der er vi enige.

(å denne trawler topicen leses ofte hmmmmm flotte båter. )

vi får se.

er på kanal 77 på turen bort og oppover.

Har ikke bestemt oss.

Rederinnen vil ha en type, jeg heller litt i en annen rettning. .....

Den rederinnen skal du lytte til!

Hun var en av de dyktigste deltagerne på D5L-kurset mitt i Egersund ifjor vinter - og jeg hadde nesten regnet med å se henne på D5LA som nå er bortimot ferdig. Her er litt bilder fra praksistur med noen av hennes kurskolleger. . . .

Med vennlig hilsen POSEIDON

Den rederinnen skal du lytte til!

Hun var en av de dyktigste deltagerne på D5L-kurset mitt i Egersund ifjor vinter - og jeg hadde nesten regnet med å se henne på D5LA som nå er bortimot ferdig. Her er litt bilder fra praksistur med noen av hennes kurskolleger. . . .

Nå må du slutte å skryte av konå mi. eg begynne å få "komlpleksa" :lol:

Hu hadde det for travelt til å være med.

--------------------------------------------------

turen i østerled e unnagjort. alene. å en slik tur tar eg ikkje flere ganger.

8 timer dagslys. og alene i 41 fots båt. ingen til å hjelpe når du skulle til kais. ingen til å hjelpe med å ta fortøyningene.

Å så ensomt. Jeg kommer aldrig til å bli aleneboer i båt på vinterstid. :smash:

turen gikk fra egersund. til flekkefjord. mye sjø tåke og godt med vind.

neste dag rundt Lista Lindesnes til Mandal her fikk jeg også fyllt Drivstoff.(mye sjø)

så fra Mandal til Arendal utasjærs. fin tur Drivstoff fikk jeg på Esso i Arendal.

Lørdag skulle jeg tidlig ut og gikk fra kai i 7 tiden, men ved utløpet Nord Trommøya gikk det hvitt over holmer og skjær og ikke så jeg stakene heller. vind 35knop. så da snudd jeg og gikk in igjen.

Søndag var det bedre. gikk så opp til Stavern.

Mandag fra Stavern til Horten. (inne i gjestekaien)

Tirsdag, en flott dag, fra Horten til Akerbrygge.

Så da var årets siste tur over.

-------------------------------------------------

Den størrste trusselen jeg hadde på turen var alle fiskeredskapene som stod plassert mitt i skipsleia. og de var veldig dårlig merket også. noen så jeg ikke før de var bare noen meter foran bauen.(små røde /hvite flyte-elementer på en knyttneve store)

Jeg fikk mer og mer angst for at jeg skulle få tau i propellen og alt det kaos det vil skape på den årstiden, mye sjø, vind. osv. jeg hadde ca 20 teiner, som jeg såvitt ungikk å kjøre over. Finnes det ikke låver for hvor slikt kan plasseres. ?

hva om jeg havarerer p.g.a. en slik teine plassetr mitt i skipsleia. har fiskeren ansvar ?

-------------------------------------------------

Nå er jakten og diskusjonen i full gang, :discuss: hva blir det neste. ?

Hvilken båt skal vi ha nå. :crazy:

Blir det kona som får viljen eller blir det meg. :lol:

Blir det bruktbåt eller bestille ny :rolleyes:

Håper at jeg klarer å vente lenge nok til at vi er sikkre på at det er den vi vil ha.

Inter var galt, det er en god og solid båt. vi hadde 4 dobble lugarer, og nå som våre barn ikke vil være med så mye lenger, så vil vi ha en med litt anderledes inredning.

Dekkshus ?

dobbelseng ?

egen/seperat dusj ?

Det er dette vi nå skal finne ut av :crazy:

Vinkjeller :lol:

å så er det jo kjekt å begynne på nytt. :smash:

Jeg har kjøpt nesten alt som er å kjøpe til den gamle,

så nå blir det kjekt å begynne inkjøpene på nytt :smash::lol:

Men Beneteau 411 er en sold og god båt, kvaliteten mener jeg er bedre en hva de nye B.O som selges i dag.

(har ikke tenkt å begynne en diskusjon rundt det emne, bare sier hva jeg mener :smash: )

Det er ikke umuligt at vi tenker på en 2 lugars utgave av samme båt. men da som bruktbåt siden de ikke lages lenger.

Vi får se.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...