vikers Startet 28.November.2007 Del på Facebook Startet 28.November.2007 (redigert) Planlegger å lage meg en kalesje rundt/over sittebrønnen for neste sesong. I den forbindelse så ville jeg gjerne ha noe rimelig, lett og enkelt system. Tenker litt på at det bør da vel gå å bruke disse sammenleggbare teltstenger som da settes i spor på utsiden av brønnen, og med strikk regelmessig fra kalesje til kabintak og dekk. Lager til "hylsespor" i kalesjen til stengene (som på telt). Skal i utgangspunktet kun bruke kalesje ved landligge/stille for å få "et ekstra rom". Er dette dødfødt? Redigert 28.November.2007 av vikers (see edit history) Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
m/s draugen Svart 28.November.2007 Del på Facebook Svart 28.November.2007 (redigert) Er jo beregnet for en lett duk disse stengene,så det som først slår meg er om de tåler vekten av dette.. Men skal du først bruke slike,så bruk aliminium og ikke glassfiber Redigert 28.November.2007 av m/s draugen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 28.November.2007 Del på Facebook Svart 28.November.2007 Er det noe sånt du tenker på vikers? http://www.baat.aller.no/alfhansen/ Denne har sånne bøyelige glassfiber teltstenger. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 28.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.November.2007 Er det noe sånt du tenker på vikers? http://www.baat.aller.no/alfhansen/ Denne har sånne bøyelige glassfiber teltstenger. mvh tuffff Akkurat slike var det jeg tenkte på, ja! Må jo være supert å pakke ned, og legge under akterdekket når det ikke brukes. Takk for det...så får man jo se hva proffbutikkene skal ha i forhold til hva et telt koster... Lurte egentlig på å sy sammen en enkel kalesje selv, med vinduer på alle sider. Vil jo aldri bli benyttet under gange, så dette kan jo lages til rimelig og enkelt selv. 140 kr. meteren for stoff, 80 kr. for vindusplasten (begge i 140cm. bredde), og med teltstenger til 500,- og kroker/strikk til 300,- så kan jo dette bli en grei kalesje for under 2000,- Er det forskjell på de stengene Alf Hansen bruker i forhold til rimelige fjelltelt-typer, tro? Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Mulligan Svart 28.November.2007 Del på Facebook Svart 28.November.2007 Nei, de er like. Funker framifrå. Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 28.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.November.2007 Ting som funker framifrå og er særdeles rimelige....det er ting etter mitt hode! Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
HaHa Svart 28.November.2007 Del på Facebook Svart 28.November.2007 Det ser ut som om du har lang bom. Hva med å lage et bomtelt med tverrgående spiler like brede som cockpiten? Det vil gi bedre takhøyde enn et 'tunneltelt' og være lettere å rigge. Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 28.November.2007 Del på Facebook Svart 28.November.2007 Tror det blir vanskelig å sy kalesje for 2.000,-, men hvorfor ikke gjøre det skikkelig? Jeg har sydd min selv, kanskje en noe mer påkostet versjon enn du tenker på. Men det er fullt mulig. Hvis det kan inspirere deg til å lage en morsom vinterhobby, så er det absolutt å anbefale. Har også beskrevet prosjektet: kalesje Det er mye mer vi kan klare selv, enn vi tror! Uansett båt-type Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Frivakten Svart 28.November.2007 Del på Facebook Svart 28.November.2007 (redigert) Det absolutte billigste er vel ferdigsydde plastvegger med eller uten vinduer for partytelt. Koster mellom en femtilapp og en hundrings på Europris, Jysk etc. Str. 3m l x 2m h? Redigert 28.November.2007 av Krisida Magni (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.