Douro Startet 28.November.2007 Link til dette innlegget Startet 28.November.2007 Francis Joyon har lagt ut på en spektakulær seilas med sin spesialbygde triamaran IDEC ii, med sikte på å ta tilbake verdensrekorden for soloseiling rundt jorda som Ellen MacArthur nappet fra ham i 2005. Han ligger nå godt foran skjemaet til Dame Ellen, etter å ha gjort et byks i forhold til henne i farvannet mellom Kanariøyene og Cap Verde øyene. Klikk på ordet Carthographie på verdenskartet på hjemmesiden hans. Meget flott Flash-kart, hvor man kan følge begge båtene, se vind, zoome m.v. Den gule båten er Ellen MacArthurs, den røde er Francis Joyon som i dette øyeblikk slører med 25 knop ned mot ekvator, og han har nå 19.000 n.m. igjen til han krysser mållinjen ved Brest igjen... Link to post
HaHa Svart 29.November.2007 Link til dette innlegget Svart 29.November.2007 Jeg ønsker meg en slik dekkshusbåt. Link to post
Blue_Dragon Svart 29.November.2007 Link til dette innlegget Svart 29.November.2007 Ønsker med tid og penger til å kunne gjøre noe sånt. Link to post
hifo Svart 29.November.2007 Link til dette innlegget Svart 29.November.2007 ja men fytti helv... for et strev det må være å seile slik i ukesvis. ikke mye kos dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Mulligan Svart 29.November.2007 Link til dette innlegget Svart 29.November.2007 Tja. Like mye kos som å løpe en maraton vil jeg tro. Link to post
hifo Svart 29.November.2007 Link til dette innlegget Svart 29.November.2007 dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Gunga Din Svart 29.November.2007 Link til dette innlegget Svart 29.November.2007 ja men fytti helv... for et strev det må være å seile slik i ukesvis. ikke mye kos ungefer som han som slår sig i huvudet med hammaren....... -varför gör du så ? - det er så gott när man slutar.. S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 29.November.2007 Link til dette innlegget Svart 29.November.2007 fin 'hjemmeside'........ posisjon i förhållande til Ellen....o man kan slå på vädret oxo! S/Y Gunga Din Link to post
Hansi Svart 29.November.2007 Link til dette innlegget Svart 29.November.2007 Skal bli spennende å følge den videre seilas. Link to post
Douro Svart 29.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.November.2007 man kan slå på vädret oxo! Ser ut som han er gjennom stillebeltet nå, og han passerer vel ekvator før frokost? Link to post
Douro Svart 29.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.November.2007 (redigert) Det er mange farer man kan komme ut for, når man seiler over verdenshavene: Redigert: YouTube funksjonen her i baatplassen funker ikke helt...Her er linken til selve YouTube siden: Redigert 29.November.2007 av Douro (see edit history) Link to post
vikers Svart 29.November.2007 Link til dette innlegget Svart 29.November.2007 funket ikke disse douro... Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Douro Svart 29.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.November.2007 Takk for tipset, vikers, jeg har redigert litt Link to post
vikers Svart 29.November.2007 Link til dette innlegget Svart 29.November.2007 Du har krasjet YouTube!!! Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Gunga Din Svart 30.November.2007 Link til dette innlegget Svart 30.November.2007 Ser ut som han er gjennom stillebeltet nå, og han passerer vel ekvator før frokost? jepp nu har han passert ekvatorn o ser ut som han har rel. god vind S/Y Gunga Din Link to post
Douro Svart 2.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2007 ser ut som han har rel. god vind Det er interessant å se hvor langt vest i sydatlanteren de seiler, når de egentlig er på veg østover. Men nå er det vel ikke lenge før han dreier babord? Link to post
Douro Svart 2.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2007 ...og nå er det ikke lenge igjen før Thomas Coville starter ved Brest i sin Sodebo. Det blir en spennende vinter... Link to post
Douro Svart 2.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2007 Sodeb'o er døpt av Dame Ellen. Det er godt samarbeidsklima blant verdens raskeste seilere. Link to post
Douro Svart 2.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2007 Gode arbeidsforhold i cockpiten Link to post
Mulligan Svart 2.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2007 Sodebo er vel en Maxi trimaran som seiler baneseilas? Eller? Knut Frostad er med på denne. Interessant nok er båten tegnet av Nigel Irens som er mer kjent for motorbåter. Link to post
Douro Svart 2.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2007 Nei, den siste utgaven er spesialbygd for å slå verdensrekorden. Jeg la ut feil bilde i det første sobedo-innlegget mitt. Link to post
Douro Svart 2.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2007 Men nå er det vel ikke lenge før han dreier babord? Francis endret kursen til SSØ nå i ettermiddag. Men farten er ikke all verden, foreløpig: "Bare" 13-14 knop. Burde han ha holdt seg mer "midt i Sydatlanteren"? Link to post
Gunga Din Svart 3.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2007 nu begynner han o dra sig SSÖ håller ca 14kn S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 3.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2007 ser ut som han funnit 'sporet' kommer helt rett enligt vädervarslet de kommande 36 timmarna........ inbillar mig att han har noen Metreolog/Navigatör i land som bistår med en del tips? S/Y Gunga Din Link to post
Douro Svart 8.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2007 Francis Joyon tatt en litt sydligere rute mot Kapp Gode Håp enn Ellen MacArthur. Har vunnet enda en dag i forhold til hennes verdensrekord, og ligger nå 3 døgn foran. Slører nå inn i det Indiske hav med 23 knop. Gunstige vindforhold det neste døgnet. Thomas Coville har ikke startet ennå. Fikser hydraulikk og venter på gunstigst mulig værforhold. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn