Astrix Startet 1.Desember.2007 Del på Facebook Startet 1.Desember.2007 Kan man rep. et batteri som ikke tar lading?? F. eks fylle på syre?? Sitér dette innlegget Link to post
Patnyg Svart 1.Desember.2007 Del på Facebook Svart 1.Desember.2007 Den eneste ``repareringsmuligheten`` er vel å fylle på med syre ja, og sjekke om det lader. Hvis ikke tror jeg løpet er kjørt.. Sier ingenting for sikkert.. Verdt et forsøk å prøve å bytte syre. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 1.Desember.2007 Del på Facebook Svart 1.Desember.2007 Hvilken lader bruker du? Jeg har selv opplevd at batteri som har vært tappet helt ned og ikke vil ta lading med vanlig 4 amp lader kommer når du setter på en skikkelig kraftig lader. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
rover Svart 1.Desember.2007 Del på Facebook Svart 1.Desember.2007 Hvis batteriet er 100% tomt, får du det ikke igang med vanlig lading. Det leder ikke strøm fra pol til pol. Ta det på land, bruk startkabler fra bilen, da får du "sparket det igang". Går ikke det, kan det seriekobles med et "friskt" batteri, og lades med 24 volt. Deretter kan du lade det som normalt, men det blir aldri helt topp igjen, dessverre:-( Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 2.Desember.2007 Del på Facebook Svart 2.Desember.2007 Hei Rover. Jeg tror at du skulle presisere det litt. Ellers kunne noen minst skade både seg og bilen allvorlig ved bruk av denne anbefalingen, fordi kortsluttning av et skadet batteri og ukontrollert overlading i det hele tatt er meget farlig. -------------------------- Batterier som er død er død. Punkt. Dette gjelder i hvert fall batterier med fast elektrolyt. Hvis det dreier seg om et bly-syre batteri som ikke er gammelt (ikke eldre enn kanskje en til to år) og hvis den bare ligger flat pga. at den ikke blitt ladet lenge, da kan man prøve seg med desulfatering av batteriet før man kaster den. For det finnes det enten ladere som er beregnet for slik gjenopprettelse, eller med en såkalt batteridesulfator. Dette tar tid men hjelper ofte slik at man kan bruke dette batteriet igjen. Men uansett er en slik batteri svekket kraftig når den la flat lenge. Det er vanligvis ikke til å anbefales at man gjenbruker en slik batteri for vitale funksjoner, fordi batterier som en gang ble skadet allerede kan svikte umiddelbart. På båten betyr det at det kanskje kan føre til både pløtselige og akkute problemer, mens det skjelden finnes "drosjer eller Falk" i nærheten. Husk det. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Frivakten Svart 2.Desember.2007 Del på Facebook Svart 2.Desember.2007 mens det skjelden finnes "drosjer eller Falk" i nærheten. Bli medlem i Kystpatruljen Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
OPTIMAL Svart 2.Desember.2007 Del på Facebook Svart 2.Desember.2007 Alle batterier blir slitt. Alle seriøse batteriforhandlere har Midtronics testere som på 10 sekunder kan lese ut hvor mye kapasitet det er tilbake i batteriet. Batteriets levetid reduseres ved: Dyputladninger Lav spenning over tid Antall ut og oppladninger Normal levetid på batterier er ca 5 år. Jeg har sett eksempler på 12 år gamle batterier men da holdes de i live med jevnlig bruk av batterilader og bruken krever lite kapasitet. Ikke egnet til start av store dieselmotorer eller kjøleskapdrift Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 2.Desember.2007 Del på Facebook Svart 2.Desember.2007 Kan man rep. et batteri som ikke tar lading??F. eks fylle på syre?? Ikke fyll på syre. Et batteri skal bare etterfylles med rent vann (batterivann). Ellers har du jo fått mange gode tips. Det hadde vert en fordel om du hadde fortalt om batteriet er gammelt, om det har vert flatt lenge osv. Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 2.Desember.2007 Del på Facebook Svart 2.Desember.2007 Jeg har både Startsveiv og ekstra batteri med startkabler om bord . Men vet du om laderen din gir strøm da? C-techen min har sluttet å gi strøm og da trodde jeg det var feil med batteriet . Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.