Goddis77 Startet 2.Desember.2007 Link til dette innlegget Startet 2.Desember.2007 Jeg har tenkt å ta av VP280 drevet mitt og ta dette med hjem. Kan dette oppbevares liggende? Bør jeg da tømme det for olje først? Hva anbefaler dere? Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 2.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2007 Hei De gangene jeg har tatt det av, har jeg satt det opp mot veggen i "Furtebua". Et tips, men det vet du helt sikkert, er å tappe av litt olje mens det hengere på båten for å sjekke kvaliteten på denne. Tror ikke du gjør noe galt med å la det ligge. Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 2.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2007 Jeg oppbevarer også drevet stående. Det er ingen spesiell grunn til det, det passer bare best sånn og tar opp minst gulvplass. Har olje på drevet hele vinteren. Det er for å unngå kondens og overflaterust på delene inni drevet. Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Victora III Svart 2.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2007 Har det liggende innendørs med varme. Om det står eller ligger kan umulig ha noe å si. MEN skift olje på det. Skulle du være uheldig å fått vann i olja er det kipt om denne får stå i drevet hele vinteren gjennom Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 3.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2007 Dren olje før du tar drevet av, evt. vann eller grums i oljen vil ligge i bunn. Legger du drevet ned før du har tappet det sprer du driten inne i drevet. Drevet tar ikke skade av å bli lagret liggende, mercruiser drev ligger flatt i esken med olje påfyllt når det er flett nytt. Det hadde det ikke gjort hvis det var skadelig for drevet. Ser jo at du har et volvodrev men det vil nok være de samme forhold. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 9.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2007 Da har sjekk av drev blitt utført. Tappet litt olje av drevet, som hadde en veldig fin farge. ingen antydning til vann der. Propell ble demontert og drev plasteret inn. Tar dette av rett over vinteren tror jeg. Fant ut til at jeg har akutt plassmangel for tiden Har planer om å få dette sandblåst før neste sesong. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 9.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2007 PS.. godt tips, ta drevet av, blir det stjålet under vinterlagring, får du det ikke igjen på forsikring.... eks. bravo drev demonteres på mindre en 15 min, også av tyven............ Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 9.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2007 Spørs hvor du har forsikring det da. Jeg tar ikke av drevet bare for å gjøre det. Kun når det skal utføres service. Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 9.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2007 mulig det, men sjekk det med selskapet du har, vi har hatt 2 tilfeller av dette i vår båtforening, begge med forskjellig selskap ... Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 9.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2007 Vel, nå er ikke mitt eldre VP280 drev den mest verdifulle saken der båten ligger. Står flere båter med drev og påhenger på samme sted med mye høyere verdi. Men en vet jo aldri... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.