Jump to content

Fikk vimpelen idag :-) Hva vil det bety for båtlivet?

Viksund Bravo

Recommended Posts

viksund bravo kom bort til meg og slo av en prat når vi lå i grebbestad,syns det var kjempe hyggelig jeg! har ikke sett så mange båter som har vimpel her i fredrikstad distriktet heller.. slenger med et bilde av viksund bravo(ferga kom brått på!)

Nå ble jeg overrasket! Det er jo oss på tur, jo :smiley: Takk for sist :seeya:

Skal hilse å si den ferga kom brått på, ja.... Måtte bakke opp litt kraftig der.

Og ja, det er jo litt rar måte å frakte gummibåten på... Må kanskje få meg noen daviter :sweat:

Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om....

Ingen fare med å bruke vimpelen her rundt Karmøy i alle fall. De siste årene har jeg bare sett en båt med vimpel og jeg tok kontakt og fikk en koselig prat :drink: Har faktisk truffet flere medlemmer der vimpelen ikke har vært involvert men har min vimpel hengende oppe året rundt.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Takk for bildet :smiley:

Dette var jo vår første "langtur" til Sverige.

Ja, som du ser er det ledig plass til vimpelen over lanternene.

Husker vi kjørte på litt når det ble litt bølgete etter hvert, ja. Mener vi så dere igjen i Strømstad litt senere på turen, at dere lå litt utenfor på flytebryggene, men båten deres så tom ut når vi var ute på kveldstur.

Redigert av Viksund Bravo (see edit history)

I utgangspunkt var jeg positiv til BP-vimpelen, men etter en kjørte den politiske " Hvem stemmer du på ved stortingsvalg...", ble jeg nokså betenkt. Jeg vil ikke seile rundt med noe som kan oppfattes som en FRP-vimpel - og jeg mener enda det var grunnleggende galt å blande partipolitikk i form av useriøse målinger inn i dette som skal være et forum for båtfolk. Derfor ingen vimpel på meg.

I utgangspunkt var jeg positiv til BP-vimpelen, men etter en kjørte den politiske " Hvem stemmer du på ved stortingsvalg...", ble jeg nokså betenkt. Jeg vil ikke seile rundt med noe som kan oppfattes som en FRP-vimpel - og jeg mener enda det var grunnleggende galt å blande partipolitikk i form av useriøse målinger inn i dette som skal være et forum for båtfolk. Derfor ingen vimpel på meg.

Er jo enig i at politikk og båtliv ikke hører sammen (derfor OT)

Ellers tror jeg det er like mange personligheter bak "nickene" som det er båttyper. Og godt er jo det, så blir det litt spennende :smiley:

Det ligger en seilbåt med BP vimpel på Grasholmen/Sølyst ved Stavanger 10 båtlengder fra min båtplass.

Men jeg har aldri sett folk i den :headbang:

I tilegg vet jeg om et par båter som eies av BP medlemmer.

Det som er skummelt er at alle kjenner igjen båten min uten problemer, og jeg vet at det er minst 3 BP medlemmer som har studert båten min uten at jeg har vært til stede.. :lol:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

I utgangspunkt var jeg positiv til BP-vimpelen, men etter en kjørte den politiske " Hvem stemmer du på ved stortingsvalg...", ble jeg nokså betenkt. Jeg vil ikke seile rundt med noe som kan oppfattes som en FRP-vimpel Derfor ingen vimpel på meg.

Hei, syntes dette var en merkelig begrunnelse for ikke å kjøpe BP-vimpelen. Nå er vel ikke hele Norges befolkning oppdatert på avstemningen her på BP, hvor Frp fikk ca: 44%. Skulle noen derimot spørre om du er en Frp mann, så kan du jo fortelle at du var blandt de resterende 56 %. :lol::cheers:

Hei, syntes dette var en merkelig begrunnelse for ikke å kjøpe BP-vimpelen. Nå er vel ikke hele Norges befolkning oppdatert på avstemningen her på BP, hvor Frp fikk ca: 44%. Skulle noen derimot spørre om du er en Frp mann, så kan du jo fortelle at du var blandt de resterende 56 %. :lol::cheers:

BP er Nordens største båtforum - slett ingen liten gutteklubb, selv om noen gir inntrykk av det. Og på avstemningen fikk Frp 44% stemmer, av hva? Derfor kan det også være lurt å ligge unna statistikk, politikk (og fotball) :wink: Foresten, hva får deg til å tro at jeg er en mann?? :lol:

BP er Nordens største båtforum - slett ingen liten gutteklubb, selv om noen gir inntrykk av det. Og på avstemningen fikk Frp 44% stemmer, av hva? Foresten, hva får deg til å tro at jeg er en mann?? :lol:

Hei igjen, Frp fikk 44% av avgitte stemmer selv om det var lav "valgdeltagelse" sett ut fra antall medlemmer. Du sier også at sitat:" Jeg vil ikke seile rundt med noe som kan oppfattes som en FRP-vimpel". sitat slutt . Når du bagatelliserer denne avstemningen burde du absolutt ikke være redd for å støtte BP med å kjøpe en vimpel til kr. 200,- uten å bli tatt for en FRP sympatisør.

Beklager hvis jeg har tatt deg for en mann, men "nick name" `pettersand`ga meg assosiasjoner til en mannsperson. :cheers::yesnod:

Flott å se at respekten for demokratiet lever i beste velgående. For de av dere som ikke trives med de utslagene som demokratiet kan gi, må jeg minne om at det ikke er sikkert at alternativet er å foretrekke. :smiley:

Ja, demokrati kan handle om å mene noe og bli respektert for det. Og det handler også om å kunne reservere seg.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...