Titti72 Startet 7.Desember.2007 Link til dette innlegget Startet 7.Desember.2007 Vi har en TAMD41A motor og gearkassen heter MS4A. Gearkassen har havarert og kan ikke repareres. Har noen en ide om hvor vi kan skaffe denne kassen, billigere en hos Volvo. Evnt. HS1 som blir brukt i dag. Utveksling 1,94:1 Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 7.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2007 Hva er det som har skjedd med dette gearet da? Hørtes fryktelig dramatisk ut at det ikke lar seg reparere syntes jeg. Er det et verksted som sier dette, og hvorfor sier de i så fall det? Jeg er litt nysgjerrig, siden jeg har akkurat samme gearet selv. Og jeg har da tenkt den tanken, at om det ryker, så bør det la seg fikse igjen. Dette hørtes ikke lovende ut.. Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 7.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2007 (redigert) 41 seriens ganske "klunkede" girkasse har ikke et veldig godt internasjonalt renome.. noe jeg har nevnt tidligere. Utrolig mange her borte som har hatt problemer og som har skiftet dem ut med alternativer, og alle som ser på båter med 41 maskiner og strak aksling, bør undersøke om girkassen har blitt byttet, og kostnad for alternativer..... Redigert 7.Desember.2007 av Divemaster (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
cantina Svart 7.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2007 Har selv 41 motorer hvor jeg har byttet fra ms4 til hs1 gir måtte også bytte svinghjul og dempeplate. Volvo selger byttesett hvor du leverer inn det havarerte giret og får alt du trenger for ombygning til hs1, du kan jo søke på finn, men de girene vokser ikke på trær. Sitér dette innlegget Link to post
Loma Svart 7.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2007 Som det meste annet er dette eit spørsmål om kor mye penger du er villig til å legge på bordet. Ein brukt MS4 kasse kan du truleg få for ca 8000.- og eit Hs1 ink svinghjul og demperplate for 2-3 ganger den summen. Kansje kan det svare seg å reparere den kassen du har Skal du ha båten noen år ville eg gått for HS1, Sitér dette innlegget Link to post
tiriltoppen Svart 8.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2007 Her har du ett Hs1 gear til salgs. http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...=272&page=2 Sitér dette innlegget Link to post
Titti72 Svart 8.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2007 (redigert) svar til Geir Frode det er inngående aksel som har skjært seg, angivelig på en måte som har skadet girkassen slik at den ikke lar seg reparere3. ja det er en kyndig persom som har girkassen til overhaling. Redigert 8.Desember.2007 av Titti72 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Titti72 Svart 8.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2007 Har selv 41 motorer hvor jeg har byttet fra ms4 til hs1 gir måtte også bytte svinghjul og dempeplate. Volvo selger byttesett hvor du leverer inn det havarerte giret og får alt du trenger for ombygning til hs1, du kan jo søke på finn, men de girene vokser ikke på trær. husker du hva prisen var på disse girkassene ? Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 9.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2007 30-40.000,- hvis jeg ikke husker feil, byttet for 1,5 år siden, prøver å glemme beløpet......... HS1A girkassen er mye kjekkere, hydraulisk, legger inn silkemykt. Noe annet en MS4. Du får en komplett byttesats hos Volvo, med alle deler, du må bygge om litt på kjølingen, kjølevannet skal igjennom oljekjøler til girkassen først. Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 9.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2007 Og disse er ikke lette å få brukt. Jeg hadde prøvd i 3/4 år, hadde en MS4 og en HS1A, og ønsket 2 stk HS1A, så røk oljekjøleren i MS4, og da måtte jeg skifte, så da ble det nytt. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 10.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2007 Du finner et her, men muligens noe dyrt: ms4b gir 1.93 utveksling gått 600timer på 41motor 14000kr Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.