mateco Startet 8.Desember.2007 Del på Facebook Startet 8.Desember.2007 Hei! Jeg kom over noen svært billige strøm aggregater hos Moe & Co. Moe & Co- aggregater Trykk på "Aggregat" Er det noen som har erfaringer med disse? For 1000 kroner ekstra får man i tillegg elektrisk start ! De var da svært billige, eller?? mvh mateco Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
logget av Svart 8.Desember.2007 Del på Facebook Svart 8.Desember.2007 Jeg ble mest fasinert av alt det andre båtutstyret de leverer i følge menyen til venstre. Kjøttsag, Betongblander og Gresskutter ble mine umiddelbare favoritter. Spøk til side. Det stilles vel noen krav til utstyr i båt som bør sjekkes først. Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 8.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Desember.2007 Nei de egner seg nok kanskje ikke i motorrommet. Luftkjøling og tørr eksos. Drar man slike opp i friluft for å fyre opp i en stille uthavn så vil nok mange medseilere reagere på bråket. :nono: Passer vel best på hytta!! Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
logget av Svart 8.Desember.2007 Del på Facebook Svart 8.Desember.2007 Nei huff. Jeg setter meg ned i fluktstolen på hytta med en kald pils, så starter naboen en slik en. Jeg forstår nå plutselig hvorfor kona stakk hodet ut av sovevinduet klokken seks om morgenen og ropte, er du gal, se å stoppe sementblanderen med en gang. Vel man tåler vel egen støy bedre enn andres antar jeg. Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 8.Desember.2007 Del på Facebook Svart 8.Desember.2007 Som noen sier her, så er det et par ting som må stemme hvis aggregatet skal passe i båt. Det må kunne stå under dekk/i motorrom, og da er det behov for tilstrekkelig kjøleluft. Alternativet her er en langt dyrere type med vannkjøling, og mye styr med rør og pumper. Det neste er støynivået. De typene du refererer til har 85 db, og det er mye bråk! 67 db er akseptabelt. 4-taktere går stillest. En kollega har bygget egen kasse i mottorrommet for et slik aggregat, og med luftkanal med inn-vifte + kanal for utluft. Han har temp.føler i kassa med alarm i cocpiten. Kassa er lydisolert, og støynivået er absolutt akseptabelt. Likevel blir det for varmt i kassa på de varmeste dagene. Så det er ikke helt enkelt dette med de billige frittstående aggregatene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.