Brumle Startet 8.Desember.2007 Link til dette innlegget Startet 8.Desember.2007 Skulle gjerne ha koblet start og stopp på fly, har Steyr 256, snakket med Univa men de sa det ikke fantes noe ferdig opplegg for dette. Er det noen her som har koblet dette på Steyr, Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 8.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2007 (redigert) Jepp jepp, jeg koblet opp mine to slik. Nøkkelbryteren lar du stå nede, skrur på tenningen og lar den stå der. Slik unngår du å måtte flytte på nøkkel. Oppe har du kun en trykk bryter for å starte motoren og en stoppbryter for å stoppe, stoppbryteren må normalt vere lukket. Jeg har brukt dødmannsknapper til dette. Stoppbryteren kobles i serie med tenningen og startbryteren kobles parallelt med nøkkelbryter nede. Jeg har laget tegninger på dette men har ikke Visio for øyeblikket. Akkurat reinstallert pcen her... Du ser løsningen her: De to røde bryterene er stoppbrytere, de kan du trykke på direkte og motoren stopper. Rett over har du to rustfrie trykk brytere til å starte med. Vær oppmerksom at du vil høre alarm når du stopper motoren fra flybridgen, dette for at motoren fortsatt har spenning til elektronikken, alarmen indikerer at motor er stanset noe du ved andre anledninger ville satt pris på å få beskjed om. Redigert 8.Desember.2007 av Frøken Fryd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brumle Svart 20.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2008 Løste dette veldig enkelt med Coastkey http://www.coastkey.no/content/pages/coastkey.asp Enkel montering, gjort på noen minutter. Nå har jeg trådløs stopp og start inkl startsperre, fungerer helt perfekt på min Steyr. Jeg har båten hjemme i hagen, og satt på terrassen 15 meter unna og startet motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.