Jump to content

Oppvaskvann/gråvann.

Slagskibet

Recommended Posts

Og kommer du til Son, får du gjøre det samme. Septik i sjøen er forbudt i Vestby kommune. Det er tømmestasjon i Son, men har aldri sett noen benytte den.  :smiley: Tømmer selv i sjøen, midtveis mellom Son og Tofte, håper jeg er ute av Vestby da!  :yesnod:

Lars H.

Man kan da ikke se den grense under vann? :confused: Blir litt mye dill av alle disse forskriftene. Vanlig sundt vett kommer en langt med. Resipienten (fjorden) klarer å rense det meste av slike småutslipp. Tenk dengang "møkkabåtene" fra Oslo dumpet alt rett ut for Tønsberg, vel å merke midtfjords, men lell. :nono:

Jeg tror allikevel at noen systemer er på sin plass.  Det er slett ikke alle som er så nøye på det, eller kanskje det er uvitenhet?  Tenker spesielt på litt eldre båter som ikke har septiktank, hvor det kan være lett å gjøre en feil i et ubetenksomt øyeblikk.

Så et grelt eksempel på dette i sommer i en gjestehavn i Ryfylke, hvor en større båt ved siden av oss pumpet mannskit rett i havna.  Båten var utstyrt med kvern, så det så riktig ille ut.  Jeg tror det kan ha vært barn som gjorde sitt fornødne, utfra personene jeg kunne se på dekk i øyeblikket.

Ellers kan man relatere problemet til alle bobilene sommerstid.  Jeg har ofte tenkt på hvor mye tyskerdritt som har havnet i overflatevannssluk ogveigrøftene rundt om.  Det er rett og slett noe dritt.  På sjøen blir avfallet liksom vannet ut og feid under teppet, men det er der likevel.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

:smiley:Hei alle båtvenner.

Det er det som er det fine med anlegget mitt. Jeg kan velge i båten :lol:

Ser poenget ditt Lasse og også ditt Lars H. men har en mistanke om at dette er noe som kommer mer og mer.  :lol:

Det heldige for min del var at alt var "nesten" klart på forhånd. Inn med vender og "Waste" i dollbord og "thats it"

Skjønner veldig godt de som må både bygge om og ut for å få det til :flag:

:cool:Snart går pressening (i morgen) :lol: nær sjøsetting. :flag:

Tenk dengang "møkkabåtene" fra Oslo dumpet alt rett ut for Tønsberg, vel å merke midtfjords, men lell. :nono:

Møkkabåter fra Oslo??Til det er det å tilføye at såvidt jeg vet var

disse møkkalekterene eid og drevet av Tønsberg-Grekeren.Også kjent

som Fekete.Om de dumpet midtfjords var vel også diskutabelt,syd

for Bolærne er vel ikke heeeeelt midtfjords?Om de gjorde det hver

gang vil jeg ikke påstå men det hendte.Og det førte til at det

norske språk ble beriket med skjellsord som ikke er veldig kjent

i det norske språket var en så uheldig å havne i den suppa.

Det går bla noen charterbåter i trafikk i Tønsberg fjorden. Kjenner godt til en av disse fordi den blir drevet av nær familie. Reglene for utslipp her er strengere enn for fritidsbåter, noe som medfører at disse må langt til sjøs dersom de vil slippe ut septikken i havet. Tror dere dette blir gjort...- eller tror dere venderen er vridd fra tank til direkte utslipp?

Kan her nevne at det er krav om septiktank. Båten det er snakk om er registrert for mange 10 talls personer, og har en tank på 40(!) liter. Men godkjent av Skipskontrollen for den har tank, så da så...

Møkkabåter fra Oslo??Til det er det å tilføye at såvidt jeg vet var

disse møkkalekterene eid og drevet av Tønsberg-Grekeren.Også kjent

som Fekete.Om de dumpet midtfjords var vel også diskutabelt,syd

for Bolærne er vel ikke heeeeelt midtfjords?Om de gjorde det hver

gang vil jeg ikke påstå men det hendte.Og det førte til at det

norske språk ble beriket med skjellsord som ikke er veldig kjent

i det norske språket var en så uheldig å havne i den suppa.

Hvem som eide båtene vet jeg ikke, men noen ganger rakk de bare rett på sydsiden Sletterøyene før lasten datt av  :crazy:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...