NOR_Gandsfjord Svart 13.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2007 (redigert) Kom på en ting til vedr J-båtene: En av J-båt eierne het Sopwith. (Charles tror jeg). Ble rik av å bygge fly under 1. verdenskrig. Motorbåten hans, som han brukte som sovebåt under regattaene går i Norge nå: Kongeskipet Norge. En mann med smak, uten tvil. RED Husket litt feil - Sopwith het ikke Charles til lfornavn. Her litt mer historie (noen kjente navn gitt) fra www.jclassyachts.com About The Original Owners SHAMROCK V - JK3 Sir Thomas Lipton was the owner of the English grocery chain LIPTON, and famous for his import of Lipton Tea from India. Sir Thomas made all five of his challenges as a member of Royal Ulster Yacht Club, a club which continues to this day to have a strong involvement with The Cup. ENDEAVOUR - JK4 Sir T.O.M. Sopwith designed and built aeroplanes during the first World War and was known for the Sopwith Camel, one of the most successful fighting aircraft of its time. He went on to create a vast Aero industry, and used many technical developments and skills from the aircraft industry in the design of his J's. VELSHEDA - JK7 W.L.Stephenson owned a chain of general stores throughout the UK called Woolworth. Previously he has owned and enjoyed 'White Heather' but when the J Class Yachts came into being, he ordered a new J to offer competition within the British fleet. Stephenson never planned to compete for the America's Cup. Velsheda was named from his three daughters Velma, Daphne and Shelia. BRITANNIA - K1 King George V loved his yacht Britannia and won many races with her. On his death the yacht was taken by the Royal Navy to the south of the Isle of Wight and scuttled, in accordance with his Will. RANGER - J5 Owner-skipper Harold Vanderbilt (1884-1970), was born to extreme wealth and used it wisely, investing in J-boats for the defence of the America's Cup. A Harvard Law graduate, he successfully defended the America’s Cup three times with Enterprise (1930), Rainbow (1934), and the mighty Ranger (1937), last of the J-Class. A good sailor and tactician, Vanderbilt, helmed for all three defenses, with tactician Sherman Hoyt. One of his greatest successes was against Endeavour in 1934, where he came back from a 2:0 start to win the next three races, defeating one of the strongest challenges to the Cup up to that point. Redigert 13.Desember.2007 av surprise (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
lano2 Svart 13.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2007 Le super yacht Poseidon 180 Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 14.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2007 Kom på en ting til vedr J-båtene:RED About The Original Owners SHAMROCK V - JK3 ENDEAVOUR - JK4 VELSHEDA - JK7 BRITANNIA - K1 RANGER - J5 fanns oxo planer om en svensk båt "Svea" ritad av Tore Holm på 30-talet og en ny kopi av Ranger "Lionheart" bygges i Holland http://www.jclassyachts.com/index.html Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mulligan Svart 14.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2007 Svært mange fra Norge seilte mannskap på disse båtene. Hvorfor? Fordi de var kjent som gode seilere. Idag er vi vistnok blitt til gode baugpropellvispere. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 14.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2007 Har sett Shamrock i Newport ...'fete grejjer' som ungarna säger... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 14.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2007 Svært mange fra Norge seilte mannskap på disse båtene.Hvorfor? Fordi de var kjent som gode seilere. Denne norske mannskapsgjengen var vel kjent under navnet 'Norwegian Steam' - fikk en seilbåt til å gå som en dampbåt? (ellers har jo det navnet blitt brukt også i nåtid av Astrup? eller en annen skipsreder med en internasjonal regattakampanje). Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
plimsoll Svart 14.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2007 Le super yacht Poseidon 180 Dette må jo være et bra eksempel på hva vår Poseidon kaller "joggeskodesign" Sitér dette innlegget Link to post
Lett match Svart 17.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2007 Håper noen av dere får ønsket sitt oppfylt, for med de båtene dere ønsker dere, trenger dere et mannskap tilsvarende et fottballlag. Jeg blir gjerne med på noen turer, så sparer jeg rundt 1 -5 millioner i utgifter til disse båtene hvert år. Alt over 40 fot er det stort sett venner som setter pris på. Men så drømmer jeg også om disse båtene, men vet ikke om jeg virkelig ønsker at jeg skulle få ansvaret for en. Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 17.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2007 Denne vil jeg ha: http://www.dailymotion.com/video/x3lihf_usb-wine_fun Sitér dette innlegget Link to post
bao Svart 17.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2007 Har 4 stk. montert. Hvitvin Rødvin Cognac Ankerdram Sitér dette innlegget Link to post
Hans_K Svart 17.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2007 Jess!! ENDELIG et fornuftig tilleggsutstyr til PC'n! Sitér dette innlegget Link to post
Player 311 Svart 17.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2007 Slik en vil je og ha Og en raskere linje til å laste ned Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 17.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2007 usb-wine, og muligens en plass på fordekket på denne Oysteren her: Sitér dette innlegget Link to post
Øya Svart 17.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2007 Labba rundt i St.Tropez rett før jul i fjor og der lå jo ganske mye fint både seilbåter og motorbåder. Ønska meg selvsagt en til Jul men det hjalp ikke mye..Men at det er mye flott rundt omkring i verden det er sikkert. Og så er det jo heldigvis gratis å drømme fortsatt. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
lano2 Svart 17.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2007 Hvordan får de til den fine grønnfargen i vannet ? Er det Statfjord A som har skylda for det mørke-blå vannet her oppe i nord ? Sitér dette innlegget Link to post
ThorU Svart 17.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2007 Nei, det er jo konditorfarge.... Sitér dette innlegget Link to post
Lett match Svart 18.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2007 Jeg ønsker heller at en av mine venner får en slik båt av nissen til jul.......... så kan jeg være med på en tur eller to i løpet av året, da slipper jeg driftskostnader på 1 til 10 mill i året. Kunne nissen gitt meg 1/10 av driftskostnadene til disse båtene skulle jeg bli glad, da kunne jeg jo kjøpe den båten jeg egentlig ønsker meg. Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 18.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2007 Et nisse-triks jeg bruker å skrive på ønskelisten er: "Kjære blondine-nisse, vil du være med å se på regnskogen min?". Det fungerte i fjor. Da ble det ny regnskog og båt. Regner med det samme trikset kan brukes med hell i år også. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 18.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2007 Ønsk deg en Gori Foldeprop, du Lano, Mer en det skal du ikke forlange. Husk at Blondinen må jobbe endel for den proppen Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Lars H. Svart 18.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2007 Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Careka Svart 18.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2007 Fine Lars, Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Mariell Svart 18.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2007 (redigert) Sorry ble vist dobbel dep. Redigert 18.Desember.2007 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Mariell Svart 18.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2007 Sikkert stygt av meg aa odlegge traaden. Men det jeg onsker meg til jul. finns ikke bilde av det. Men en jobb Paa fastlandet i Norge for en 50 aaring. saan for aa redde ekteskapet. B.merk. Bor ligge i Vestfold. Sorry er litt deppa i dag. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Astor Svart 18.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2007 Da skal jeg stå over ønsket mitt, Mariell, og blir heller med på at ditt ønske går i oppfyllelse. Lykke til!! Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tine IV Svart 18.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2007 Hvis det er snakk om juleønsker , så ønsker jeg meg iår som i fjor en ny loggbok . Bruker nesten opp en bok vært år , ikke mange sider igjen i den for iår . Syntes også det er mere ok med en for vært år , håper jeg for det da . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.