Jump to content

Flere Grady White eiere der ute?

Per K. Skiftesvik

Recommended Posts

Jeg er den lykkelige eier av en Grady White 180 Sportsman (import fra USA) med en 150 HK Yamaha på hekken. Kjempebåt! I USa selges den som en "fishing boat". Her på berget kan den sammenlignes med en walkaround skjærgårdsjeep. Er det andre der ute som eier Grady White's? Kanskje vi kan lage en klubb?

Redigert av Per K. Skiftesvik (see edit history)
  • 10 måneder senere...

Hei Per K. Skiftesvik

Ser du har sendt denne forespørselen for lenge siden, men jeg prøver likevel.

Grady-White er nå etablert i Norge: www.gradywhite.no

Vi er tre personer som fikk agenturet i mai i år. Vi var på Båter i sjøen og viste nettopp en 180 sportsman med 150 hk, og en 222 fisherman med 250 hk.

Vi vil etter hvert ta inn flere modeller, men i disse finanskrisetider venter vi med å legge inn trykket til vårparten.

Vi tok inn en 180 sportsman for ti år siden til Norge. Vi har vært så knallfornøyd med denne båten - vedlikeholdsfri og en meget robust sjøfarer (tåler virkelig mye grov sjø - som også du sikkert kan skrive under på.).

Hvordan har du fått tak i din båt? Utlandet? Hatt den lenge?

God idé med en entusiastside.

Ta kontakt hvis du lurer på noe :smiley:

Vennlig hilsen,

Pål Rud-Knudsen

Syncro Boats

Grady-White

Vøyenenga, Bærum

+4799533051

Jeg kikket så vidt på 18 foteren på båter i sjøen i høst.

Fin båt, men var litt for amerikansk etter min smak. Virket for meg veldig lik som andre amerikanske båter i samme klasse som Sea Pro, Polar, Sea Hunt osv. som er typiske sportfiskebåter i USA. Her er det mer fokus på fiske enn komfort, sitte/ liggeplasser som man finner på nordiske båter.

Men det som utelukket den tvert var prisen. Over 400k for en 18 foter av (for oss) ukjent merke virker på oss som en aning ambisiøst for å si det forsiktig... Sjekket litt rundt på nettet i USA for å se om disse båtene også var så dyre der borte, men de lå i samme prisleiet som f.eks. Sea Pro sin 18 foter med Europaløsning som du her i landet får for nesten 150k mindre...

En annen hard konkurrent må være den nye White Shark 185 til 315k. Europaprodusert merke som er anerkjent og godt etablert i Norge.

Må si jeg synes dere er tøffe som tør å satse på å etablere et nytt merke i Norge til såpass "high end" pris slik situasjonen er for tiden...

Lykke til :flag:

Vi tok inn en 180 sportsman for ti år siden til Norge. Vi har vært så knallfornøyd med denne båten - vedlikeholdsfri og en meget robuts sjøfarer

Vedlikeholdsfri??

Det må du forklare nærmere... Trenger den ikke vask og polering for å holde seg skinnende blank og fin år etter år slik som andre båter??

Mvh. SAP

Hei

Flott du tittet på 180-en. Den kostet dog 380.000,- med det meste av ekstrautstyr og 150 hk Yamaha under messen og ikke over 400 k, som du skriver. Billigste koster 350.000 med 115 hk.

Kvalitet, sjøsikkerhet og mer eller mindre videlikeholdsfrie båter koster. Vanskelig å sammenligne individuelle priser med andre merker i andre land - det varierer stort.

Båtene har vunnet den gjeve kundetilfredshetsprisen i JD. Power for syvende året på rad i USA. Det eierne jubler for er nettopp at båtene tåler så mye sjø, er sjøsikre, spesialtilpasset fiske og ikke minst for mamilier med tanke på ferie og fritid.

Regner med at det er senterkonsoll-båtene du har sett på. Men vi har også bowridere og cabinbåter. Så segmentet er veldig mye større.

Synd du fant dem for stive i prisen, men sjøens Toyota Land Cruiser koster...

:fishing:

Hei

Flott du tittet på 180-en. Den kostet dog 380.000,- med det meste av ekstrautstyr og 150 hk Yamaha under messen

OK. My bad :rolleyes:.

Mente det var 399' som stod på lappen som "Messetilbud"

Synd du fant dem for stive i prisen, men sjøens Toyota Land Cruiser koster...

For meg virket den akkurat like bra kvalitetsmessig som Sea Pro en jeg også kikket på, Mulig den også er Land Cruiser, men til en hyggligere pris...

Det jeg fant litt rart var at Grady White, var at de prismessig var på samme nivå som nevnte konkurrenter i USA, men såpass mye dyrere her på berget. Den Sea Proen i annonsen over kunne jeg få for 280' med Yamaha 150 FYI.

Du glemte å forklare dette med at båten var vedlikholdsfri....

Vi tok inn en 180 sportsman for ti år siden til Norge. Vi har vært så knallfornøyd med denne båten - vedlikeholdsfri og en meget robuts sjøfarer

En vedlikholdsfri båt må jo være drømmen :yesnod:

Mvh. SAP

Vi har ikke hatt ekstrautgifter i form av slitasjer, pussing på dekk - putene holder nesten samme farge ti år etter!

Alt dekkstilbehør i er i Stainless steel 316 - holder seg like bra år etter år. Alle bolter er gjennomgående og festene rister ikke løs slik det ofte gjøre på andre båter.

Korrosjon finnes ikke. Det er ikke noen former for teak eller annet som krever kjedelig pussing...

Skroget er solid og den kremgule fargen holder seg like bra. Det blir ikke misfarginger.

Dette i tillegg til hvordan båten tar sjøen med sin meget solde V-bunn gjorde at derfor vi falt for denne båttypen og ville satse på den...

Jeg er mye i eksponerte områder - ut i havet - og har vært avhengig av sjøsikre båter. Fisherman 222 er klassifisert som klasse b-båt (og det er det ikke mange 22-fotere som er!) er helt vill under ekstreme forhold. Båtene er såpass tunge at de skjærer sjøen og du føler ingen frykt - bare råhet :cool:

Skulle nesten tro du beskrev båten jeg solgte ifjor, en WhiteShark175 fra 1996! Ingenting, absolutt ingenting (ei heller på Johnson-motoren), gikk i stykker de 8 årene jeg hadde båten og hørte heller ikke om noen problemer av tidligere eier i to år. Men båten er jo også egentlig amerikansk, Chriscraft, men former osv kjøpt opp av Kelk-fabrikken i Frankrike og skiftet navn til Whiteshark. Har forøvrig meget god erfaring med amerikanske båter som Mako og Robalo og har egentlig ikke funnet noen norske båter som kvalitetsmessig og styrkemessig er/har vært i nærheten av noen av disse båtene.

Sikkert noen som vil mene at dette er drøye påstander, men å sammenligne en Mako/Whiteshark/Robalo/Gradywhite med f.eks en Uttern? :seeya:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...