Jump to content

Kompiskjøp?!!

Batdilla

Recommended Posts

Hvorfor framstå som enkeltperson når man skal kjøpe noe, hvis man isteden kan representere flere? Tja, si det. Ingen er vel i tvil om hva som lønner seg, sett fra kjøpers synspunkt. Utfordringen er bare å finne ut hvem som trenger hva og når. Verre er det ikke. Alle salg handler jo om avanse til selger. Samtidig er det et ubestridt faktum at hvis man er garantert et visst antall, kan man gå ned på avansen i de tilfellene man vet at man er garantert et dertil større antall solgte produkter innenfor en angitt periode => "storkunde". Og hvor kommer baatplassen.no så inn i bildet? Jo - via denne tråden kan vi prøve å samkjøre oss litt. Til både selgers fordel - denne får kanskje solgt mer enn vedkommende normalt ville, muligens med litt mindre avanser pr. produkt, men den totale omsetningen øker. Og vi, som kunder, oppnår en lavere pris. Samtidig oppnår vi bieffekter som f.eks. at vi er en større pressgruppe i forhold til leverandør hvis det skulle vise seg at det er problemer/svakheter/deffekter med produktet som er innkjøpt i felleskap.

So - here goes:

Hva skal du kjøpe: ?

Er det krav om et bestemt fabrikat og modell - i så fall angi: ?

Hva er laveste pris du har klart å oppdrive: ?

Tilsier personlige bekjentskaper eller andre forhold at prisen vil kunne reduseres ved større antall? Vet ikke/Verdt å prøve/Garantert

Hvilke tidshorisont har du for innkjøpet: Så snart som mulig/Innen 2 måneder/I løpet av neste halvår/I påvente av andre som kan bli med på kompiskjøp.

Kunne du tenkte deg å være kontaktperson for de som er interessert i det samme: JA/Mja/Ja... - hvis ingen andre, så...

Hva skal du kjøpe: Ferskvannstank som kan plasseres i baugen på 22 fot snekke.

Er det krav om et bestemt fabrikat og modell - i så fall angi: Ikke noen spesielle krav, ut over at tanken bør passe baugformen slik noenlunde. Videre må det være manneluke for enkelt tillgang, og at tanken er egnet for oppbevaring av vann for "innvortes" bruk.

Hva er laveste pris du har klart å oppdrive: Har ikke satt meg altfor mye inn i saken ennå.

Tilsier personlige bekjentskaper eller andre forhold at prisen vil kunne reduseres ved større antall? Regner med at det kan være rabatter å hente hvis vi velger vedkommende som jeg har fått brosjyre fra (Beskjeden med annonsering = Gunstige priser?)

Hvilke tidshorisont har du for innkjøpet: Innen 2 måneder

Kunne du tenkte deg å være kontaktperson for de som er interessert i det samme: Uff - all right da! :yesnod:

Hva skal du kjøpe: Forbruksbatteri.

Er det krav om et bestemt fabrikat og modell - i så fall angi: Med min kunnskap - ikke annet enn at jeg kunne tenke meg noe rundt 120Ah, som har karakteristikk som kjennetegner et forbruksbatteri.

Hva er laveste pris du har klart å oppdrive: Ikke sjekket ennå. (he, he.. lett bytte)

Tilsier personlige bekjentskaper eller andre forhold at prisen vil kunne reduseres ved større antall? Dillerinnen har personlige bekjentskaper innen bransjen. Tør ikke love noe, men kan sjekke ut fra et angitt antall og komme tilbake med pris, ut fra antall interessenter ift angitte retningslinjer.

Hvilke tidshorisont har du for innkjøpet: Innen 3 måneder.

Kunne du tenkte deg å være kontaktperson for de som er interessert i det samme: Men i svarte? Ok da :yesnod:

Svarte! Tyvene stjal alle innleggene før jeg rakk å lese et eneste et - så bare at det var mange svar!! :yesnod: Grrrr! Kan ikke disse hackerene klippe håret og skaffe seg ærlig arbeid som alle andre? Vel , på'n igjen gutter og jenter. Håper alle legger inn igjen innlegget sitt på nytt.

Er intressert i batterier jeg og, men er det noen som har tenkt på hva frakt kommer på?

Ikke for og skuffe noen men rabbatten blir vel kanskje spist opp av fraktkostnad :eek:

Tror nok forutsetningen for å kjøpe batterier må være at alle kan hente dem på samme sted, ellers blir frakten som du sier for dyr. De produktene som egner seg best for kompiskjøp er elektronikk duppetingser som enkelt lar seg sende. Tror man må opp i minst 10 stk av samme duppedings før det vil være noe særlig å spare.
  • 2 uker senere...

....Løfter denne fram igjen og nå gjelder det Hammerdown. Meget interessert er det flere???

Etter bmo's innlegg i kveld, om Hammerdown, jeg bare ha en flaske av dette vidundermiddel...... :wink:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Er også interessert i test litt Hammerdown. Med mitt enorme forbruk av vind og lille forbruk av diesel passer det dårlig med en hel flaske, så jeg er gjerne med å spleise.

Og så er jeg på jakt etter nye batterier, Sønnak Freeline Nautilus 115A, lxbxh 344x173x236. Disse har sentrallufting. Jeg tenker å kjøpe minst 4 stk selv.

Beste pris ønskes, skal se om jeg klarer å fikse et supertilbud selv.

GeirKS

Og så er jeg på jakt etter nye batterier, Sønnak Freeline Nautilus 115A  . . .   beste pris ønskes, skal se om jeg klarer å fikse et supertilbud selv.

Jeg handlet og hentet mine Sønnak Freeline direkte hos Sønnak og fikk god rabat som medlem av båtforening, tror det var 20 - 30% En fordel til er at du da slipper å få batterier som har stått og støvet ned under dårlige forhold hos en forhandler, ferskvare vet du.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Du har absolutt et poeng Lars H., jeg skal sjekke pris der også. Har du noe kontaktinfo?

Ellers så har jeg nå et tilbud på 720,- kr (for 115Ah batteri (ikke Sønnak, men lignende, og med sentrallufting ~ lxbxh 346x175x230) ved kjøp av ca. 10 stk. Selv skal jeg ha 4-6 batterier i denne størrelsen og satser på å handle disse i løpet av en uke eller to.

Biltema tilbyr 110Ah til 698,- kr, men uten sentrallufting (lufteslange).

Båtbua i Fredrikstad, 756,- kr inkl. mva ved kjøp av 10 batterier. Scannack.

GeirKS

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...