Jump to content

Mikunien ville ikke fyre opp i -2 grader...

Sydvesten

Recommended Posts

Greit nok svar, men kjøper ikke ikke konklusjonen slik uten videre, noe mere håndfast bør du komme med..... Jeg kan si det samme om Wallas, Eber, Webasto, Ardic...

Da får jeg vell bare si greit nok svar til deg også...hehe... :wink: Var virkelig ikke meningen og lage dårlig stemning her, ytret bare min erfaring, og syntes det er veldig bra at andre er fornøyd med andre vamere. Er jo faktisk i tenkeboksen på å kjøpe webasto vannvarmer... :smiley:

Ett lite sidespor...Er Ardic i salg enda? Ble ikke de kjøpt opp? Eller er det bare jeg som drømmer?

En liten oppdatering i tråden.... Varmeren er nå levert til Waeco i Sandefjord, de skal sjekke den i morgen og jeg regner med at den blir fikset da.... kommer til å henge på telefonen jeg da...

Ringte Lundebåt i går formiddag og forklarte problemet og at gjerne ville på tur i romjulen med god varme i en god båt. Lundebåt hev seg selvsagt rundt som man kan forvente av en forhandler og mail ble sent til Waeco hvor det ble avtalt at varmeren leveres inn personlig (til navngitte personer som er inforemt om dette) for å redusere tid.

Det gikk en del mailer i går mellom meg, Lundebåt og Waeco slik at folk ble allokert til denne jobben... Den siste mailen fra servicesjefen hoa Waeco kom litt over klokken 19 i går... Til og med jeg som er litt bortskjemt med meget god service fra Lundebåt ble imponert over dette i førjulsstria i kongeriket, samarbeidet mellom en underleverandør, leverandør og kunde gikk som det skulle.

Nå gjenstår det bare å se om varmeren er ferdig fikset i morgen...

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Det stemmer som Mariell sier, knakende god service fra Waeco, de ringte meg klokken 13.30 i dag om at varmeren var fikset og at det hadde gått over hele sulamitten og rengjort alt (as good as new).... selvfølgelig alt på garantien.... Det tok da 52 timer fra jeg kontaktet Lundebåt på telefon til varmeren var ferdig reparert... Har ikke fått listen over det som er gjort på den siden jeg sitter i Bergen og skipperfruen har tatt seg av det praktiske.. Så da blir det montering fredagen og romjulsturen er i boks om værmeldingen står oss bi..

Så mine julehilsner går til firmaet som virkelig sørger for at kundene er tilfredse og fonøyde :santcheer1: kikket på en splitter ny B42 i dag ved kaien i Haugesund... knakende fin båt... teller penger nå...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

Mulig han fikk en klem av fruen, det vet jeg ikke.... men god service er det i allefall....

Ja, det fulgte med en rapport, men siden jeg på den "gale/rette" siden av langfjella har jeg ikke sett den ennå, men i morgen kveld kommer det en oppdatering på hva som er gjort med varmeren når jeg er på den rette/gale siden av langfjella

Det som er gjort på varmeren er som følger...

Justert luftskrue som var løs

Skiften glødeplugg og glødepluggboss med pakning.

Pakning mellom varmeveksler og viftmotor....

varmeren er testet og funnt i ok...

Skal montere inn varmeren i løpet av lørdagen tenker jeg og teste den da... er 7 blå grader her for tiden og da er jeg hjemme og fyrer i ovnen

• 1 måned senere...

Ja, ja... hvor lenge var Adam i paradiset.. i dag ville ikke Mikunien fyre.... samme feil som sist... strømforbuket rett opp i 28A, of sikringer ryker... normal gløding er i underkant av 20A, viften går ikke... plukker dritte ut i morgen og lever det inn med krav om nytt... og gjerne større samt jeg betaler mellomlegget..

Varmeren har ikke vært i gang siden 1. nyttårsdag, og da hadde den gått i drøye 2 døgen siden siste rep...

Da blir det en telefon til Sjur hos Lundebåt i morgen igjen.... samt Waeco i Sandefjord.... heldigvis skal jeg et tur til Oslo på tirsdag på møte så dingsen blir med i bilen da....

Da er varmerer atter en gang fikset og denne gangen er viftemotoren skiftet, noe den også burde vært siste gang... i følge "gammelimportøren" av Mikuni så er det børsteløsmotor i denne varmeren, og denne har på en eller anne måte blitt slitt og da kan den stoppe i en posisjon som gjør at den ikke vil starte igjen... Det som kan gjøres som en nødløsning er å dreie litt på viften og da vil den funke igjen til den stopper litt ubeleilig igjen.. Jeg kan ikke noe om dette, men det er slik jeg ble fortalt dette etter en samtale jeg hadde med denne karen, som også ga meg service manualen til Mikuni, som min venner kan få låne en kopi av..

Vel varmeren med ny vifte motor er på vei i posten, og dermed er det håp for påsketuren til Koster..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...