Jump to content

Skorgenes tresjark med alu dekk

Sjarkens venn

Recommended Posts

Eg er 14 i mai måned :wink: Jeg vil heller være på havet enn i butikken! :cool: Må bare skaffe båten først!

Er det ikke slik at man må være 16 før man kan føre båt med mer enn 10 HK? Hvis noe skulle gå galt og du ikke har lov å føre båte, forsikringer som bortfaller m.m. Kjedelig spm, jeg vet det...

Joda310

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Her har du anledning til å få en flott tur, og samtidig spare penger! Å gå med denne båten fra Meløy til Tromsø skulle ikke by på problemer i det hele tatt. På grunn av din unge alder, er det nok lurt å få med deg en "motorkyndig person, godt kjent på kysten" som det heter. På denne turen kan du lære mye om navigasjon og samtidig bli kjent med båten. Det er nesten Kinderegg, det. Lykke til og god tur!

Jeg misunner deg dette.

Tror båten er bra til slikt fiske. Båttypen er sikkert egnet til fjordfiske. Det ser ut til at den ikke har selvlensende dekk, men du skal sikkert ikke så langt ut med den. Så kan du ligge med mesanen oppe mot været.

Ei lita line kan du kanskje dra opp med hendene, men det blir tungt med torskegarn - for å si det mildt. Ellers ser størrelsen grei ut. Går det ikke 50 kg i en fiskekasse?, og hvis du har noen slike ombord skulle du med litt flaks få opp de 2 tonnene.

Er det forresten ei line som ligger i trekassene på dekket? Eller er det garn? Ut i fra det som ligger på dekk ser det ut som forrige eier har fisket mye med den, han vet sikkert mye om dette.

Nå er kanskje ikke rette tiden å gå båten fra Meløy til Tromsø, jeg tror du skal tenke på transport. Og, jeg mener å lest at det er dårlig rekrutering i fiskeriene. Har du kontakter der kan du kanskje få en fiskebåt til å ta den på slep nordover? Hvis du ikke kjenner noen, kan du kanskje kontakte noen fiskeoppkjøpere. Kanskje de kan gi deg et råd?

Er det ikke slik at man må være 16 før man kan føre båt med mer enn 10 HK? Hvis noe skulle gå galt og du ikke har lov å føre båte, forsikringer som bortfaller m.m. Kjedelig spm, jeg vet det...

Joda310

tviler på om det er noen som blir å gå under dekke ditt å sjekke om du har 30 hk eller 10 hk sabb :crazy: , gi gass bra at ungdommen satser på fiske :cheers:

Jeg misunner deg dette.

Tror båten er bra til slikt fiske. Båttypen er sikkert egnet til fjordfiske. Det ser ut til at den ikke har selvlensende dekk, men du skal sikkert ikke så langt ut med den. Så kan du ligge med mesanen oppe mot været.

Ei lita line kan du kanskje dra opp med hendene, men det blir tungt med torskegarn - for å si det mildt. Ellers ser størrelsen grei ut. Går det ikke 50 kg i en fiskekasse?, og hvis du har noen slike ombord skulle du med litt flaks få opp de 2 tonnene.

Er det forresten ei line som ligger i trekassene på dekket? Eller er det garn? Ut i fra det som ligger på dekk ser det ut som forrige eier har fisket mye med den, han vet sikkert mye om dette.

Hei! Det at den ikke har selvlensende dekk syns ikke jeg at gjør så mye! (bare den har automatisk lensepumpe) Lyngenfjorden er jo ikke så stor heller! :smiley:
Redigert av Sjarkens venn (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...