ThorU Svart 17.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2007 Det er lov visst du har rømningsvei for hummeren... ja, men den skal jo være 70 mm eller noe slikt i diameter, og da kryper jo ikke bare hummer ut, men også krabber... Men jeg for vel heller satse på garn og teiner i så fall.. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 17.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2007 Krabbe under 70mm har du uansett ikke behov for å beholde. Det er sånne ungene leker med det... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
ThorU Svart 18.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2007 Jeg vet at krabbe under 70 mm på tvers av skallet ikke kan leveres, men krabber går sidelengs, altså kommer mange ut. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 18.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2007 Joda, men 70mm på det smaleste er ikke all verden det heller da... Bare en fordel å få sortert ut småtassene... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sjarkens venn Svart 5.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2008 Har snakket med selgeren om plass og slikt... Han sier at den er 2,5 meter bred og ca. 4 meter med dekksplass. Han legger også til at den ruller litt, men etter det jeg har hørt fra folk med lignende båt er det det som kjennetegner en god sjøbåt. Den har spill og linehaler, og er fin til å jobbe med garn og slikt... Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 6.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2008 Hei, jeg ser at du er sjarkinteresert, Eldre trebåter har jeg ikke villet satset på, taper seg i verdi, råte etc, jeg ville satset på plast, gjerne eldre typer, jeg har hatt en 22 Malo, eldre type, men kjempegod båt, veldig sterkt bygget. Båtene som var bygget på 74 og utover var utrolig kraftig bygget, og taper seg IKKE i pris ved normalt vedlikehold. Brukte den til fiske med garn, hadde på det meste 12-15 garn. Men er ikke 22 fot litt lite dette farvannet? Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 6.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2008 Nå vil jeg også si at den er BILLIG! (Den har ingen råte heller.) Vil ha en "tung" båt... Har uansett mange andre hjelpsomme folk med nettop tresjark, og de har sagt at jeg skal satse på tresjark. Jeg har også sett på en Malo 22, og den var dyyyr... (Noe sånt som 200 tusen skulle han ha for den.. Så grunnet min unge alder var den utelukket.) Hadde den ikke vært så dyr hade jeg sikkert kjøpt den. Jeg har også sans for positivt spring (som Malo har mye av). Men foreløpig blir det tresjark. Mvh Eirik Sitér dette innlegget Link to post
Høvdingen Svart 6.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2008 (redigert) Klarer ikke å se ut fra bildene hvor i Meløy den ligger. Det ligger en fiskeforfabrikk i kommunen som kanskje kan ta den som dekkslast. Med litt god tid tror jeg det er mulig å få den fraktet for en 4-5000. Hvis du trenger noen til å se på båten finnes det baatplassfolk i nærheten. Det ser ut som om det er linkveiler på båten. Du har foresten nok dekkplass i massevis. Redigert 6.Januar.2008 av Høvdingen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 6.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2008 Hei Høvdingen! Vi har tenkt å gå den hjem selv... (I sommerferien) Vi har alt begynt å planlegge turen. Vi skal dra å se på båten i bodø (tenkte vi) Men vet du om noen BP-folk i nærheten?? Dekksplassen er tilfredsstillende ja.... Stor nok til å begynne med, tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Høvdingen Svart 6.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2008 Ja men hvor ligger den i dag?? Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 6.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2008 Vet bare at den ligger i Meløy.. Skal snakke med selgeren i løpet av de nærmeste dagene.. Kan jeg sende deg en IM da? Sitér dette innlegget Link to post
Høvdingen Svart 6.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2008 jada, helt ok. Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 6.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2008 Da gjør vi det slik! Sitér dette innlegget Link to post
hengefjes Svart 17.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2008 Det hadde vært hyggelig å følge deg litt på veien. Dersom jeg har anledning er det alltid kjekt med et påskudd for en litt lengre tur. Kanksje fra Lødingen, og opp mot Finnsnes. Når tenker dere å dra? Sitér dette innlegget Hekkbølger - hva er det for no??? Link to post
Sjarkens venn Svart 17.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2008 Hei! Vi henter nok sjarken i Mai/Juni, men vi er ikke sikre ennå. Været må roe seg littegrann. Hadde vært utrolig hyggelig å få treffe deg! Sitér dette innlegget Link to post
Nordvesten Svart 10.August.2008 Link til dette innlegget Svart 10.August.2008 vet noen om hvor man kan få tak i informasjon om ungdomskvote? gjelder da minsteprisene for fisk for ungdomskvote? Sitér dette innlegget - Ekte båtfolk dør aldri de bare lukter sånn - Medlem av "7-knops klubben" Link to post
p-kaill Svart 10.August.2008 Link til dette innlegget Svart 10.August.2008 Ring til Norges Råfisklag i Tromsø og minstepriser gjelder for ungdomskvote. Du kan gå inn på nettstedet ;www.rafisklaget.no Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.