Jump to content

Kjempeprosjekt, 1965 Hansen & Arntzen 36" !


Gutek

Recommended Posts

Har noen lagt merke til en motorseiler på Finn,bygget i 1965 hos Hansen & Arentzen.finnkode 11204248 !Det står solgt på den nå,og det er sønnen min som har kjøpt den.Da er mer opptatt på jobb enn jeg som pensjonist så har han overlatt framdriften av prosjektet til meg.

Den skal fraktes til Nordvestlandet med båt.Så skal det inn komplett ny motor.Det er en del båtbyggerarbeid med overbygget og innvendig i hytte.Men den er ikke rotten.Vi har vært over og sett på den.og deretter fikk vi sakkyndig hjelp fra Holmen i Asker.Dette skal bli spennende å jobbe med,og for en båt når den er shipshape !!!

 

Gutek

Link to post
Share on other sites

Det er da en usedvannlig flott skyte dette da.... dette blir nok et kjempe båt selv om det sikkert er litt jobb....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Takk for gratulasjoner og lykkeønskninger !Koselig !Men jeg hadde tenkt at det var noen a båtplassens medlemmer som kjente denne båten.Det ser ikke slik ut.Den har imidlertid hatt hjemmehavn I Oslo siden den var ny,Det var snakk on at den hadde ligget i a en båthaven nær Skøyen.Selgeren nå er 3 . eier,Han som hadde fått den bygget skule visst hete Nordeng.Eier nr 2 var speedwaykjøreren "Stompa" Andersen:Men da nåværende selger hadde fått kjøpe den var det blitt skader på styrehustaket grunnet lekkasjer.Han fikk ikke brukt den pga problemer med motorene.Derfor inneholdt siste bud fra oss en tur over Hustadvika sommernen 2009!

Flere har bemerket dobbelinstallasjonene !Well en kuriositet !Begge skal ut og det skal monteres EN motor.Da båten var ny ble det montert to volvo Bensinmotorer !-Kankje det var B -18 som gikk på den tiden.Eieren hadde villet ha to motorer pga sikkerhet.Well med seil i tilleg burde den bli bra !

De to Merceds motorene som stter der nå skal selgeren ta ut da han trodde han kunne få noen kroner for de.TenkDere !Teakdekk as dreven plank !Tykkelse 1 toms eller 5/4 "Tenk å gå barfot på dekket når det er varmt av sola !

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Ambisjonene er så definitivt å bringe denne båten tilbake til tilstanden smykke også.

 

Prosjektet slik som det ligger nå innebærer:

-Transport til Kristiansund (fra Oslo) - til våren

- Ny motor

- Drive opp igjen undervanns-skrog

- Slipe og lakke skrogsider

- Legge nytt topp-dekke på styrehustak. Nytt tak er lagt men mangler topp dekket.

- Ny innredning i styrehus. (Som ogsp rommer salong og pentry)

 

Båtbygger er koblet inn og avtaler gjordt for høsten 08. Sommeren 09 bør den fremstå, nesten, som ny.

 

Til alle som etterlyser oppfølging av prosjektet. Webside vil bli laget ila våren, når prosjektet starter.

 

Har lastet opp noen bilder av skuta slik den var for 7 år siden.

https://baatplassen.no/bildearkiv/11/11372/48_820905762.jpg

https://baatplassen.no/bildearkiv/11/11372/48_1928586781.jpg

https://baatplassen.no/bildearkiv/11/11372/48_1290726429.jpg

 

Hilsen "Junior"

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...