Gutek Startet 18.Desember.2007 Del på Facebook Startet 18.Desember.2007 Har noen lagt merke til en motorseiler på Finn,bygget i 1965 hos Hansen & Arentzen.finnkode 11204248 !Det står solgt på den nå,og det er sønnen min som har kjøpt den.Da er mer opptatt på jobb enn jeg som pensjonist så har han overlatt framdriften av prosjektet til meg. Den skal fraktes til Nordvestlandet med båt.Så skal det inn komplett ny motor.Det er en del båtbyggerarbeid med overbygget og innvendig i hytte.Men den er ikke rotten.Vi har vært over og sett på den.og deretter fikk vi sakkyndig hjelp fra Holmen i Asker.Dette skal bli spennende å jobbe med,og for en båt når den er shipshape !!! Gutek Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 18.Desember.2007 Del på Facebook Svart 18.Desember.2007 Kjempebåt! Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 18.Desember.2007 Del på Facebook Svart 18.Desember.2007 Gratulerer med fin båt og fint prosjekt. Håper på rapport med flere bilder etter hvert som arbeidet tar til. Jeg ER misunnelig. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Hans-Petter Svart 18.Desember.2007 Del på Facebook Svart 18.Desember.2007 fin skute det der.gratulerer. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 18.Desember.2007 Del på Facebook Svart 18.Desember.2007 Og så med dobbeltinnstalasjon gitt...... hmm. Denne er nok en godbit. Grattis. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Sydvesten Svart 18.Desember.2007 Del på Facebook Svart 18.Desember.2007 Det er da en usedvannlig flott skyte dette da.... dette blir nok et kjempe båt selv om det sikkert er litt jobb.... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Hebbe Svart 18.Desember.2007 Del på Facebook Svart 18.Desember.2007 Flott båt.... Grattulerer en masse. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Hansi Svart 18.Desember.2007 Del på Facebook Svart 18.Desember.2007 Gratulerer, skal bli spennende og følge prosjektet. Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 18.Desember.2007 Del på Facebook Svart 18.Desember.2007 Gratulerer med ny båt til "gutten" og et flott prosjekt til deg. Lykke til med renoveringen og husk å dokumentere med bilder til oss andre TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Blue_Dragon Svart 18.Desember.2007 Del på Facebook Svart 18.Desember.2007 Artig skute dette. Veldig spesielt med 2 motorer. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 18.Desember.2007 Del på Facebook Svart 18.Desember.2007 Gratulerer med flott båt. Første skøyta jeg har sett med dobbelinstallasjon. Håper du vil dele gleden med prosjektet med oss andre her - prosjekttråder er alltid populære Sitér dette innlegget Link to post
kritrov Svart 18.Desember.2007 Del på Facebook Svart 18.Desember.2007 Gratulerer med flott båt. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 18.Desember.2007 Del på Facebook Svart 18.Desember.2007 Gratulerer til deg og junior. Det ser ut til å være en virkelig kvalitetsbåt. Sitér dette innlegget Link to post
Suggen (i sundet) Svart 18.Desember.2007 Del på Facebook Svart 18.Desember.2007 Gratulerer Det er den mest sexy stussen jeg har sett på lenge Ketil Sitér dette innlegget Link to post
Gutek Svart 20.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Desember.2007 Takk for gratulasjoner og lykkeønskninger !Koselig !Men jeg hadde tenkt at det var noen a båtplassens medlemmer som kjente denne båten.Det ser ikke slik ut.Den har imidlertid hatt hjemmehavn I Oslo siden den var ny,Det var snakk on at den hadde ligget i a en båthaven nær Skøyen.Selgeren nå er 3 . eier,Han som hadde fått den bygget skule visst hete Nordeng.Eier nr 2 var speedwaykjøreren "Stompa" Andersen:Men da nåværende selger hadde fått kjøpe den var det blitt skader på styrehustaket grunnet lekkasjer.Han fikk ikke brukt den pga problemer med motorene.Derfor inneholdt siste bud fra oss en tur over Hustadvika sommernen 2009! Flere har bemerket dobbelinstallasjonene !Well en kuriositet !Begge skal ut og det skal monteres EN motor.Da båten var ny ble det montert to volvo Bensinmotorer !-Kankje det var B -18 som gikk på den tiden.Eieren hadde villet ha to motorer pga sikkerhet.Well med seil i tilleg burde den bli bra ! De to Merceds motorene som stter der nå skal selgeren ta ut da han trodde han kunne få noen kroner for de.TenkDere !Teakdekk as dreven plank !Tykkelse 1 toms eller 5/4 "Tenk å gå barfot på dekket når det er varmt av sola ! Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 20.Desember.2007 Del på Facebook Svart 20.Desember.2007 Gratulerer med fin båt. Jeg så det lå en maken på land hos Hansen & Arnzen for 2-3 år siden. Den var som er smykke. Sitér dette innlegget Link to post
MS Taifa Svart 7.Januar.2008 Del på Facebook Svart 7.Januar.2008 Ambisjonene er så definitivt å bringe denne båten tilbake til tilstanden smykke også. Prosjektet slik som det ligger nå innebærer: -Transport til Kristiansund (fra Oslo) - til våren - Ny motor - Drive opp igjen undervanns-skrog - Slipe og lakke skrogsider - Legge nytt topp-dekke på styrehustak. Nytt tak er lagt men mangler topp dekket. - Ny innredning i styrehus. (Som ogsp rommer salong og pentry) Båtbygger er koblet inn og avtaler gjordt for høsten 08. Sommeren 09 bør den fremstå, nesten, som ny. Til alle som etterlyser oppfølging av prosjektet. Webside vil bli laget ila våren, når prosjektet starter. Har lastet opp noen bilder av skuta slik den var for 7 år siden. https://baatplassen.no/bildearkiv/11/11372/48_820905762.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/11/11372/48_1928586781.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/11/11372/48_1290726429.jpg Hilsen "Junior" Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.