Jump to content

Skikkelig varme på vinterturer.

Lazy days 2

Recommended Posts

Vi monterte ny varmer i båten til Solungen nå før jul , der hadde det ikke vært varmer før . Satt på diesel slange fra den ekstra utgangen på dieselfiltret , da slapp vi å borre i tanken og det funker bra det .

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Jeg vil IKKE anbefale å koble varmeren til motorens dieselledning. Dette ble gjort på min forrige båt (av Eber-forhandler i Bergen!), og resulterte i at varmeren fikk for lite diesel og fusket når motoren gikk. Dieseluttak for varmeren ble - etter mye om og men - flyttet til ekstrauttaket på dieselfilteret, og det fungerte bra. Aldri mer Eber fra denne forhandleren!

Redigert av Dreamer (see edit history)
  • 2 år senere...

Noen som har tips til hvem man kan kontakte i Oslo for å ta service på et anlegg med radiatorer og konvektorer? Skulle tatt en sjekk og etterfyllt systemet før kulden slår skikkelig inn, samt montert en elektrisk varmeveksler i tillegg til Kabolaen.

Kabolaen funker som bare det, men den bruker en del diesel hvis den sviver vinteren gjennom. Tenkte det kunne vært greit å koble til en elektrisk varmer i tillegg som brukes når jeg ligger på landstrøm.

PS! Har man først hatt vannbåren varme i dørken er det vanskelig å klare seg uten :-)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...