Tine IV Svart 3.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2008 Vi monterte ny varmer i båten til Solungen nå før jul , der hadde det ikke vært varmer før . Satt på diesel slange fra den ekstra utgangen på dieselfiltret , da slapp vi å borre i tanken og det funker bra det . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Dreamer Svart 3.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2008 (redigert) Jeg vil IKKE anbefale å koble varmeren til motorens dieselledning. Dette ble gjort på min forrige båt (av Eber-forhandler i Bergen!), og resulterte i at varmeren fikk for lite diesel og fusket når motoren gikk. Dieseluttak for varmeren ble - etter mye om og men - flyttet til ekstrauttaket på dieselfilteret, og det fungerte bra. Aldri mer Eber fra denne forhandleren! Redigert 3.Januar.2008 av Dreamer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
skiogseil Svart 29.Oktober.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2010 Noen som har tips til hvem man kan kontakte i Oslo for å ta service på et anlegg med radiatorer og konvektorer? Skulle tatt en sjekk og etterfyllt systemet før kulden slår skikkelig inn, samt montert en elektrisk varmeveksler i tillegg til Kabolaen. Kabolaen funker som bare det, men den bruker en del diesel hvis den sviver vinteren gjennom. Tenkte det kunne vært greit å koble til en elektrisk varmer i tillegg som brukes når jeg ligger på landstrøm. PS! Har man først hatt vannbåren varme i dørken er det vanskelig å klare seg uten :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.