Carpediem Svart 21.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2007 Dette er jo hyggelig lesing! Er mye mulig det blir XM hvis vi kjøper noe kjøp. Mulig vi kjøper noen lag ull til å heller satser på å bli våt! I 3 lag devold ull skal det mye til for å fryse... Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 21.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2007 Det har du forsåvidt rett i, men uansett må du da ha et eller annet vindtett utenpå ulla. Og dyvåt ull er vel ikke noe særlig å jobbe i, eller? Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 21.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2007 Jeg brukte også olje(u)hyre tidligere, men ble tterhvert lei av vannet som rant inn gjennom ermene ved håndtering av våte seil og tau. Bruker det forsatt til fisketurene i robåten med påhenger. Men kom til å tenke på - litt ironisk at med dagens rulleseil og alle fall og skjøter til cockpit - DA har jeg ordentlig seiltøy med gummimansjetter :-) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 21.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2007 Hade först tenkt o skaffe nytt HL......men dom skulle ha 15-16' för ett stell.....lite i heftigaste laget kjöpte Musto istellet noe Goretex husker ikke navnet...men er nöjd med det. min HL-overall fra Jolletiden hängde med i 20år...verkligen bra grejjer. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Sydvesten Svart 21.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2007 Marine Super Store i England har tilbud på en del Musto for tiden.... der finner en i tillegg bilder og litt info om tøyet Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
toro Svart 21.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2007 Mine erfaringer med alt av utetøy (med unntak av oljehyre) er at det er ferskvare. Det meste er bra når det er nytt, men blir fort redusert til en sil etter et par sesonger. Best å kjøpe nytt oftere! Sitér dette innlegget Link to post
Carpediem Svart 21.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2007 Marine Super Store i England har tilbud på en del Musto for tiden.... der finner en i tillegg bilder og litt info om tøyet Ble 520 pund for MPX offshore sett, blir vell fort 8 lapper før jeg har det på døra hjemme. Det er dobbel pris av XM! Tror det peker mot XM, med mindre noen har en bra side i Unaiten som kan anbefales? Dollaren er jo meget gunstig for tiden, og det er nok ikke evigvarende... Sitér dette innlegget Link to post
seilbaat Svart 21.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2007 http://www.nortex.se/images/produkter/slam...tion_jacket.jpg forhandles av euro as i stavanger .. www.euroas.no flott sett til 3600 .. fåes i neongult eller rødt om man vil bli sett på sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
oddgeir Svart 22.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2007 (redigert) Sailing Gear For eksempel Redigert 22.Desember.2007 av oddgeir (see edit history) Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Carpediem Svart 22.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2007 http://www.nortex.se/images/produkter/slam...tion_jacket.jpg forhandles av euro as i stavanger .. www.euroas.no flott sett til 3600 .. fåes i neongult eller rødt om man vil bli sett på sjøen. Har du erfaring med dette settet? Eller selger du d? Sitér dette innlegget Link to post
Carpediem Svart 22.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2007 Sailing GearFor eksempel Her var det bare gill... Liker det ikke helt...Prisene var vell ikke helt topp heller? Erfaringer med Gill? Kjenner en som har det, men den jakken er stor å klumpete! Skal bare ha en skall jakke... Sitér dette innlegget Link to post
seilbaat Svart 22.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2007 (redigert) Jeg har forbindelse til Euro as ja ;) Selv har jeg bare kjøpe en jakke da jeg allerede har et annet sett til offshorebruk. Slam leverer til det italienske landslaget og har som musto og henri lloyd osv. alle mulige kvaliteter. settet til 3600 fra SLAM har svært god passform og jakken egner seg svært godt også som en eksklusiv fritidsjakke samt at det er godt i norske sommerforhold. (flott materiale som ikke ser kjipt eller rimelig ut, selv om det er rimelig til å være seiltøy) offshoresettene er mer klumsete og mer vanntette og dyrere (som musto). På Grand Soleil 43 som seiler aktivt regatta i Stavanger bruker alle dette rimelige men alikevel flotte Slam settet og de er svært fornøyde. Noen av dem ville ikke ha gul/neonfargen som eier har valgt men etter en heftig broach med et par mann over bord i vår så ble det neon på alle til slutt ;) Erfaringen derifra gjorde og at de valgte Slam redningsvest (ikke oppblåsbar). Redigert 22.Desember.2007 av seilbaat (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
plimsoll Svart 22.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2007 Her er en link til forhandler i unaiten som selger Musto. http://www.pineapplesails.com/musto/index.htm Sitér dette innlegget Link to post
Carpediem Svart 4.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2008 Det går mot XM 8000 nå... Noen som vet om dette er å få over dammen? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 4.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2008 Jeg har XM-yachting Ocean T-8000, kjøpt fra Seatronic i Moss. Er det så mye å spare på å kjøpe den fra utlandet? Noe av grunnen til at jeg ofte trekker frem Seatronic i Moss er at jeg alltid får førsteklasses service hos dem. Eksempelvis har jeg kjøpt våtdrakt som revnet i glidelåsen. Jeg fikk ny umiddelbart uten noen diskusjon. Har også fått byttet andre ting som har gått i stykker. Dessuten er det viktig at vi har solide norske firma som kan bistå oss når vi har behov for hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
Carpediem Svart 5.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2008 Har spurt om tilbud på en rekke saker å ting fra dem nå... tipper jeg får svar på mandag... Vil egenltig handle i norge, føles så mye bedre! Sitér dette innlegget Link to post
Tempest Svart 5.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2008 Jeg har XM-yachting Ocean T-8000, kjøpt fra Seatronic i Moss. Er det så mye å spare på å kjøpe den fra utlandet?Noe av grunnen til at jeg ofte trekker frem Seatronic i Moss er at jeg alltid får førsteklasses service hos dem. Eksempelvis har jeg kjøpt våtdrakt som revnet i glidelåsen. Jeg fikk ny umiddelbart uten noen diskusjon. Har også fått byttet andre ting som har gått i stykker. Dessuten er det viktig at vi har solide norske firma som kan bistå oss når vi har behov for hjelp. Eit poeng med å bestille fra utlandet kan jo være leveringsdyktighet/tid. Vi har fortsatt ikkje mottatt heile settet (ref mitt innlegg #5). Hørte i julen om to andre som også hadde ventet unormalt lenge på dette settet. Ellers einig i at vi skal støtte opp om norske firma. Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
plimsoll Svart 5.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2008 ... Vil egenltig handle i norge, føles så mye bedre! Jeg ville følt meg lurt av å betale blodprisene på seilklær her i landet. Du må legge til et par lapper, for å føle deg bedre, ved kjøp av en Musto MPX jakke her. Sitér dette innlegget Link to post
submiss Svart 20.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2008 Jeg lurer på om det er noen som har erfaringer med nettbutikken Compass24 i Sveits, og ikke minst seilklærne disse selger under navnet Compass? Det virker som om de har et meget bra utvalg i en bekvem prisklasse Sitér dette innlegget How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson submiss blog Link to post
Catlina Svart 20.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2008 Bruker seiltøy fra Gaastra i Holland, i USA selger West Marine egen kolleksjon som er mye brukt der. Vet ikke om Gaastra selges i Norge for tiden,kjøpte Gaastra på Dusseldorfmessen,er godt fornøyd, de produserer også meget behagelige seilsko som er gode å bruke også på landjorden. Sitér dette innlegget Link to post
submiss Svart 29.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2008 Da ankom endelig seilklærne våre! Etter å ha surfet litt rundt på nettet så endte vi opp med å bestille seilklær fra Mailspeed Marine i England. Vi betalte ved bestilling. Dvs jeg bestilte og min kjære betalte De skrev så fint om 5-10 dagers leveringstid ved bestillinger utenfor UK, og vi bestilte 26. januar. Midtveis i februar skrev jeg tilbake til dem med spørsmål om når vi kunne forvente levering, og da viste det seg at klærne gikk fra dem akkurat DEN dagen (tilfeldig…?). Den 21. skrev jeg på ny til dem og spurte hvilket firma de brukte samt om hun hadde et forsendelsesnummer slik at jeg kunne følge pakken. Det fikk jeg, og da jeg tittet på nettsiden til ”Interlinkexpress.com” var pakken levert dem den 21…. Så det tok sin tid, og uten purring tror jeg at det kunne tatt enda lengre tid, men det gikk bra, og klærne passet perfekt Sitér dette innlegget How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson submiss blog Link to post
Mouche Svart 29.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2008 Flott at det ordnet seg! Kan du si noe om hvor mye du til slutt sparte, i prosent, i forhold til å ha kjøpt de samme klærne her til villedende pris? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
submiss Svart 29.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2008 (redigert) Det var Musto seilklær vi kjøpte, og det vi hadde sett på av Musto her hjemme, der virket særlig jakkene ”litt stive og bevegelseshemmende” syntes vi. Og også rådyre! Og siden vi ikke har planer om å gå over åpne havstrekk (det "tøffeste" blir når vi skal hente båten hjem fra Danmark) fant vi ut at vi ikke behøvde klær i offshorekatagorien, men heller i katagorien: Inshore/Coastal Der endte vi opp med ”Musto BR1 Channel Jacket” - £ 150,- og ”Musto BR1 Trousers” - £ 90,- til samboeren min, samt ”Musto BR1 Inshore Race Jacket – Ladies” - £ 125,- og ”Musto Br1 Trousers – Ladies” - £ 90,- til meg. Til sammen 455 pund som er ca 4 827 NOK. Og så kommer jo moms i tillegg. Men hva akkurat de samme klærne koster i Norge, det er jeg usikker på Redigert 29.Februar.2008 av submiss (see edit history) Sitér dette innlegget How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson submiss blog Link to post
Sydvesten Svart 29.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2008 (redigert) Tror dette med costal er et fornumfig valg, vi endte opp med det samme når i foretok vårt valg av seiltøy... Etter å ha prøvd bevegeligheten til det meste av Musto så endte vi opp med costal.... prismessig er det også helt greit... Hva dette koster i Norge vet jeg ikke, men "villedene" pris i Danmark (Skagen i juli 2007) i DKK er 1799 for jakken og 1199 for buksen (Costal som vel er utgått fra sortimentet til Musto i år) I august var det 30% og fruen kjøpte inn to sett til 4000 DKK Redigert 29.Februar.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
baatsman Svart 29.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2008 Kjøp etter behov, fornuftig det. For det er mye mer å kjøpe til båten. Går en fin tid i møte for å få slipt "masterkortet" litt. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.