Jump to content

Båttur til Tisler

Chivas01

Recommended Posts

Yes - dejligt at se på...

Jeg prøvede at følge med på mit elektroniske søkort - men selv om der her og der var kort i filmen var det svært. Kan du ikke - for en ikke-stedkendt - lige ridse hovedpunkterne i ruten op? Så er det lidt enklere at følge med?

MVH

Andy

Tror nok det ble en lite interessant båttur....for langtekkelig. Men, Tisler i seg selv...dersom du hadde sveipet rundt der, og samtidig kunne presentert Tisler, med alle sine holmer og skjær, samt hvor de beste plassene var også mhp kart...vile det vært veldig interessant.

Jeg for min del har aldri vært på Tisler, men har hørt mye om uthavnen....om krabbefiske osv...kommer til å ta en tur dit til våen, men er det en natthavn?

Jeg for min del har aldri vært på Tisler, men har hørt mye om uthavnen....om krabbefiske osv...kommer til å ta en tur dit til våen, men er det en natthavn?

På nordsiden av Losholmen, adkomst fra NE; der ligger ofte mange båter over både en og flere netter.

Toalett/søplebu på Losholmen, like ved moloen over til øya Tisler, og ved skjærgårdstjenestens brygge i Sommerstø (ikke fortøy ved den).

Dessuten er det plasser på nordsiden av Tisler for langsides og ut/innfortøyning, og ok med svai mellom skjærgårstjenestens brygge og moloen.

Videre bør man ta seg en tur og utforske stedene.

Havneguiden til Redningsselskapet er et tips, forresten.

Du ser av båtsportskartet at holmen Møren er naturreservat med ilandstignings- og ferdselsforbud 15.4.-15.7.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Tror nok det ble en lite interessant båttur....for langtekkelig. Men, Tisler i seg selv...dersom du hadde sveipet rundt der, og samtidig kunne presentert Tisler, med alle sine holmer og skjær, samt hvor de beste plassene var også mhp kart...vile det vært veldig interessant.

Hæææ har du ikke vært på Tisler??? Dette er jo en av de flotteste øyene helt ytterst i havgapet. Mange fine steder å overnatte. Har det vært mye vind vil det bli heis i sjøen som er plagsomt hvis man har fortøyd til fjellet. Unngå å overnatte i dårlig vær.

Losen beskriver det jo ganske riktig når han ser utover Ringdalsfjorden ved Sponvika ...

Har jo alltid vært klar over Tisler, men har kanskje ikke vært så i explorer-modus før. Har kun ansett Tisler som et sted man fanger krabber.

Det er godt å ha noe til gode...spennende det. Tisler er herved oppført som et av flere nye og spennende hanveanløp for neste sesong. Takk for fine beskrivelser!

Redigert av nimbuster (see edit history)
  • 15 år senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...