Birchwood 320 Svart 20.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2004 Jeg er 60+ Hva er du? (Altzheimer) Lars H. Hehe.. Du kunne vert min far gamle mann Hehe.. Neida. Eg er ung da... 33.. Men betyr det at eg ikke kan glemme da sliter eg.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Lars H. Svart 20.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2004 H å å å . . . Neida. Eg er ung da... 33.. Men betyr det at eg ikke kan glemme da sliter eg.. Ho, ho o o o Ka sa du, eg huske ikkje heilt, men eg tror nok at du slite litt. Men ein gang eg va sammen med bror min og mormor og morfar, lå eg på bryggen et sted i Hardanger å fiskte stinter. Gotten ("u" ttales "o" på Våland i Stavanger) så lå me siden a mei, fekk ein jevlige store ål! De va kjekt! Ka va det du sporte om forresen, elle sa? I uge 17 ska eg på pensjonistkurs. Jobben arransjere de. De e sånn at en kan forstå kor møje ein komme te å tjene når ein blir gammale og får penger fra fålketrygnen å statens pensjonsfånn. Då tror eg atte eg kåmme til å bli rige! Då ska eg bruga båden møje! Og viss kånå ikkje sette seg på bagbeinå, flytte me tebage te hjemmbyen min, Stavanger. Men hu e ganske steile, - hu vil te byen der hu e fydde, Krisiansund. Mer der vil ikke eg, - de e for møje forskjell på flo og fjere der. Hjemme i Stavanger blomstre sikkert Krokkusen allerede, og snart komme også VIBÅ. Her e de vinter med ein jevlige snøhau forran døren, - å de e is i båthavnen!! Eg e versyge! Eg lengte ette sommeren når solen står høgt på himmelen og en sleppe å tenke på når flagge ska opp å og ner, - då et de opp når eg vågne, og ner klåkkå ni! Heia Viking!! (de e Viking, de e Viking , som komme nå, du kjenne det på drid . . . . . ) Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sabrina Svart 22.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2004 Heia Lars! Her er det rett før "lauet" spretter. Snøklokkene står i full blomst og båtsesongen er i full gang. Skyndt deg te Stavanger. Me glede oss! Mvh sabrina Sitér dette innlegget Link to post
Jonette Svart 24.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2004 Hei Lars H. Ser på det ene bildet i ditt svar #10 at du er amerikaner på besøk i Sverige. Er selvfølgelig "gysla nysjerrige" på bakgrunnen for det. Forøvrig var nytt flagg det første jeg kjøpte til båten min. Det gamle var rosa/hvitt/lyseblått og en hån mot fedrelandet. Noe som også ble memerket med :nono: ovenfor selger. /M Sitér dette innlegget /MS Link to post
Lars H. Svart 24.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2004 Hei Lars H. Ser på det ene bildet i ditt svar #10 at du er amerikaner på besøk i Sverige. Er selvfølgelig "gysla nysjerrige" på bakgrunnen for det. Hei. Amerikansk flagg på Trudelutt er nok bare en liten billedmanipulasjon, så "det e nok ikkje så jysla" spesielt. Men det er en historie bak. Hadde for en tid tilbake kontakt pr. e-mail med en amerikaner i Florida som holdt på å restaurere en eldre Saga 27. Fikk bilde av båten hans, og ble litt nysjerrig om det var andre Saga27'er over der. Fant så en Saga27 med flagget oppe med palmer i bakgrunnen i en salgsannonse "over there", den også i Florida. Saga 27 Rules the Seas! Det er dette flagget jeg har "limt inn"på bildet av min båt. Bildene under er av den båten, og av den som skulle renoveres. Har dessverre mistet all kontakt med fyren. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tine IV Svart 24.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2004 Noen som kan svare på hvorfor enkelte seilebåter har splittflag så stort som et vondt år og henger helt ned i vannet ? Skjønner ikke det jeg så kunne vært artig og hørt fra seilrane her om hvorfor ? Ikke mye pent og se på da men........... Kaptein på Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 25.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2004 Noen som kan svare på hvorfor enkelte seilebåter har splittflag så stort som et vondt år og henger helt ned i vannet ? Skjønner ikke det jeg så kunne vært artig og hørt fra seilrane her om hvorfor ? Ikke mye pent og se på da men........... Kaptein på Tine II I Danmark har alle lystbåte splitflag, og hvis det er heist på stang fra hekken skal nederste split berøre vannspeilet, når flaget henger rett ned. Jeg tror at norske lystbåte med splitflag er medlem i Kongelig Norsk "et eller annet". :lol: Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
Gunga Din Svart 25.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2004 Og ser du en svensk lystbåt med splitflag då er Kongen ombord, det er nämligen bare Kongefamiljen o Marinen som har lov til o ha splitflag her ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Tine IV Svart 26.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2004 Jaja da fikk jeg greie på den da, ser litt rart ut kansje når flagget henger nedi vannet .Men skal det være sånn så .I min uvitenhet trudde jeg rett og slett det var folk som ikke hadde peil og hadde for stort flagg , derfor jeg lurte . Kaptein på Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Lars H. Svart 26.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2004 I Danmark har alle lystbåte splitflag, og hvis det er heist på stang fra hekken skal nederste split berøre vannspeilet, når flaget henger rett ned.Er dette ved flo eller fjære! :lol: Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
EIN Svart 30.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2007 Fant et dokument som beskriver lengden på flaggstang og flagg i forhold til båtstørrelsen. STØRRELSE PÅ BÅTFLAGG Båt fot Båtstang Flagg str. 15" 80 cm 50 cm 20" 90 cm 65 cm 25" 100 cm 75 cm 30" 110 cm 85 cm 35" 120 cm 100 cm Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 30.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2007 Flott at denne tråden blir reaktivisert nå som vi nærmer oss sommeren. Det finnes endel anbefalinger når det gjelder flaggstørrelser. Og det er beskrivelser av hvordan flagget skal håndteres og destrueres. Finnes det også råd/retningslinjer el.l. for når flagget bør byttes på grunn av svake farger (nedsotet/falmet) og/eller oppflisete kanter (enten grunnet dårlig kvalitet eller mye vind)? Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 30.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2007 Jeg bytter flagg hvert år. HAr et 120 flagg ! Sitér dette innlegget Link to post
sydspissen Svart 22.November.2009 Link til dette innlegget Svart 22.November.2009 Myk (flagg) pakke under juletreet i år må til. Mye regn i 2009 tok helt knekken på flagget. Håper 2010 sesongen er snillere med flagget. Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 26.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2010 På tide å sjekke at dette er i orden......flaggstanga er pusset opp og da fortjener den jo et nytt flagg... Sitér dette innlegget Link to post
Mjøsfarer Svart 19.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2017 Forsåvidt ingenting med størrelsen å gjøre, men fortsatt flaggrelatert. Jeg har mistet flagget mitt og har gått til innkjøp av nytt. Hvordan skal det festes til stangen? Øverst er det en krok med åpent øye, og nederst et treutstikk ala kryssholt. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 19.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2017 Fest løkka på flagget øverst, og det lange tauet festes i kryssholtet Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Artekno Svart 19.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2017 Forholdet mellom flagg og flaggstang har liten eller ingen betydning i båt. Det kommer jo helt an på hvor stanga er montert. Mitt nye flagg er 86x120 cm satt på en 150 cm flaggstang montert høyt på pushpit. Det ser helt prima ut. Det gamle flagget og stanga fra Biltema gikk rett i container'n på Sonskilen Båthavn, og det nye henger oppe hele natta. Det får da være måte på jåleri... ;-) Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.