qantor Startet 28.Desember.2007 Link til dette innlegget Startet 28.Desember.2007 Er det noen av dere som har kjøpt USA importert båt? Lurer på å kjøpe en Bayliner 2855 av American Yacht Norway ved en som heter Roger Paulsen. Har noen erfaring med dette firmaet eller selgeren? Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 28.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2007 Her lukter det CE problematikk, men det har du sikkert tatt høyde for (?) Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 28.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2007 (redigert) Ta et søk her på forumet etter f.eks. +american +yacht så finner du nok en del god lesing... Jeg var veldig nær ved å handle amerikansk båt fra et av de andre norske importfirmaene en gang men etter å ha lest kontrakten var det lett å takke nei. Hadde alt gått etter planen hadde det garantert vært et godt kjøp men usikkerhetsmomentene i kontrakten var krystallklare nok. Det aktuelle firmaet skulle ha ca 100k for å ordne med importen men i kontrakten stod der helt klart at jeg hadde det fulle og hele ansvaret for alt og firmaet intet ansvar for noe, da betaler ikke jeg 100k+ i alle fall... Redigert 26.Februar.2008 av SveinHa (see edit history) Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Compromise Svart 28.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2007 Hei. jeg kjøpte en 285 av Rogeir i 2004. Det var ingen problemer med handelen eller CE- merking. Jeg har ikke noe negativt å si om han. Sitér dette innlegget /per Link to post
Ben Sin Svart 28.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2007 Flytter svaret mitt hit jeg. Helt generelt vil jeg fraråde å kjøpe noe usett. Jeg har vært med flere venner for å kikke på mange båter. Også importbåter. Det som går igjen er at bildene nesten alltid lyver. Det som ser pent ut på bilde er ofte ikke det. Og ved alle importbåter vi har kikket på har det vært noe muffens med CE. Rettere sagt, manglet eller "kommer i posten". Hvorfor det mon tro? Jeg ville valgt å kjøpe en båt som allerede ligger i Norge slik at den kan besiktiges og helst prøves. Det er jo tross alt en god slump penger for en båt. 2855 kjenner jeg godt siden vi har en slik selv. Solgt ny i Norge, og godt holdt av tidligere eier. Båttypen kan jeg anbefale om du ønsker en romslig campingcruiser med utmerket bokomfort og sengeplass til 6. Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
qantor Svart 28.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2007 Takk for svar, folkens. Enig i at en bør ha eyes on før en kjøper. Men dersom båten er bra. og jeg setter inn ny Steyr 256, har jeg turklar båt til ca 500`. De fleste båter i Norge er jo seriøst overpriset! Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 28.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2007 Den siste jeg var med for å besiktige var denne. En pen og grei båt. Ønsker du mine subjektive synspunkter på den, kan du få det på IM. Annonsen stemmer nå bra med det vi observerte. Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
qantor Svart 28.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2007 Til Ben Sin: Siden du har slik båt, er finish og kvalitet bra? Jeg får lete litt mer her hjemme, men med et budsjett på max 550000 er det faktisk ikke så enkelt å finne en familiebåt med sengeplass til 5 under tak. I den forrige Scand 26 HC, lå jeg ute under kalesja, mens resten lå trangt inne. Slikt blir det ikke båtliv av.... Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 28.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2007 Horvidt et slikt kjøp er "godt" eller ikke kommer jo helt og fullt an på hvilke kontraktsbetingelser man oppnår. Med en god kontrakt kan et importkjøp faktisk være bortimot risikofritt. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
qantor Svart 28.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2007 Ja, tar gjerne mot IM! Nærmerseg vår, og det kribler seriøst. Vil ha diesel på tanken, jeg da.... Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 28.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2007 Jeg kjøpte min Bayliner 3058 1991 av Rogeir Paulsen. Denne sto i Verdal, så jeg dro opp og fikk se båten. Kjøpte der og da. Handelen med Rogeir har vært problemfri. Han ordna med transport og skaffa ny vindskjerm til flybridge'n som var knust. Du trenger ikke være redd for det. Men å handle usett er ikke greia mi heller. Du kan reise til Gøteborg og se båten før du bestemmer deg. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Odd Thomas Svart 29.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2007 Er det noen av dere som har kjøpt USA importert båt? Lurer på å kjøpe en Bayliner 2855 av American Yacht Norway ved en som heter Roger Paulsen. Har noen erfaring med dette firmaet eller selgeren? Vi kjøpte heller ikke Usett av Rogeir, men det var ingen problemer med å handle med han, bare spennende :) Vi gikk over fra Scand 26 CC til Bayliner 2855 2000 modell (Bilde til venstre) Drit i Dieselmotoren, men kjøp en med MPI. Selv ville jeg køpt en av de to gode alternativene som ligger på finn. Endten 94 modellen til 350, (der er det mye båt for penga) Motormessig ville jeg godt for den med MPI som Ben sin refererer til. Problemene med den båten får du av ben sin på IM, dersom du spør, men å fikse de er bagateller. Importøren av den båten er seriøs, men eier av båten visste nok ikke helt sitt ansvar da han kjøpte den, slik jeg forstår.. Sitér dette innlegget Link to post
Hansa666 Svart 30.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2007 Hei! Hva er grunnen til at du ser kun på Bayliner?? Jeg har selv 4 små "banditter" og overlevde fint 3 uker i sommer med en Sea Ray SD270... Ser du etter en 92-93 mod av en SD ( Sun Danser) 300, får du en båt med ekstrem plass og veldig gode sjø egenskaper.Pga hvordan disse båtene måles i USA, vil du raskt se at plassen tilsvarer en ca 33 for i Norge. OG båtene er 3 m brede, hvilket de ikke er på de nyere versjonene. Disse båtene finner du i ditt prissjikt. OK, gikk over til en større Sunseeker, men slik er det alltid, mye vil ha mer, faan vil ha fler Sitér dette innlegget Link to post
Odd Thomas Svart 31.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2007 Jeg er engasjert, så jeg må komme med noen argumenter for Bayliner. Nå er det jo endel prisforskjell på Bayliner kontra Sea Ray. Vi skulle ha Sea Ray 290, selv men denne båten er mye lavere bygd en Bayliner 2855. løsningen i cabinen er heller ikke så rasjonell. Cabin i Bayliner har bedre viduer. Sea Ray er ubåt til sammenlikning. også renner det fort på 100 000 til for rayen... Sitér dette innlegget Link to post
ayn Svart 23.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2008 (redigert) Her lukter det CE problematikk, men det har du sikkert tatt høyde for (?) Ingen CE-problematikk her. Teknisk kontrollorgan som utfører den jobben. Grei sak, båten er typegodkjent i USA... Redigert 23.Februar.2008 av ayn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 23.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2008 Skjønner ikke helt hva du legger i det du skriver, men bare for sikkerhetsskyld. Det er ingen automatikk i at en båt som er godkjent i USA også er godkjent i Norge / Europa. Det arbeides med saken, og en del båtprodusenter i USA tilpasser seg et eksportmarked. Hvis båten er brukt, svarer det seg å sjekke dette nøye. Hvis den som selger båten ikke klarer å kopiere denne dokumentasjonen og kan fakse den over, så er det ugler i mosen. Disse papirene er jo et verdipapir i seg selv og skal følge med båten. Sitér dette innlegget Link to post
Odd Thomas Svart 23.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2008 Her lukter det CE problematikk, men det har du sikkert tatt høyde for (?) Ingen CE-problematikk her. Teknisk kontrollorgan som utfører den jobben.Grei sak, båten er typegodkjent i USA... Skjønner ikke helt hva du legger i det du skriver, men bare for sikkerhetsskyld.Det er ingen automatikk i at en båt som er godkjent i USA også er godkjent i Norge / Europa. Det arbeides med saken, og en del båtprodusenter i USA tilpasser seg et eksportmarked. Hvis båten er brukt, svarer det seg å sjekke dette nøye. Hvis den som selger båten ikke klarer å kopiere denne dokumentasjonen og kan fakse den over, så er det ugler i mosen. Disse papirene er jo et verdipapir i seg selv og skal følge med båten. Det var selveste Rogeir som svarte her, så det var sikkert en melding til Quantor :) Rogeir veit hvordan dette funker.. Sitér dette innlegget Link to post
fiskebat Svart 24.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2008 Båtprisene i Norge er overpriset mens i USA er det kjøpers marked , men jeg vill ikke anbefale noen uten å ta inn båt selv uten å bruke noen , eller selv ha satt seg godt inn i CE fallgruvene og fraktkosnadene både i USA og over dammen og Amrikanerne er ikke så bejelpelig som mange tror. Det er ett godt alternativ å få CE godkjent båten i USA uavhengig hvilked land som den godkjente CE certifiserern kommer fra. Det er viktig att den nye Norske bruksanvisningen er slik att den og kan brukes av båteierenn. De som som er rimelig og best på roro båtfrakt til Drammen er : http://www.sefco-export.com Mail : peterdestefano@gmail.com , jeg har og noen flatbed trukkere som er rimelige og greie . Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 24.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2008 (redigert) Båtprisene i Norge er overpriset mens i USA er det kjøpers marked , Er det ikke kjøpers marked i Norge også nå da? En bør ta med i prisvurderingen at amerikanske importbåter ikke nødvendigvis er de mest populære i bruktmarkedet her hjemme, så gode kjøp kan sikkert gjøres tilsvarende i Norge. Og den andre veien; En båt som med mye arbeid og penger til slutt blir CE-godkjent, behøver nødvendigvis ikke bli "billig" dersom ikke bruktmarkedet senere er villig til å betale for den. Det gjenspeiler kanskje kommentaren i et innlegg over at mange US-båter er overpriset i Norge? Redigert 24.Februar.2008 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fiskebat Svart 25.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2008 Det står att båtprisene er overpriset i Norge , det står ingenting om noe unntak for US -innporterte båter , og det er nok rikktig att når båten etter å ha blitt tatt hit med alle kostnader som er blitt ca 100% dyrere ikke nødvendigvis lengre er noe godkjøp uten att dette er akkurat den båten som er på ønskelista . Sitér dette innlegget Link to post
Wandalen Svart 25.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2008 (redigert) Handlet Bayliner 3058 Av denne mannen selv (Rogeir) i høst. Og kan gi topp karakterer ! Vill ikke se bort fra at jeg kommer til og handle mere etter vert som 3 fot sykens inkubasjonstid går sin gang. Tror de fleste som skriker overseg om hvor ille denne CE merkingen er har ikke gjort det selv, men hørt det fra en venn som kjenner en venn osv.. CE merkingen tok meg 1 uke og kostet meg 25000 SEK ca 21000 NOK. CE merke mannen (Nautitest) skaffet alle papirer og serfiketer ink i prisen. Bensin eller Diesel.... hummm tipper drifts utgiftene vil vere ganske like om et par år når halvkomunistene som nå styrer for bort avgiftsfri diesel etc. Selv valgte jeg en brukt diesel dennegangen . BAYLINER 3058 MOTOR INSTALLASJON Lykke til Redigert 25.Februar.2008 av Wandalen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 25.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2008 Heisann, AYN! Går det bra? Jeg gleder meg til sesongen. Ny diesel på vei inn i 3058'ern nå. Stein. Sitér dette innlegget Link to post
Wandalen Svart 25.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2008 Heisann, AYN! Går det bra? Jeg gleder meg til sesongen. Ny diesel på vei inn i 3058'ern nå.Stein. Bilder motas med glede Og foresten , jeg fant tanklokket ! du kan få det gratis bare send PM Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.