Jump to content

Sun 33 erfaringer

Båtvant

Recommended Posts

Hei.

Er det noen på forumet som har en Sun 33 til salgs eller som kjenner noen som har en. Håper på mange svar. :smiley:

Godt nytt år til alle her på forumet. :flag:

Hei.

Jeg kjenner en med en nyyyydelig Sun 33 og 600 hk brumlende maskineri nede i kjelleren,

men jeg tør ikke si hvem det er. Kan ikke reklamere her - vet du.

Men jeg ser at du har forstått poenget. :smiley:

Det er om å gjøre å få båtinteresserte til å få øye på denne kjempefine båten ved bl.a. å fokusere på motoriseringa.

Faktisk virker dette. Har allerede fått bud: (prisforlangende minus 150000).

Men båten ble ikke solgt for dette nå...

Tror båten vil gå for den første som byr 600000 under hva en NY slik med halve motoriseringa (D6 -330hk) koster - dvs (1,9 mill minus 600000) -

og det kan være et meget godt kjøp - hvis man først gjør seg kjent med produktet og på den måten finner ut hva det er verdt.

Godt nytt år til alle her på forumet. :flag:

Redigert av jma001 (see edit history)
HER er også en SUN 33. Den er 7 år nyere, med EN motor. Sikkert litt prutningsmonn på denne også. Så er det store spørsmålet En eller To motorer.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Jeg sitter forøvrig ofte å "Sikkler" på www.baatnett.no, der er det manger "smykker" som aldri kommer på Finn. Det var forøvrig ingen Sun 33 der nå...

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Sun 33 ønskes solgt? :wink:

1)

En NY Sun 33 fra leverandøren i Norge - med "bare" 330 hk kommer på i underkant av 1.9 mill - og da er ikke ALT utstyr iberegnet.

2)

Denne nydelige og godt vedlikeholdte Sun 33 - har nesten dobbelt så stor motorisering med 600 brummende hk i kjelleren . Og den er til sammenligning 600000 billigere.

Den som måtte være ute etter Sun 33, gjør et MEGET godt kjøp dersom selger godtar 1.3 mill (1.9 mill - 600000).

Kan ikke se at der er noe vesentlig nytt i den nye Sun 33 - bortsett fra at den har HELT NY motor - en Volvos D6, og den er det jo mye feil med.

Denne Sun 33 har 2 stk nesten NYE MerCruisere - en motor det aldri har vært noe problem med, hverken motor eller Bravo2X-agregatet.

Dette agregatet har erfaringsvis vært problemfritt i alle år.

3)

Allerede mottatt bud på 1240000, som er 150000 under prisforlangende. Båten blir ikke solgt for det.

Må nok opp i 1.3 for å la den gå.

Godt Nytt År til alle på båtplassen :flag: -

med eller uten Sun 33

:smiley:

Jeg har ingen erfaring med den båten, annet enn at jeg har sett og lest en del om den. Virker til å være en super familiebåt med mange fine detaljer. :smiley:

Hei, Jan H!

Ser hva du skriver. Les annonsen så ser du hva som står der - bl.a. om de 600 brumlende hk i kjelleren.

At motorene er neste NYE og at båten er bygget i Sverige i 1990 - står der tydelig forklart i annonsen.

Og det er da ikke noen bakdel - helle det motsatte.

1)

En NY Sun 33 fra leverandøren i Norge - med "bare" 330 hk kommer på i underkant av 1.9 mill - og da er ikke ALT utstyr iberegnet.

Denne Sun 33 - med nesten dobbelt så stor motorisering (600 hk) - er til sammenligning 600000 billigere.

Den som er ute etter denne populære Sun 33 - båten, gjør et MEGET godt kjøp dersom båten går for 1.3 mill.

Siste bud på 1240000 er 150000 under prisforlangende.

Båten blir ikke solgt for dette.

Må nok opp i rundt 1.3 for at min elskede båt skal selges. :smiley:

Synes det er greit at også du vet dette. :smiley:

2)

Alternativet er jo at du satser på en båt med halve motoriseringa - f.eks. en NY til 1.9 mill - med bare halve motoriseringa. Volvis D6 (330) står i disse nye båtene. D6-motoren er det - som alle vet - mye tull med selv om den er ny.

Kan heller ikke se at der er noe vesentlig nytt i den nye Sun 33 - bortsett fra at den har HELT NY motor - en Volvos D6, som erfaringsmessig ikke kan være noe fortrinn..

Min båt har 2 stk nesten NYE MerCruisere - og denne motoren har det aldri vært noe problem med - hverken motor eller Bravo2X-agregatet.

Dette agregatet har erfaringsvis vært problemfritt i alle år.

3)

Jeg har hatt enorm respons på annonsene, men det er ikke det samme som at jeg selger.....

Vet du forresten hva 2 stk 300 hk 4,3l MerCruisere inkl. 2 stk Bravo2X koster?

Når/dersom du finner ut dette, har du et riktigere grunnlag for å vurdere/beregne hva som er riktig pris på denne spesielt kraftig motoriserte båten.

ALT av utstyr følger selvsagt med.

Godt nytt År til alle her på Båtplassen

:flag_sw::flag:

Vet du forresten hva 2 stk 300 hk 4,3l MerCruisere inkl. 2 stk Bravo2X koster

Flisespikkeri, men idag er jeg i flisespikkehumør. Motorene er på 4,2 l :yesnod:

Ellers har du jo bra typografi i dine korte og lettfattelige innlegg :wink:

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Denne Sun 33 - med nesten dobbelt så stor motorisering (600 hk) - er til sammenligning 600000 billigere.

Den som er ute etter denne populære Sun 33 - båten, gjør et MEGET godt kjøp dersom båten går for 1.3 mill.

Kommentar fra moderatorEr det mulig?? Hvor mange ganger må det gjentas at annonsepregede innlegg ikke er tillatt på Åpent Forum?

En annonse til = velfortjent BP ferie.

Ingen diskusjon rundt dette i denne tråden.

Ønsker du å diskutere moderasjon så opprett en ny tråd i Spørsmål og meldinger fra medlemmene eller send klage til Skipsraadet.

ja eller: "Layout er et ord vi bruker her for å beskrive hvordan man plasserer ord og bilder på siden. Egentlig er layout noe man gjør, og det blir typisk gjort av typografer, reproteknikere og grafiske designere. Og Web-designere."

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Jo, det skal jeg si deg - siden enkel regning ikke er ditt sterkeste felt.....

For 7-10 år siden sto det en 270 hesting i båten. Utrolig hva man oppfatter som motorisering av en så stor båt....

Da kostet den i underkant av 1 mill.

Nå er det investert i 2 stk 300 hk= 600 hk i båten + mye mye mer....

Hva tror du disse 2 stk motorer + 2 stk agregater alene koster......? :sleep:

Dersom du her behersker nogenlunde elementær hoderegning, og setter deg inn i hva produktet består i,

vil jeg tro du oppdaget at 1,3 er en rimelig pris.....

1,3 er sågar 600000 billigere enn en ny likedan Sun med bare halvparten av dette i motorisering.Og da er ikke engang alt utstyr tatt med.

Tror ditt regnestykke baserer seg på manglende kunnskaper om hva det her er snakk om.

1,3 mill er MEGET BILLIG for DETTE produktet.

Sett deg inn i hva de 600 i kjelleren koster, så tror jeg pipa di får en annen lyd.

Og jeg må heldigvis ikke selge til "gi bort" pris..... :fireworks1:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...